Ποια παιδιά “χάνουν” τη διάγνωση του αυτισμού;
12/03/2014Ένας ναός για τυφλούς και κωφούς
13/03/2014Ο 23χρονος Θάνος Παππάς από την Καλαμάτα αποφοίτησε το 2013 από το Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων στη Σύρο και έκτοτε ασχολείται με το Σχεδιασμό Οχημάτων, το Σχεδιασμό Προϊόντων και το Σχεδιασμό Εταιρικής Ταυτότητας.
Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας Exarsis (ExarsisDesign) και μαζί με το συνεργάτη και φίλο του του Κωνσταντίνο Μαλανδρίνο αναλαμβάνουν project σχεδιασμού οχημάτων. Το 2012 στα πλαίσια της πρακτικής του, σχεδίασε με την ομάδα Exarsis το Project D3 ένα όχημα πόλης για οδήγηση από ανθρώπους που κάνουν χρήση αναπηρικού αμαξίδιου για λογαριασμό της Korres Engineering.
Φέτος συμμετείχε στο διαγωνισμό της Fiat με θέμα “Σχεδιάστε το Μέλλον της Προσβασιμότητας” και κέρδισε μια ξεχωριστή διάκριση και ένα μοναδικό έπαθλο. Ο Θάνος Παππάς, ο Γερμανός Sebastian Grenzhäuser και ο Ιταλός Antonio Paglia είναι οι νικητές του «διαγωνισμού κοινωνικών δικτύων» της ACEA σε συνεργασία με τη Fiat. Το βραβείο περιελάμβανε εκτός από τίτλο και ένα ταξίδι στο Τορίνο, για να δουν από κοντά το Σχεδιαστικό Κέντρο της Fiat, ένα από τα πιο διάσημα σχεδιαστικά κέντρα στον κόσμο. Τους νεαρούς νικητές καλωσόρισε ο Roberto Giolito, αντιπρόεδρος της Fiat Chrysler EMEA.
“Η συμμετοχή μου αφορούσε ένα ηλεκτροκίνητο όχημα πόλης, που στόχο έχει να εξισώσει τα άτομα με διαφόρων ειδών αναπηρίες, με όλους τους υπόλοιπους στο κομμάτι της οδήγησης και της αυτονομίας. Αυτό παρουσιάστηκε μέσω ενός ημιαυτόνομου συστήματος οδήγησης έτσι ώστε το όχημα να υποβοηθά τον χρήστη να οδηγεί με ασφάλεια ενώ διορθώνει πιθανά λάθη του.“
Λίγα λόγια για το project του Θάνου και οι λόγοι που το κάνουν σημαντικό: Το Aiuto, είναι ένα μικρό ηλεκτροκίνητο όχημα πόλης που στόχο έχει να εξισώσει τα άτομα με αναπηρία με όλους τους υπόλοιπους στο κομμάτι της αυτονομίας και της δυνατότητας οδήγησης. Μέσω ενός ημι-αυτόνομου συστήματος οδήγησης, το όχημα μπορεί να υποβοηθά στην οδήγηση τους ανθρώπους με αναπηρίες διαφόρων ειδών (μειωμένη όραση, ακοή, κινητικά προβλήματα κ.α.), δίνοντας τους πληροφορίες ανά πάσα στιγμή, αξιοποιώντας τις “δυνατές” αισθήσεις τους. Για παράδειγμα σε έναν άνθρωπο με προβλήματα ακοής το όχημα δίνει περισσότερο οπτικά ερεθίσματα για τη θέση άλλων οχημάτων γύρω του και για την κατάσταση του οχήματος του. Επίσης, μέσω ειδικών αισθητήρων, το Aiuto μπορεί να διορθώσει πιθανές λανθασμένες επιλογές του οδηγού, αποφεύγοντας μικροατυχήματα. Εκτός από τα άτομα με αναπηρίες, μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμο και σε ηλικιωμένους οδηγούς, με ασθενέστερες αισθήσεις και μειωμένα αντανακλαστικά.
Οι άνθρωποι με κινητικές δυσκολίες (παραπληγικοί, τετραπληγικοί κτλ) εισέρχονται στο όχημα από το πλάι μαζί με το αναπηρικό αμαξίδιο τους, ενώ αν θέλουν, μπορούν να χειριστούν όλες τις λειτουργίες του οχήματος μέσω φωνητικών εντολών. Το Aiuto μπορεί επίσης να φιλοξενήσει 2 ακόμα επιβάτες στα πίσω καθίσματα, δίνοντας τους τη δυνατότητα να ψυχαγωγηθούν κατά τη διάρκεια της μετακίνησης τους, μέσω ενός εξελιγμένου συστήματος infotainment. Έτσι, ο οδηγός με αναπηρία, μπορεί εκμεταλλευόμενος την πρόοδο της τεχνολογίας, να μετακινηθεί με ασφάλεια με την οικογένεια ή τους φίλους του σε αστικό περιβάλλον, απολαμβάνοντας το ευρύχωρο εσωτερικό, την άνεση και την αυξημένη αυτονομία που του προσφέρει το όχημα.
πηγή: lifo.gr