www.eidikospaidagogos.gr: Οι αγγελίες της εβδομάδας (27/5/2016)
27/05/2016Ο θυμός στην παιδική ηλικία & πώς να τον διαχειριστείτε
01/06/2016Η πολυαισθητηριακή διδασκαλία είναι ένας τρόπος διδασκαλίας που εμπλέκει ταυτόχρονα περισσότερες από μια αισθήσεις του παιδιού. Για τα παιδιά με αναγνωστικές δυσκολίες, η ταυτόχρονη χρήση της όρασης, της ακοής και της αφής μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμη κι αποτελεσματική.
Μια τεχνική που στηρίζεται στην πολυαισθητηριακή διδασκαλία είναι τα “Στικς Αφήγησης“. Ως τεχνική μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά με δυσκολίες στην ανάγνωση και πιο συγκεκριμένα στην κατανόηση κειμένου. Το μόνο που χρειάζεται ο εκπαιδευτικός ή ο γονέας είναι γλωσσοπίεστρα διαφορετικού χρώματος και χρωματιστούς μαρκαδόρους.
Σε κάθε γλωσσοπίεστρο γράφει μία ερώτηση-κλείδί για την κατανόηση του κειμένου. Παραδείγματος χάρη μπορεί στο μπλε γλωσσοπίεστρο να γράψει την ερώτηση “Ποιοι είναι οι κεντρικοί ήρωες;” και στο κόκκινο “Ποιο είναι το θέμα του κειμένου;”.
Μετά την ολοκλήρωση της ανάγνωσης, ο εκπαιδευτικός δίνει ένα ένα τα γλωσσοπίεστρα στον μαθητή και του ζητά να απαντήσει στις ερωτήσεις. Στη συνέχεια με το αντίστοιχο χρώμα μαρκαδόρου σημειώνουν την απάντηση πάνω στο κείμενο.
Κατά την ανάγνωση ο εκπαιδευτικός ή ο γονέας θα πρέπει να θυμάται πάντα τις παρακάτω γενικές αρχές:
- Θα πρέπει να προηγείται σιωπηρή ανάγνωση πριν την φωναχτή, έτσι ώστε να έχει έρθει ο μαθητής σε επαφή με το κείμενο πριν του ζητηθεί να το αναγνώσει.
- Το κείμενο θα πρέπει να είναι στο επίπεδο του μαθητή, ώστε να μπορεί να το αποκωδικοποιήσει και να το κατανοήσει σχετικά εύκολα. Καλό θα είναι, λοιπόν, ο εκπαιδευτικός πριν τη μαθησιακή διαδικασία να έχει προσαρμόσει το κείμενο στο μαθησιακό προφίλ του μαθητή.
- Το παιδί δεν θα πρέπει να διορθώνεται κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης παρά μονό αν αλλοιώνεται το νόημα του κειμένου.
Φώτης Παπαναστασίου
Ειδικός Παιδαγωγός – Συγγραφέας
MSc Σχολική Ψυχολογία
Διαβάστε επίσης:
Σεμινάριο: «ΔΕΠΥ-Αξιολόγηση, Πρακτικές Υποστήριξης και Τεχνικές Παρέμβασης»
Δυνατότητα κι εξ αποστάσεως παρακολούθησης