Οι μορφές που μπορεί να πάρει είναι πολλές και διαφορετικές. Κάποια παραδείγματα είναι όταν ένα κορίτσι συνήθως κοιμίζει την κούκλα της ή παίζει τη δασκάλα και αντίστοιχα ένα αγόρι παίζει τον γιατρό ή πάει σε ένα υποθετικό μαγαζί να ψωνίσει. Με λίγα λόγια το παιδί πρωταγωνιστεί σε διάφορους ρόλους με δικά του σενάρια και προσπαθεί να βρει απαντήσεις και λύσεις. Επιπλέον το συμβολικό παιχνίδι μπορεί να ταυτιστεί και με αντικείμενα. Ένα παράδειγμα είναι όταν τα παιδιά φοράνε τα ρούχα των γονιών τους για να τους μιμηθούν ή κάνουν την βούρτσα μικρόφωνο να τραγουδήσουν ή ακόμα φορούν ένα κουτί για καπέλο.
Βασικό κίνητρο του παιδιού για το συμβολικό παιχνίδι είναι η μίμηση και ο θαυμασμός που τρέφουν τα παιδιά για τους “σημαντικούς άλλους”(Γονείς, δασκάλους και ευρύτερο περιβάλλον).
Προσοχή, θα πρέπει να θυμόμαστε πως το συμβολικό παιχνίδι, δεν επιδέχεται κριτική και δεν είναι μάθημα. Επιτρέπουμε στο παιδί να δράσει όπως θέλει και αισθάνεται.
Το συμβολικό παιχνίδι, εάν απουσιάζει θα πρέπει να μας προβληματίζει καθώς μπορεί να δείχνει κάποια ύπαρξη διαταραχής. Ειδικά τα παιδιά στοφάσμα του αυτισμού, δύσκολα μπορούν να ανταποκριθούν στο συμβολικό παιχνίδι, καθώς πρέπει να μπουν στη θέση του άλλου και να λάβουν υπόψη τι σκέφτονται οι άλλοι.
Εμείς σαν σημαντικοί άλλοι θα πρέπει να ενθαρρύνουμε και να συμμετέχουμε σε πρωτοβουλίες του παιδιού για συμβολικό παιχνίδι καθώς το παιδί εκπαιδεύεται να αντιμετωπίζει καταστάσεις της καθημερινής ζωής μέσα από ευχάριστο τρόπο!
Πηγή: sofiashappyworld.gr