Θα αλλάξει το καθεστώς αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και προς ποια κατεύθυνση;
Θα ξεκινήσουμε από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, για να προχωρήσουμε εν συνεχεία στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Στόχος μας είναι η αξιολόγηση να συνδέεται με την αντιμετώπιση αδυναμιών σε επίπεδο σχολικής μονάδας, αλλά και με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ως εκ τούτου, να είναι εστιασμένη στις ανάγκες τους. Επιδίωξή μας είναι να επενδύσουμε στον εκπαιδευτικό, να του δείξουμε ακόμα μεγαλύτερη εμπιστοσύνη και να του δώσουμε περισσότερη ελευθερία. Ο καθορισμός των κριτηρίων και η αποτίμηση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης θα γίνεται από την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η οποία και θα ενισχυθεί ουσιαστικά. Στόχος της αξιολόγησης εκπαιδευτικών θα είναι η επιβράβευση των αρίστων και η παροχή κινήτρων, μέσω επιμόρφωσης, σε όσους δεν αποδίδουν ακόμη επαρκώς.
Ο πρωθυπουργός έχει δεσμευθεί για αξιολόγηση δαπανών σε όλο το Δημόσιο (spending review). Ποιες δυνατότητες εξοικονόμησης πόρων υπάρχουν στο χώρο της Παιδείας;
Η Παιδεία σήκωσε ένα μεγάλο μέρος των βαρών της δημοσιονομικής προσαρμογής των προηγούμενων ετών. Τα τελευταία χρόνια η συνολική δημόσια δαπάνη για την εκπαίδευση στην Ελλάδα βρίσκεται στην προτελευταία θέση των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως ποσοστό της συνολικής δημοσίας δαπάνης Γενικής Κυβέρνησης. Επιδιώκουμε μια στενή συνεργασία με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, ώστε στη βάση της τακτικής επισκόπησης δαπανών (spending review) που θα διενεργεί εφεξής, να αξιολογούνται σε βάθος και οι δαπάνες του Υπουργείου Παιδείας. Σε κάθε περίπτωση, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι μεγάλο τμήμα των προγραμματικών μας δηλώσεων για την παιδεία δεν απαιτεί χρήματα για να υλοποιηθεί. Απαιτείται απλώς αλλαγή νοοτροπίας, όπως π.χ. η χορήγηση μεγαλύτερης ελευθερίας και αυτονομίας στα σχολεία και τα πανεπιστήμιά μας.
Διαβάστε επίσης: