Υπουργείο Παιδείας: Πώς θα ανοίξουν τα σχολεία στις 12/9
29/08/2022Webinar-Workshop: «Δυσλεξία – Αξιολόγηση και Τεχνικές Παρέμβασης»
30/08/2022Ο παρακάτω πίνακας είναι ενδεικτικός…Μην ξεχνάμε ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό!
1-2 ετών | · Ξεκινάει σιγά σιγά να δείχνει την επικρατέστερη πλευρά του (δεξί ή αριστερό χέρι)· Κρατάει μεγάλους μαρκαδόρους. Η λαβή του είναι γροθιά και κινεί όλο το χέρι.
· Μιμείται ότι γράφει. · Κάνει μουτζούρες. |
2-3 ετών | · Ξεκινάει υποτυπώδεις ζωγραφιές και σχέδια.· Προσποιείται ότι γράφει κάνοντας κυματιστές – καμπύλες γραμμές.
· Όταν κρατάει μαρκαδόρο, χρησιμοποιεί όλα του τα δάχτυλα, δίνοντας κλίση στον καρπό στρέφοντας την παλάμη προς τα κάτω. Ελέγχει καλύτερα τον ώμο του και κινεί το χέρι από τον αγκώνα και κάτω. |
3-4 ετών | · Αντιγράφει τετράγωνα.· Ζωγραφίζει άτομο με 2 έως 4 σωματικά μέλη.
· Χρησιμοποιεί ψαλίδι. · Σχεδιάζει κύκλους. · Αντιγράφει μερικά κεφαλαία γράμματα. · Αναγνωρίζει την διαφορά ανάμεσα σε γραφή και ζωγραφική. · Κάνει χρήση 4 δαχτύλων, όταν γράφει. |
4-5 ετών | · Αντιγράφει τρίγωνο.· Σχεδιάζει ανθρωπάκια με σώμα.
· Γράφει κάποια γράμματα. · Γράφει το όνομά του με κεφαλαία. · Γράφει σειρές γραμμάτων χωρίς κανένα νόημα ( π.χ. ΚΜ3ΤΕΖ8). |
5-6 ετών | · Χρησιμοποιεί 1-3 γράμματα για να συμβολίσει λέξεις (π.χ. μ= μαμά)· Μπορεί να γράψει δύο συλλαβές χωρίς ορθογραφία (π.χ. θελο). |
6-7 ετών | Το παιδί, πλέον, είναι έτοιμο να εκπαιδευτεί με επιτυχία στη γραφή γραμμάτων και αριθμών. Η σωστή λαβή του μολυβιού, έχει οριστικοποιηθεί. (τριποδική δυναμική λαβή) |
Πηγή: milontasgiapaidia.wordpress.com