Ενδεχομένως το νέο έτος οι προσλήψεις αναπληρωτών στην Παράλληλη Στήριξη
17/12/2015Αναπτύσσοντας βασικές έννοιες
20/12/2015Τι αναφέρεται σε πόρισμα του Συνήγορου του Πολίτη για τη λύση του ΕΣΠΑ για προσλήψεις στην ΕΑΕ Για ακόμη μια φορά ο Συνήγορος του Πολίτη κατακεραυνώνει το Υπουργείο Παιδείας για τα προβλήματα που καταγράφονται στην Ειδική Εκπαίδευση.
Σε πόρισμά του γίνεται μεταξύ των άλλων και εκτενής αναφορά στο γεγονός ότι οι διατιθέμενοι πόροι δεν επαρκούν για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των µαθητών µε αναπηρία/ε.ε.α., στη βάση των ειδικών θεσµοθετηµένων µέτρων για την πραγµάτωση του δικαιώµατός τους στην εκπαίδευση, ισότιµα προς τον υπόλοιπο µαθητικό πληθυσµό.
ΤΙ ΕΙΠΕ ΓΙΑ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΑΣΕΠ ΕΙΔΙΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ
Ο Συνήγορος του Πολίτη αναφέρεται και στην κάλυψη μεγάλου μέρους των εκπαιδευτικών αναγκών μέσω του ΕΣΠΑ. «Σύµφωνα µε ενηµέρωση από τη ∆ιεύθυνση Ειδικής Αγωγής του αρµόδιου Υπουργείου, το γεγονός οφείλεται στη µη κατανοµή πιστώσεων από τον τακτικό προϋπολογισµό προς την ΕΑΕ. Ωστόσο, επισηµαίνεται ότι ο τακτικός κρατικός προϋπολογισµός προβλέπει πόρους για την Πρωτοβάθµια και τη ∆ευτεροβάθµια Εκπαίδευση, όπου είναι ενταγµένη και η ΕΑΕ» αναφέρεται στο πόρισμα που συνεχίζει με τα ακόλουθα:
- Η κατά βάση υπαγωγή της ΕΑΕ σε συγχρηµατοδοτούµενα προγράµµατα ΕΣΠΑ διασφαλίζει µεν ορισµένες παροχές ελαφρύνοντας τον κρατικό προϋπολογισµό, αλλά σε καµία περίπτωση δεν διασφαλίζει την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των µαθητών µε αναπηρία/ε.ε.α, σε συµφωνία µε την ισχύουσα νοµοθεσία – ούτε καν σε αναλογική βάση ή στη βάση εκπαιδευτικών κριτηρίων, δηλαδή σε κάποια αντιστοιχία µε τον αριθµό των µαθητών και τις διαπιστωµένες από τους αρµόδιους φορείς ε.ε.α τους, ανά εκπαιδευτική περιφέρεια.
- Επιπλέον, οι χρονοβόρες διοικητικές διαδικασίες που αφορούν στα προγράµµατα ΕΣΠΑ επιτείνουν τις ήδη υφιστάµενες καθυστερήσεις στην πραγµατοποίηση των προσλήψεων, µε συνέπεια την ετεροχρονισµένη τοποθέτηση των αναπληρωτών και, συνακόλουθα, την καθυστερηµένη έναρξη του σχολικού έτους στις ΣΜΕΑΕ, αλλά και τη φοίτηση µαθητών µε αναπηρία/ε.ε.α. σε 4 γενικά σχολεία χωρίς την αναγκαία εκπαιδευτική υποστήριξη από την έναρξη, και συχνά για σηµαντικό µέρος, του σχολικού έτους.
- Περαιτέρω, µε την υπαγωγή της σε προγράµµατα του ΕΣΠΑ, η ΕΑΕ συνολικά αντιµετωπίζεται ως «καινοτόµος» δράση, έκτακτη και προσωρινή, µολονότι αφορά σε – γνωστές εκ των προτέρων – πάγιες και διαρκείς ανάγκες και των δύο βαθµίδων της υποχρεωτικής Εκπαίδευσης, και σε υλοποίηση θεσµοθετηµένων µέτρων.
- Αντίστοιχα παρατηρούµενα προβλήµατα στη στελέχωση των ΚΕ∆∆Υ έχουν ως συνέπεια σοβαρές καθυστερήσεις, δυσλειτουργίες και, σε πολλές περιπτώσεις, αδυναµία επιτέλεσης του έργου των ΚΕ∆∆Υ σε όλο το εύρος των προβλεπόµενων στη νοµοθεσία αρµοδιοτήτων τους.
Πηγή: xenesglosses.eu