Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Αίτημα της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για ένταξη της Ειδικής Αγωγής στην ΕΡΤ
08/04/2020“Μαθαίνω τα Φωνήεντα” 2 Δωρεάν online εκπαιδευτικές εφαρμογές
08/04/2020Ένα χαρακτηριστικό που εντοπίζεται στα παιδιά που ανήκουν στο φάσμα του Αυτισμού
είναι οι αρκετές και σημαντικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην κοινωνική μάθηση, τη μίμηση, την κοινωνική αλληλεπίδραση αλλά και τη φτωχή συμπεριφορά στο παιχνίδι ακόμη από το πρώιμο στάδιό του.
Πιθανά χαρακτηριστικά ενός παιδιού που ανήκει στο φάσμα του Αυτισμού στο παιχνίδι:
- Υπάρχουν φαινόμενα στερεοτυπισμού στο παιχνίδι.
- Πολλές και επαναλαμβανόμενες κινήσεις.
- Εμμονές στο να παίζουν ένα συγκεκριμένο παιχνίδι, εκφράζοντας μόνο ένα τρόπο εξερεύνησης του παιχνιδιού.
- Αντιδράσεις στην προσπάθεια για δυαδικό ή ομαδικό παιχνίδι, γιατί τις πλείστες φορές δεν είναι κάτι προβλέψιμο γι΄αυτούς.
- Δυσκολίες στο αυθόρμητο παιχνίδι με ρόλους.
- Εικόνα αδιαφορίας για τους υπόλοιπους και κοινωνικού αποκλεισμού ή απομόνωσης.
- Προτιμούν και προκρίνουν δικές τους πρακτικές παιχνιδιού αποφεύγοντας τις κοινωνικές καταστάσεις και τη συναναστροφή με άλλους στο παιχνίδι, χωρίς να σημαίνει ότι δεν έχουν την επιθυμία για συναναστροφή.
Προτάσεις παιχνιδιών:
❕ Να σημειώσουμε ότι όλα τα προτεινόμενα παιχνίδια έχουν σαν σκοπό την αποφυγή του στατικού παιχνιδιού και την εισαγωγή του παιδιού σε ένα πιο ενεργό ρόλο στο παιχνίδι!
- Το δικό μου στο δικό σου έργο τέχνης.
– Δυνατότητα προσαρμογής στο ενεργό παιχνίδι.
– Ευελιξία.
Διαδικασία παιχνιδιού:
Βάζουμε μπροστά μας ένα μεγάλο χαρτόνι. Δείχνουμε τους μαρκαδόρους στο παιδί και παίρνουμε από ένα. Ξεκινάμε εμείς πρώτα και κάνουμε ένα οποιοδήποτε σχέδιο στο χαρτί.
Μετά από κάποια δευτερόλεπτα παροτρύνουμε και κατευθύνουμε το παιδί να συνεχίσει από εκεί που μείναμε εμείς. Μετά από κάποια δευτερόλεπτα σταματάμε το παιδί και συνεχίζουμε εμείς με άλλο χρώμα μαρκαδόρου ή χρωματιστών και μετά πάλι το παιδί κ.ο.κ. Σταματάμε όταν γεμίσει με χρώμα επιφάνεια που ζωγραφίσαμε. Δεν παρεμβαίνουμε ποτέ στη διαδικασία σχεδίασης του παιδιού. Το αφήνουμε ελεύθερο.
2. Πάμε να το φτιάξουμε μαζί!
– Προσαρμογή στο ενεργό παιχνίδι.
– Ευελιξία στη σκέψη.
Διαδικασία παιχνιδιού:
Ο γονέας κάθεται δίπλα στο παιδί έχοντας μπροστά τους ένα μεγάλο χαρτόνι ή κόλλα και δίπλα διάφορους μαρκαδόρους. Παίρνει ο γονέας ένα μαρκαδόρο και ξεκινά να σχηματίζει διάφορα γραφήματα στο χαρτί, χωρίς να σηκώσει τον μαρκαδόρο πάνω από την επιφάνεια χαρτιού. Ο μαρκαδόρος θα πρέπει να ακουμπά συνεχώς στο χαρτί, μετά από κάποια δευτερόλεπτα σταματά και παροτρύνει το παιδί να συνεχίσει από εκεί που έμεινε ο γονέας, πάλι με την ίδια διαδικασία. (να ακουμπά συνεχώς ο μαρκαδόρος το χαρτί) . Το παιχνίδι τελειώνει εκεί που θα γεμίσετε την κόλλα ή χαρτόνι με γραφήματα.
3. Παίζω με την μπάλα!
– Ξεκάθαροι ρόλοι στο παιχνίδι.
-Αναφορά προσώπου.
-Βλεμματική επαφή.
– Στο παιχνίδι αυτό θα χρειαστεί η παρότρυνση του παιδιού να συμμετέχει στο παιχνίδι. Αρχικά μπορεί να γίνει λεκτικά και αν αυτό δεν είναι κατορθωτό μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη σωματική καθοδήγηση.
Διαδικασία παιχνιδιού:
Καθόμαστε όλη η οικογένεια σε κύκλο. Ξεκινά αυτός που είναι απέναντι από το παιδί κρατώντας μια μπάλα και ρίχνοντας την στο παιδί. Το παιδί παροτρύνεται να ρίξει την μπάλα σε ένα άλλο οποιοδήποτε μέλος της οικογένειας. Όταν φθάσει ξανά η μπάλα σε εκείνον που κάθεται απέναντι από το παιδί , κάνει μια παύση πριν ρίξει την μπάλα, ώστε να πάρει αυθόρμητη βλεμματική επαφή από το παιδί. Όταν πάρει βλεμματική επαφή, τότε συνεχίζει το παιχνίδι ρίχνοντας την μπάλα.
Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι το παιδί να αντιληφθεί ποιο είναι το αίτημα συνέχισης του παιχνιδιού και να αποκτήσει αναφορά στο πρόσωπο του άλλου.
Δοκιμάστε τα πολύ εύκολα στο σπίτι και θα γεμίσετε τις ώρες σας με παιχνίδι μαζί με το παιδί σας!!
Πηγή: www.andreaschara.eu/