Γονείς: Πώς μπορούν να διαχειριστούν την άρνηση των παιδιών στην εξ αποστάσεως διδασκαλία
20/04/2020Αναπληρωτές: Διευκρινίσεις για την ανάρτηση των Απουσιολογίων/Παρουσιολογίων
22/04/2020Το υπ. Παιδείας θεωρεί απαραίτητες τις Πανελλαδικές – Εισηγήσεις
για να ανοίξουν τα σχολεία σε 15-20 ημέρες με στόχο να «αποδεσμευθούν» οι γονείς – Ανακοινώσεις Κεραμέως σήμερα για αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ.
Το μόνο βέβαιο είναι ότι απαραίτητες θεωρούνται οι Πανελλαδικές Εξετάσεις, οι οποίες θα έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος Ιουλίου, όπως επαναλαμβάνει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως λέγοντας χαρακτηριστικά ότι οι εισαγωγικές εξετάσεις για τα πανεπιστήμια αποτελούν προτεραιότητα.
Για τις προαγωγικές εξετάσεις στα σχολεία, η κυρία Κεραμέως απέφυγε να τοποθετηθεί ευθέως και αρκέστηκε να πει ότι υπάρχουν σενάρια για την κάλυψη της ύλης.
Για να πραγματοποιηθούν οι Πανελλαδικές έως τα μέσα Ιουλίου πρέπει να ξεκινήσουν εντός του Ιουνίου, με πιθανές ημερομηνίες, σύμφωνα με πληροφορίες τις 22 και 29 Ιουνίου.
Το υπουργείο Παιδείας έχει προετοιμαστεί για όλα τα σενάρια και ετοιμάζει τα βήματα για σταδιακή επαναφορά στην κανονικότητα, πάντα με τις οδηγίες των ειδικών. «Θα περιμένουμε την ανάλυση των δεδομένων και θα ακούσουμε τους ειδικούς. Αυτοί θα μας κατευθυνθούν και για το άνοιγμα των σχολείων» επαναλαμβάνει η υπουργός Παιδείας. Η κ. Κεραμέως τόνισε ότι θα επανέλθουμε σταδιακά σε μία νέα πραγματικότητα. «Η καθημερινότητά μας θα είναι διαφορετική, αυτό θα ισχύσει και για τα σχολεία».
Προτεραιότητα στους μαθητές της Γ’ Λυκείου – Εισηγήσεις για άνοιγμα όλων των σχολείων
Το σενάριο που επικρατεί με γνώμονα τη δημόσια υγεία είναι το σταδιακό το άνοιγμα των σχολείων, με προτεραιότητα στους μαθητές της Γ’ λυκείου για τους οποίους έχει ανακοινωθεί η μείωση της εξεταστέας ύλης ενώ αναμένεται να ανακοινωθεί o αριθμός των εισακτέων για τα Πανεπιστήμια.
Το σχέδιο του υπουργείου προβλέπει κατά κύματα επιστροφή στα θρανία, σε διαφορετικές ημερομηνίες για να μην υπάρξει συνωστισμός και να μπορούν να τηρούνται οι κανόνες υγιεινής στις σχολικές μονάδες.
Την ίδια ώρα εισηγήσεις για να ανοίξουν τα σχολεία σε ένα διάστημα δεκαπέντε-είκοσι ημερών με στόχο να «αποδεσμευθούν» οι γονείς και να μπορέσει να επανακινηθεί η οικονομία δέχεται το κυβερνητικό επιτελείο.
Οι εισηγήσεις περιλαμβάνουν αυστηρές προϋποθέσεις και το σχέδιο επαναλειτουργίας αφορά τις σχολικές μονάδες στο σύνολό τους. Σύμφωνα με όσα προτείνονται, οι ηλικιωμένοι που συνοικούν σε σπίτια με μαθητές θα πρέπει να απομακρυνθούν, πηγαίνοντας στα χωριά, ώστε από τη στιγμή που τα παιδιά θα επιστρέψουν στα θρανία να μην έρχονται σε επαφή με τους συγγενείς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
Προκειμένου, μάλιστα, να διασφαλισθεί ότι δεν θα τεθούν σε κίνδυνο και οι γονείς μαθητών που τυχόν ανήκουν σε αυτές τις ομάδες, προτείνεται να υπάρχει η δυνατότητα να εξακολουθήσουν να μην πηγαίνουν στα σχολεία τα παιδιά που οι γονείς τους ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου.
