Μόνιμοι Διορισμοί: Τι συμβαίνει με τους απορριπτέους των οριστικών πινάκων
11/06/2020Τι είναι η θέση W και ποιες οι επιπτώσεις της;
12/06/2020Δραστηριότητες που προάγουν την ανάπτυξη της ομιλίας παιδιών 2-4 σύμφωνα με την Αμερικανική Κοινότητα Λογοπαθολόγων:
- Μιλήστε καθαρά στο παιδί σας.Να δημιουργήσετε πρότυπο καλής και καθαρής ομιλίας στο παιδί σας
- Να επαναλαμβάνετε οτι λέει το παιδί σας για να του δείξετε οτι καταλαβαίνετε τα λεγόμενά του. Να συμπληρώνετε αυτό που λέει όπως: Θέλεις χυμό; Έχω χυμό.Έχω χυμό μήλου. Θα ήθελες χυμό μήλου;
- Δεν είναι κακό κάποιες φορές να χρησιμοποιείτε “μωρουδίστικη” ομιλία ωστόσο είναι καλό να την συνοδευετε απο τις κανονικές λέξεις.Παράδειγμα: πάμε για μαμ, είναι έτοιμο το φαγητό.
- Κόψτε φωτογραφίες αγαπημένων ή οικειών αντικειμένων. Βάλτε τις εικόνες σε κατηγορίες όπως για παράδειγμα μέσα μαζικής μεταφοράς,τρόφιμα, παιχνίδια.
- Φτιάξτε αστείες εικόνες συνδυάζοντας και ταιριάζοντας εικόνες. Παράδειγμα βάλτε μια εικόνα σκύλου πίσω απο το τιμόνι ενός αυτοκινήτου και εξηγήστε στο παιδί για το τι συμβαίνει λάθος στην εικόνα και με τι τρόπους μπορείτε να διορθώσετε το λάθος. Ενισχύστε το παιδί σας ώστε να κατανοεί αυτό που του περιγράφετε και παρακινήστε το να κάνει ερωτήσεις.
- Παίξτε το παιχνίδι με τα ναι και τα όχι, παράδειγμα: μπορεί να πετάξει το γουρούνι;όχι. Ζητήστε απο το παιδί σας να σας κάνει και αυτό ερωτήσεις και να προσπαθεί να σας ξεγελάει.Κάντε ερωτήσεις που απαιτούν μια επιλογή απο το παιδί: θέλεις ένα μήλο ή ένα πορτοκάλι; Θέλεις να φορέσεις το κόκκινο ή το μπλε μπλουζάκι σου;
- Βοηθήστε το παιδί σας να μάθει νέες λέξεις. Ονομάστε τα μέρη του σώματος και μιλήστε για το τι κάνετε με αυτά. Παράδειγμα: αυτήν είναι η μύτη μου, με την μύτη μου μπορώ να μυρίσω λουλούδια,κουλουράκια, σαπούνι.
- Τραγουδήστε απλά τραγούδια και πείτε ποιήματα. Αυτό βοηθάει τα παιδιά να μαθαίνουν τον ρυθμό της ομιλίας.Τοποθετήστε οικεία αντικείμενα σε ένα κουτί.Ζητήστε από το παιδί σας να βγάλει έξω ένα και να σας πει το όνομά του και να σας περιγράψει τον τρόπο χρήσης.
- Δείξτε εικόνες από γνωστούς οικογενειακούς φίλους και μέρη.Μιλήστε για αυτά τα άτομα,ποιοί είναι, και τι κάνουν. Προσπαθήστε να φτιάχνετε ιστορίες με αυτά τα άτομα.
Πηγή: doctorkids.gr
Διαβάστε επίσης:
WEBINAR: «ΔΕΠΥ – Αξιολόγηση και Τεχνικές Παρέμβασης»