Προσλήψεις 5179 δασκάλων και νηπιαγωγών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης
07/09/2016Ο αριθμός και η κατανομή ανά δομή Ε.Α.Ε. των πιστώσεων για προσλήψεις Ε.Ε.Π. & Ε.Β.Π. 2016-2017
08/09/2016Σχολική ετοιμότητα, ένας όρος που τα τελευταία χρόνια κάνει την εμφάνισή του όλο και πιο συχνά. Τι εννοούμε με τον όρο σχολική ετοιμότητα; Αφορά την εισαγωγή του παιδιού στην Α ‘Δημοτικού. Η μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο Δημοτικό είναι πολύ σημαντική για τα παιδιά καθώς ανοίγεται ο κόσμος του παιδιού για το 《μεγάλο》 σχολείο όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται. Από την πρώτη κιόλας τάξη του Δημοτικού το παιδί θέτει τις βάσεις για τις επόμενες τάξεις που θα ακολουθήσουν, συνεπώς πρέπει να εφοδιαστεί ο μαθητής με δύναμη και σωστές βάσεις για τις επόμενες χρονιές που θα ακολουθήσουν.
Πότε λοιπόν ένα παιδί είναι έτοιμο για την πρώτη δημοτικού, αυτή είναι η ερώτηση που ταλανίζει πλήθος γονέων. Εκτός από το ηλικιακό κριτήριο που είναι το μοναδικό επίσημο κριτήριο εισαγωγής των παιδιών ώστε να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν με επιτυχία στις σχολικές απαιτήσεις και υποχρεώσεις, καλό θα ήταν να διερευνηθούν και τα ακόλουθα.
- Πώς είναι η άρθρωση του παιδιού; αρθρώνει όλους τους ήχους της γλώσσας με τον σωστό τρόπο και έχει κατακτήσει την γραπτή τους απεικόνιση;
- Απαιτείται η διερεύνηση του κατά πόσο ανταποκρίνεται σε σύνθετες οδηγίες.
- Γραφοφωνολογική ενημερότητα. Μπορεί να βρει λέξεις που ξεκινάνε από έναν ήχο ή είναι σε θέση να κάνει ακουστικά παιχνίδια για τον διαχωρισμό της λέξης; (πχ λέξη ποτήρι βγάζω /πο ποια λέξη απομένει;
- Είναι σε θέση να αφηγηθεί μια ιστορία μικρού περιεχομένου;
- Αναγνωρίζει τοποχρονολογικές και ποσοτικές έννοιες; (πάνω-κάτω, σήμερα-αύριο, άδειο-γεμάτο)
- Ξεχωρίζει δεξιά με αριστερή πλευρά; Πιάνει σωστά το μολύβι ή η λαβή του είναι βολική στη γραφή του; Χρησιμοποιεί το ψαλίδι; Ζωγραφίζει;
- Θέματα κοινωνικότητας και ορίων. (Έχει φίλους; Παίζει με τα άλλα παιδιά και τι είδους παιχνίδια; Ακολουθεί όρια και κανόνες;
Τα παραπάνω δεν αποτελούν δοκιμασίες για αξιολόγηση. Είναι άξιο να αναφερθεί ότι ο ρυθμός ανάπτυξης είναι διαφορετικός για κάθε παιδί, οφείλουμε να συνυπολογίσουμε το ρυθμό ανάπτυξης ώστε να αποφανθούμε για την καταλληλότητα της φοίτησης στην Α Δημοτικού.
Μ. Σαμαρά
Ψυχολόγος-Ειδική Παιδαγωγός
Παιδίων Πλεύση – 6934685811