Υπάρχει πάντως, προβληματισμός για το αν όλοι οι ηλικιωμένοι έχουν τη δυνατότητα να μετακινηθούν σε άλλα σπίτια. Παράλληλα, η μετακίνηση ηλικιωμένων στην επαρχία και σε περιοχές που το σύστημα της πρωτοβάθμιας περίθαλψης είναι αδύναμο δημιουργεί κινδύνους δημιουργίας νέων εστιών στην περιφέρεια. Αλλωστε, αυτός ο κίνδυνος ακριβώς έχει οδηγήσει στην απαγόρευση των μετακινήσεων από τον τόπο κατοικίας προς άλλες περιοχές.
Οι εισηγήσεις αυτές «ζυγίζονται» στο κυβερνητικό επιτελείο και οι τελικές αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν τις επόμενες ημέρες και να ανακοινωθούν από τον πρωθυπουργό στο διάγγελμά του, μέσα στην επόμενη εβδομάδα. Σημειώνεται ότι αυτές οι εισηγήσεις ακολουθούν άλλες, που ήθελαν την επαναλειτουργία των σχολείων να γίνεται σταδιακά, με λίγους μαθητές σε κάθε τάξη και με τους νεώτερους σε ηλικία εκπαιδευτικούς.
Στα δημοτικά σχολεία συνεχίζεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ενώ παράλληλα δόθηκε η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς για κάλυψη επιπλέον ύλης εκτός επαναλήψεων κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Αυτή η δυνατότητα αφορά σε όλες τις βαθμίδες. Ωστόσο, οποιεσδήποτε ενότητες καλυφθούν, πέραν της ύλης που έχει καλυφθεί έως την ημερομηνία αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων, δεν θεωρείται ύλη που έχει διδαχθεί παρά μόνο εφόσον αυτή παραδοθεί και με δια ζώσης διδασκαλία στην τάξη, όταν επαναλειτουργήσουν τα σχολεία. Ειδικά για το Δημοτικό πρέπει να καλυφθούν ενότητες που είναι σημαντικές σε γλώσσα και μαθηματικά για να πάνε στην επόμενη χρονιά
Στο σχέδιο για επιστροφή, αυτή ξεκινά με την Γ΄ Λυκείου και μόνο στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και όχι στο σύνολο των μαθημάτων. Τα μαθήματα αυτά μελετάται να ξεκινήσουν στις 18 Μαΐου ή ακόμα και λίγο νωρίτερα στις 11 Μαΐου. Τα τμήματα αυτά σχεδιάζεται να έχουν λιγότερους από 10 μαθητές ενώ η διδασκαλία για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα θα ολοκληρωθεί έως τις 15 Ιουνίου.
Ωστόσο, συζητείται επίσης ότι συνήθως οι μαθητές της Γ’ λυκείου δεν παρακολουθούν μαθήματα τις τελευταίες ημέρες και χρησιμοποιούν τον χρόνο τους για επαναλήψεις. Οι μαθητές θα εξετάζονται ανάλογα με το μέγεθος της τάξης, αν δηλαδή είναι 10 ανά τάξη θα έχουν δύο επιτηρητές, εάν είναι πέντε σε μικρότερη τάξη θα υπάρχει ένας επιτηρητής.
Με βάση αυτό το σχέδιο θα χρησιμοποιηθούν όλες οι τάξεις των σχολείων, ακόμα και των γυμνασίων καθώς το υπουργείο Παιδείας δεν θέλει να δημιουργηθεί κανένα θέμα με τον συγχωτισμό μαθητών. Στην επιτήρηση θα πάρουν μέρος πολλοί εκπαιδευτικοί αναπληρωτές ενώ αν χρειασθεί θα χρησιμοποιηθούν και δάσκαλοι. Ερωτηματικό παραμένει η ηλικία των επιτηρητών. Ετσι για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις μπορούν αξιοποιηθούν όλες οι αίθουσες προκειμένου οι 150 περίπου μαθητές που εξετάζονται ανά συγκρότημα να διανεμηθούν για να υπάρχει πρόβλημα.
