Παιδική χαρά για παιδιά με αναπηρία στην Καβάλα
30/10/2014Ο πρώτος ξενώνας με εργαζόμενους ΑΜΕΑ
03/11/2014Μέρος Τρίτο: Βοηθητικές συστάσεις για τους εκπαιδευτικούς της Β/βάθμιας Εκπαίδευσης
- Αφήστε τις σημειώσεις στον πίνακα όσο το δυνατό περισσότερο – οι άνθρωποι με δυσλεξία χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να αντιγράψουν.
- Τακτοποιήστε την παρουσίαση στον πίνακα και χρησιμοποιήστε διαφορετικά χρώματα κιμωλίας για διαφορετικές ενότητες, για να βοηθήσετε στην ακρίβεια της αντιγραφής.
- Οι φωτοτυπημένες περιληπτικές σημειώσεις βοηθούν πολύ – όμως μοιράστε τις στο τέλος του μαθήματος ώστε οι μαθητές να παρακολουθούν αντί να προσπαθούν να τις διαβάσουν! ( Ή αναφερθείτε σε αυτές και παροτρύνετε όλους να υπογραμμίζουν τα κύρια σημεία.)
- Ενθαρρύνετε την χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή για τις εργασίες και δώστε τους ευκαιρίες για εξάσκηση στην χρήση του πληκτρολογίου.
- Να βαθμολογείτε θετικά – κάντε περισσότερες επισημάνσεις στα καλά σημεία.
- Διδάξτε τους να μελετούν σωστά– αυτό θα βοηθήσει όλους τους μαθητές.
- Ενθαρρύνετε τους μαθητές να αντιλαμβάνονται και να αξιολογούν τη στρατηγική που χρησιμοποιούν στη μελέτη. ( Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσα από ένα πρόγραμμα εκμάθησης των τεχνικών μελέτης.)
- Δώστε τους μια λίστα με το σημαντικότερο λεξιλόγιο του μαθήματος σας, εισάγετε τους στην τεχνική της Συγχρονικής Προφορικής Ορθογραφίας (Simultaneous Oral Spelling) και επιμείνετε στην εξάσκηση αυτών των λέξεων. ( Παραλείψτε μια άλλη εργασία για το σπίτι αν είναι αναγκαίο.)
- Αρκετό χρόνο πριν από τις εξετάσεις, μαζέψτε την ομάδα και ελέγξτε αν
έχουν ολοκληρωμένες σημειώσεις. Παραχωρήστε τους κάποια ώρα μες στην βδομάδα όπου θα μπορούν να έρθουν να σας ρωτήσουν για τις ελλείψεις τους, για μέρη που δεν καταλαβαίνουν ή για σημεία που δεν μπορούν να διαβάσουν τον γραφικό τους χαρακτήρα. - Πάντα να ψάχνετε για ευκαιρίες να τους επαινείτε.
Πώς να βοηθήσω μαθητές με δυσλεξία κατά τη διάρκεια διδασκαλίας; (Μέρος Α)
Πώς να βοηθήσω μαθητές με δυσλεξία κατά τη διάρκεια διδασκαλίας; (Μέρος Β)