Πλήρες υλικό για την ορθογραφία σε Δημοτικό και Γυμνάσιο
17/04/2016www.eidikospaidagogos.gr: Οι αγγελίες της εβδομάδας (22/4/2016)
21/04/2016Ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για την Ειδική Αγωγή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Στην πρόσκληση για την υποβολή προτάσεων για τη δημιουργία ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση για όλους τους μαθητές με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες προχώρησε ο Ειδικός Γραμματέας Διαχείρισης Τομεακών Ε.Π. του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου.
Η υλοποίηση δράσεων Ειδικής Αγωγής για μαθητές με αναπηρία ή μαθησιακές δυσκολίες αναμένεται να συμβάλλει στην αύξηση της πρόσβασης μαθητών ΑμεΑ σε υψηλής ποιότητας εκπαίδευση και στον περιορισμό της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου.
Κατά τον σχεδιασμό σχετικών δράσεων λαμβάνονται υπόψη τα νέα πρότυπα που επιτάσσει η Διεθνής Σύμβαση για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο της παρούσας Πρόσκλησης, προβλέπεται η ανάπτυξη προσβάσιμου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (από την Γ’ έως και την ΣΤ’ Δημοτικού) για όλους τους μαθητές με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η πρόταση αποτελεί συνέχεια της πράξης «Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες», με το οποίο έγινε η προσαρμογή των σχολικών εγχειριδίων για όλα τα μαθήματα των τάξεων της Α’ και Β’ Δημοτικού, ώστε να καταστούν προσβάσιμα από μαθητές με διάφορες αναπηρίες.
Το φυσικό αντικείμενο της προτεινόμενης πράξης θα στοχεύει στη διασφάλιση ενός εκπαιδευτικού συστήματος ένταξης σε όλα τα επίπεδα με απώτερο σκοπό τη βέλτιστη ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού, του αισθήματος αυτοεκτίμησης, της αξιοπρέπειας και του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, προκειμένου οι μαθητές με αναπηρία να συμμετέχουν ισότιμα σε μια ποιοτική πρωτοβάθμια ειδική και γενική εκπαίδευση. Οι δράσεις που θα υλοποιηθούν στο πλαίσιο της εν λόγω πράξης θα συμβάλλουν στην υλοποίηση της διεθνούς σύμβασης του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία (Ν. 4074/11-4-2012) και στη δημιουργία προϋποθέσεων, ώστε οι μαθητές με αναπηρία να μην εγκαταλείπουν το σχολείο, να μην αποκλείονται από το γενικό σχολείο, αλλά να παρέχονται μέσα στο σχολείο (γενικό ή ειδικό) όλα τα απαραίτητα μέσα και υλικά, οι διαδικασίες και οι κατάλληλες προσαρμογές καθώς και αποτελεσματική εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη.
Σημειώνεται, επίσης, ότι η πράξη θα εφαρμόζει τις αρχές του «Καθολικού Σχεδιασμού», μιας προσέγγισης στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη της διδακτέας ύλης, του εκπαιδευτικού υλικού και του περιεχομένου κατά τέτοιον τρόπο ώστε να επωφελούνται άνθρωποι με διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες χωρίς άλλες προσαρμογές και εκ των υστέρων σημαντικές τροποποιήσεις.
Οι ειδικές μαθησιακές ανάγκες που θα καλυφθούν από την υλοποίηση της πράξης είναι αυτές των μαθητών που παρουσιάζουν:
- Προβλήματα όρασης / ακοής / κινητικά προβλήματα των άνω άκρων
- Μέτρια και ελαφριά νοητική αναπηρία
- Αυτισμό
- Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
- Προβλήματα προσοχής και συγκέντρωσης
Το εκπαιδευτικό υλικό θα αναπτυχθεί σε έντυπη και ψηφιακή μορφή ανάλογα με το είδος της αναπηρίας και της ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης στην οποία απευθύνεται και θα χρησιμοποιηθεί κατάλληλη ψηφιακή τεχνολογία που θα το καθιστά πλήρως προσβάσιμο.
Παράλληλα, θα αναπτυχθεί ειδικό εκπαιδευτικό υλικό που θα αφορά τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και την εκπαιδευτική πράξη εν γένει.
Πιο συγκεκριμένα, η πρόταση περιλαμβάνει ενδεικτικά τις κάτωθι δράσεις:
- Αξιοποίηση εμπειρίας από την εκπαιδευτική χρήση του υπάρχοντος προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού για την αποτελεσματική ανάπτυξη του νέου.
- Ανάπτυξη (προμήθεια ή/και παραγωγή) προσβάσιμου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού για τις Γ-ΣΤ τάξεις Δημοτικού, για μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
- Ανάπτυξη εργαλείων για την παιδαγωγική αξιολόγηση των μαθητών από τους εκπαιδευτικούς προκειμένου να συντάσσουν το εξατομικευμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης.
Διάρκεια πράξης: 3 έτη
Πηγή: xenesglosses.eu