Στο σενάριο εξέτασης των μαθημάτων διαφορετικές ημέρες ανά κατεύθυνση δεν φαίνεται πιθανό, προκειμένου να εξασφαλισθεί το αδιάβλητο των Πανελλαδικών Εξετάσεων, καθώς όλοι πρέπει να εξετασθούν στα ίδια θέματα με τον ίδιο βαθμό δυσκολίας.
Ολα αυτά βέβαια, όπως είναι αντιληπτό, βρίσκονται σε συνάρτηση με την πορεία που θα ακολουθήσει η διάδοση του κορωνοϊού αν δηλαδή μέχρι τότε θα έχει συρρικνωθεί ή και εξαφανισθεί πλήρως. Το υπουργείο Παιδείας βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία και συνεργασία με τον επικεφαλής της επιτροπής του υπουργείου Υγείας καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα, ούτως ώστε να ληφθούν οι κρίσιμες αποφάσεις με βάση τις συστάσεις των ειδικών και τα δεδομένα που θα έχουν διαμορφωθεί μέχρι τότε. Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα σχολεία παραμένουν κλειστά έως τις 10 Μαΐου οπότε και θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις.
Για τα πανεπιστήμια η υπουργός ξεκαθαρίζει ότι δεν θα χαθεί το ακαδημαϊκό εξάμηνο καθώς το 96% των προπτυχιακών μαθημάτων γίνονται εξ αποστάσεως.
Έρχονται αλλαγές στην εκπαίδευση
H επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων στο Λύκειο, το νέο πλαίσιο για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, οι νέες θεματικές ενότητες σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, ρυθμίσεις για την προσέλκυση ξένων φοιτητών (π.χ. δεν θα χρειάζεται αναγνώριση από ΔΟΑΤΑΠ των πτυχίων εκτός Ε.Ε. υποψήφιων μεταπτυχιακών φοιτητών σε ελληνικά ΑΕΙ) είναι από τα θέματα που θα περιλαμβάνει πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που θα ανακοινώσει σήμερα σε διαδικτυακή συνέντευξη η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και οι υφυπουργοί Σοφία Ζαχαράκη και Βασίλης Διγαλάκης.
Επίσης, στο νομοσχέδιο θα συμπεριληφθούν διορθωτικές διατάξεις για το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ, επαναφορά των Λατινικών και τον τρόπο εκλογής πρυτάνεων ενώ δεν θα ανακοινωθούν ρυθμίσεις για τις νέες δομές εκπαίδευσης και για τη διαδικασία επιλογής στελεχών. Στη συνέχεια το νομοσχέδιο θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.
Στο σχέδιο περιέχονται ρυθμίσεις για το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, το οποίο αφορά στους μαθητές οι οποίοι του χρόνου θα φοιτήσουν στην Α’ λυκείου και μεταξύ άλλων επαναφέρει τα λατινικά στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, την καθιέρωση του Εθνικού Απολυτηρίου και την Τράπεζα θεμάτων.
Μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο προβλέπει:
– Η επιτυχής ολοκλήρωση του Λυκείου θα οδηγεί στην απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου για την απόκτηση του οποίου θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη.
– Θεσμοθετούνται γραπτές προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη για όλες τις τάξεις του Λυκείου.
– Η επιλογή των θεμάτων θα γίνεται από Τράπεζα Θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας.
– Θεσμοθετείται ελάχιστη βάση εισαγωγής στα τριτοβάθμια ιδρύματα.Την βάση ανά τμήμα ενδεχομένως να την καθορίζουν τα Πανεπιστήμια, όπως και τον αριθμό των εισακτέων.
– Ενοποίηση της 2ης και 3ης Ομάδας Προσανατολισμού και κατάργηση των 7ωρων.
– Αλλαγές θα υπάρχουν και στο σύστημα των απουσιών.
– Αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών απο τη νέα σχολική χρονιά
– Νέες Θεματικές Ενότητες, στο Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Γυμνάσιο.
– Ρυθμίσεις για τη διαδικασία Πρυτανικών εκλογών.
– Ρυθμίσεις για τις μετεγγραφές φοιτητών.