766.486,00 € για την αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, δημιουργία συμπεριληπτικού σχολείου
08/11/2021Ασκήσεις για παραγωγή προφορικού λόγου
11/11/2021Με τους απλούστερους όρους της, η θεραπεία σίτισης βοηθά τα παιδιά να μάθουν πώς να τρώνε ή πώς να τρώνε καλύτερα.
Οι θεραπευτές σίτισης είναι συνήθως λογοθεραπευτές ή/και εργοθεραπευτές. Ορισμένοι διαιτολόγοι/διατροφολόγοι παρέχουν άμεση θεραπεία, αλλά πιο συχνά παρέχουν υποστήριξη με πρόσθετες υπηρεσίες σε ορισμένα παιδιά για να διαχειριστούν τυχόν προβλήματα βάρους ή ανάπτυξης όταν αυτό είναι απαραίτητο.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η θεραπεία σίτισης είναι ουσιαστικά μια ειδικότητα μέσα σε μια ειδικότητα. Δεν είναι λοιπόν όλοι οι λογοθεραπευτές και οι εργοθεραπευτές εκπαιδευμένοι στις δυσκολίες σίτισης.
Η θεραπεία σίτισης γίνεται συνήθως , αν όχι πάντα, σε εβδομαδιαία βάση και έχει διάρκεια 45-90 λεπτών. Μερικές φορές, η θεραπεία γίνεται με ένα παιδί και έναν θεραπευτή. Άλλες φορές, είναι με μια ομάδα παιδιών που όλα έχουν παρόμοιους στόχους. Συχνά η δυναμική μιας ομάδας μπορεί να είναι κίνητρο για τα παιδιά. Η θεραπεία σίτισης μπορεί επίσης να γίνει χωρίς την παρουσία των φροντιστών ή και με την παρουσία τους στην αίθουσα συνεδριών.
Σκοπός της δεν το παιδί να σιτιστεί από τον θεραπευτή και άρα να φύγει από την θεραπεία χορτάτο. Σκοπός είναι ο θεραπευτής να βοηθήσει το παιδί να αρχίσει να δοκιμάζει νέες υφές, νέες γεύσεις και γενικά νέα τρόφιμα. Ο θεραπευτής σκοπό έχει να καλλιεργήσει τις απαραίτητες δεξιότητες που θα επιτρέψουν στο παιδί να καταναλώνει ποικίλα τρόφιμα. Η εκπαίδευση των φροντιστών/ γονέων γύρω από την σίτιση είναι φυσικά απαραίτητη. Οι γονείς είναι ενεργά μέλη της διαδικασίας και ουσιαστικά βρίσκονται και εκείνοι σε μια “σχολή σίτισης”.
Παιδιά που παρουσιάζουν συμπεριφορές όπως η παρακάτω, ενδεχομένως να χρήζουν μια αξιολόγησης σίτισης.
- Ισχυρές προτιμήσεις σχετικά με τα τρόφιμα που τους αρέσουν/ δεν τους αρέσουν,συμπεριλαμβανομένης της γεύσης, της υφής και του τρόπου παρασκευής του φαγητού.
- Περιορισμένη ποικιλία τροφίμων που καταναλώνουν (συχνά εξαιρούν μια ολόκληρη κατηγορία).
- Περιορισμένο αριθμό τροφίμων που τρώνε.
- Αποφυγή νέων τροφίμων.
- Συχνά αρνούνται να φάνε τα «σωστά» τρόφιμα ή τη «σωστη» ποσότητα.
- Αναστατώνονται περισσότερο από τους συνομηλίκους τους, όταν πιέζονται από τους γονείς τους, να φάνε αυτό που είναι «σωστό».
- Είναι πιο πιθανό να σερβίρονται ένα ειδικό γεύμα από τους γονείς τους (Tommey & Associates, 2021).
Πιτσικάλη Θεοδώρα-Χριστίνα, Λογοθεραπεύτρια MSc του Πρότυπου Κέντρου Ειδικών Θεραπειών «Παιδίων Πλεύση»
Γρηγορίου Λαμπράκη 407, Κερατσίνι
Τηλέφωνα επικοινωνίας είναι: 2130433829
Διαβάστε επίσης:
WEBINAR: «ΔΕΠΥ – Αξιολόγηση και Τεχνικές Παρέμβασης»