Σειρά προτεραιότητας τοποθέτησης στην Ειδική Αγωγή
27/08/2018Υπουργείο Παιδείας: Άδειες εξετάσεων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών
27/08/2018Όλοι οι γονείς που έχουν δίδυμα παιδάκια, μπαίνουν σε αυτό το δίλημμα πριν ξεκινήσουν τα σχολεία.
Τι είναι καλύτερο, να χωρίσουν τα δίδυμα παιδάκια τους σε διαφορετικές τάξεις, ή να τα κρατήσουν μαζί στην ίδια τάξη;
Δεν υπάρχει σίγουρη απάντηση για το τι είναι σωστό και τι λάθος καθώς κάθε περίπτωση διδύμων είναι διαφορετική.
Άμα προσπαθείτε να αποφασίσετε τι θα κάνετε όμως, λάβετε υπόψιν σας, πως θα μπορούσε να ωφελήσει τα παιδιά σας το να πάνε στην ίδια τάξη.
Εξασφαλίζουν μια κοινή εκπαιδευτική εμπειρία.
Ακόμα και πριν γεννηθούν, τα δίδυμα μοιράζονται το ίδιο περιβάλλον. Περνούν τα πρώτα χρόνια της ζωής τους μαζί, περιβάλλονται από τους ίδιους ανθρώπους, μοιράζονται τις ίδιες εμπειρίες ζωής. Έχουν προσαρμοστεί με αυτό τον τρόπο.
Το να αλλάξει αυτό με το που πάνε σχολείο, μπορεί να δημιουργήσει αρνητικά συναισθήματα ζήλιας, αποθάρρυνσης και ανταγωνισμού. Με κοινή δασκάλα και κοινούς συμμαθητές, μοιράζονται έναν κοινό τρόπο εκπαίδευσης και εμπειριών, όπως άλλωστε έχουν συνηθίσει μέχρι τώρα.
Υπάρχει μόνο αυτή η επιλογή από το σχολείο
Μερικές φορές δεν υπάρχει η επιλογή από το σχολείο να χωριστούν σε δύο διαφορετικές τάξεις. Αυτό συμβαίνει συνήθως σε μικρά ιδιωτικά σχολεία, ή όταν τα παιδιά είναι μικρότερα και πάνε στο νηπιαγωγείο.
Είναι πιο βολικό για την οικογένεια
Όλοι οι γονείς θέλουν το καλύτερο για τα παιδιά τους και μερικές φορές, αυτό προκύπτει από το τι είναι καλύτερο για την οικογένεια ως σύνολο. Όταν δύο παιδιά πηγαίνουν στην ίδια τάξη την ίδια στιγμή, οι υποχρεώσεις είναι κοινές, τα τεστ είναι κοινά, οι δάσκαλοι ίδιοι, είναι πιο εύκολο να υπάρχει καλύτερη συνεννόηση.
Δεν είναι θέμα “βολέματος” ή “τεμπελιάς”. Ίσα ίσα είναι επιλογή ευθύνης που ωφελεί καλύτερα τη διαχείριση του προγράμματος σας αλλά και των οικονομικών σας σαν οικογένεια.
Το ένα παιδί χρειάζεται το άλλο
Η σχέση των δίδυμων παιδιών είναι κάπως περίπλοκη. Ως άτομα, είναι πανομοιότυπα, όμως παραμένουν διαφορετικά. Όταν το ένα είναι πιο δυνατό, το άλλο μπορεί να είναι πιο αδύναμο. Πολλές φορές στηρίζονται το ένα στο άλλο. Ειδικά όταν είναι πιο μικρά, το ένα χρειάζεται το άλλο.
Αυτή η δυναμική θα αλλάξει σιγά σιγά με τον καιρό και θα εξελιχθεί όσο τα παιδιά ωριμάζουν ως ξεχωριστές προσωπικότητες. Όμως η απότομη αλλαγή μπορεί να τους στοιχίσει.
Βοηθά τους γονείς να συμμετέχουν πιο ενεργά στην εκπαίδευση τους
Όταν τα παιδιά είναι σε διαφορετικές τάξεις, αλλά στην ίδια χρονιά εκπαίδευσης, οι επιλογές των γονιών για το πως να συμμετέχουν και να είναι ενήμεροι και για τα δύο τους παιδιά δυσκολεύουν πολύ.
Έχουν παρόμοιο στιλ εκμάθησης
Ακόμα και τα μη πανομοιότυπα δίδυμα φαίνεται να έχουν παρόμοιο τρόπο εκμάθησης και αυτό βοηθά στη συνολική αποδοτικότητα της τάξης καθώς διευκολύνει τους δασκάλους να προσεγγίζουν τα παιδιά με έναν τρόπο που να ταιριάζει σε όσους περισσότερους μαζί γίνεται.
Εξωτερικοί παράγοντες
Αν τα παιδάκια σας έχουν να αντιμετωπίσουν κάποια πρόκληση αυτό το καιρό όπως το διαζύγιο ή κάποια απώλεια, δεν θα τους κάνει καλό να έχουν ακόμα ένα πράγμα για να αγχωθούν όπως το να χωριστούν. Έχουν ανάγκη την σταθερότητα που θα τα βοηθήσει να αντιμετωπίσουν τις δύσκολες καταστάσεις μαζί και στο σπίτι αλλά και στο σχολείο.
Ο ξεχωριστός δεσμός τους απλά τα κάνει να νιώθουν καλύτερα μαζί
Είναι σίγουρα δύσκολο για κάποιον που δεν είναι δίδυμος με κάποιος άλλον να αντιληφθεί αυτή τη σχέση. Πολλοί ειδικοί όμως έχουν τονίσει πόσο ξεχωριστή είναι. Είναι λογικό άλλωστε αφού το δέσιμο αυτών των παιδιών ξεκινά από πάρα πολύ νωρίς. Αν θέλουν να είναι μαζί, ας είναι μαζί.
Ως ατομικότητες θα τα καταφέρουν καλύτερα αν νιώθουν ασφάλεια. Θα έχουν περισσότερη αυτοπεποίθηση, θα είναι πιο παραγωγικά και εν τέλει πιο χαρούμενα. Σίγουρα θα έρθει η στιγμή που θα πάρουν διαφορετικούς δρόμους και θα χωριστούν.
Μέχρι τότε όμως θα έχουν φτιάξει το καθένα γερά θεμέλια ασφάλειας και σιγουριάς, αλληλοστηρίζοντας το ένα το άλλο στην κοινή τους πορεία.
Πηγή: mothersblog.gr
Προσεχή Σεμινάρια: