Νέα Συνεργασία του eidikospaidagogos.gr με το HandsUp
03/05/2018Ανίχνευση και αξιολόγηση μαθησιακών δυσκολιών: Τι πρέπει να ξέρετε για τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. και τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα
07/05/2018Κατά τη διάρκεια της σίτισης η στοματική κοιλότητα λαμβάνει πολλές πληροφορίες, οι οποίες σχετίζονται με τη γεύση, την υφή και τη θερμοκρασία των φαγητών. Η θέση της υπερώας σχετίζεται άμεσα με την επεξεργασία αυτών των πληροφοριών, ενώ η λανθασμένη θέση της υπερώας μπορεί να προκαλέσει στοματική αμυντικότητα στο παιδί (Wilbarger & Wilbarger, 1991). Έτσι τα παιδιά με στοματό – αισθητικές δυσλειτουργίες έχουν συγκεκριμένη υπερευαισθησία ή υποευαισθησία στη στοματική κοιλότητα και η όλη διαδικασία της σίτισης γίνεται γι’ αυτά (ίσως και για σας) μια πραγματική <<κόλαση>>.
Πιθανή εικόνα παιδιού με στοματό – αισθητική δυσλειτουργία:
- Αποφεύγει συγκεκριμένες γεύσεις ( π.χ. ξινά, γλυκά)
- Αποφεύγει συγκεκριμένες υφές φαγητών (π.χ. τραγανά, σούπες)
- Αποφεύγει συγκεκριμένες μυρωδιές (όχι, αντικειμενικά, δυσάρεστες μυρωδιές)
- Αποφεύγει συγκεκριμένες θερμοκρασίες φαγητών (π.χ. κρύο, ζεστό)
- Μυρίζει έντονα μη φαγώσιμα αντικείμενα
- Γλείφει πολύ συχνά διάφορα μη φαγώσιμα αντικείμενα
- Δαγκώνει πολύ συχνά μη φαγώσιμα αντικείμενα
- Επιλέγει και επιμένει σε τροφές με συγκεκριμένη γεύση ή/και υφή ή/και οσμή ή/και θερμοκρασία.
Πριν σκεφτείτε, ότι το παιδί σας μπορεί να έχει κάποια δυσλειτουργία στη στοματική κοιλότητα, καλό είναι να έχετε αποκλείσει, όλους τους άλλους παράγοντες: (Μα….γιατί δεν τρώει το παιδί μου;;; )
Αν παρατηρήσετε κάτι από τα παραπάνω καλό είναι να μιλήσετε με τον παιδίατρό σας. Ο γιατρός θα αξιολογήσει την στοματική κοιλότητα του παιδιού σας και πιθανώς θα σας παραπέμψει σε κάποιον εξειδικευμένο εργοθεραπευτή ή λογοθεραπευτή, για εκτενέστερη πληροφόρηση, αξιολόγηση και αποκατάσταση.
Πηγή: milontasgiapaidia.wordpress.com