Παρουσίαση του βιβλίου «Μαθησιακές Ευκολίες» του κου Παπαναστασίου Φώτη
10/10/2017Εφημερίδα FreeSunday: Πώς και μέχρι πότε μπορούν οι γονείς να βοηθούν το παιδί στη μελέτη;
11/10/2017Αγαπητοί συνεργάτες η UNICERT (Φορέας Πιστοποίησης Ανθρώπινου Δυναμικού)
προωθεί και στηρίζει τα Webinars της ΕΥΡΩΠΡΟΟΔΟΥ ΚΔΒΜ 2 Academy (Πιστοποιημένο από το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων). Σε συνεργασία με τον Ειδικό Παιδαγωγό eidikospaidagogos.gr διοργανώνει σεμινάριο με θέμα:
«Μαθησιακές Δυσκολίες και Ξενόγλωσση Εκπαίδευση (από τη θεωρία στην πράξη)»
Εισηγητές:
- Θεωρητικό μέρος: Παπαναστασίου Φώτης – Ειδικός Παιδαγωγός/ Συγγραφέας/ MSc Σχολική Ψυχολογία (www.eidikospaidagogos.gr)
- Πρακτικό μέρος:Ευαγγελία Κουτράκου – Καθηγήτρια Γαλλικής γλώσσας και φιλολογίας/Εξειδίκευση στην ειδική αγωγή στην ξενόγλωσση εκπαίδευση/MSc Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Ανάπτυξη Ανθρωπίνων Πόρων σε εκπαιδευτικές μονάδες
Στόχος Επιμόρφωσης:
Στόχος του σεμιναρίου είναι οι συμμετέχοντες να μπορούν να κατανοούν τη φύση των Μαθησιακών Δυσκολιών και τη διαδικασία της διαγνωστικής αξιολόγησης στη μητρική και ξένη γλώσσα.
Θα δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στις στρατηγικές αντιμετώπισης και παρέμβασης σε παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες στην ξενόγλωσση εκπαίδευση (όχι μόνο στην αγγλική γλώσσα).
Το σεμινάριο απευθύνεται:
- σε εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης
- σε εκπαιδευτικούς της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης
- σε εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής
- σε ειδικούς ψυχικής υγείας
- σε επαγγελματίες και ειδικούς από το χώρο της ειδικής αγωγής
- σε φοιτητές από αντίστοιχα θεματικά πεδία (ειδική αγωγή, λογοθεραπεία, εργοθεραπεία, παιδαγωγικά, κτλ)
- σε γονείς
- σε όσους επιθυμούν να αποκτήσουν πρακτικές γνώσεις στις Μαθησιακές Δυσκολίες και τον τρόπο αντιμετώπισής τους στην ξενόγλωσση εκπαίδευση.
Ημερομηνία Διεξαγωγής:
Διάρκεια: 10:00 – 14:00
Για κράτηση θέσης παρακαλούμε επικοινωνήστε στα τηλέφωνα 210 3801129-130 και 210 3828000.
Επίσης μπορείτε να αποστείλετε τη συμμετοχή σας μαζί στο email fld@unicert.gr
Κόστος σεμιναρίου: Δωρεάν Είσοδος!!!!
Τόπος διεξαγωγής:
- 11/11 Χανιά ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΧΑΝΙΩΝ, ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΟΦΟΚΛΗ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ 1, ΧΑΝΙΑ, ώρες 10:00-15:00
- 12 /11 Ηράκλειο Κρήτης ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ, ΚΟΡΩΝΑΙΟΥ 9, ΗΡΑΚΛΕΙΟ, ώρες 10:00-15:00
Θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής από το Κ.Δ.Β.Μ.2 ΕΥΡΩΠΡΟΟΔΟΣ
Στους συμμετέχοντες θα δοθούν:
1)σημειώσεις για το λογόμετρο – πληροφορίες για τους χρήστες που απευθύνεται και τους στόχους , τις δραστηριότητες και τις παρεμβάσεις που μπορούν να θέσουν οι καθηγητές ξένων γλωσσών κατόπιν πιστοποίησης για την αποφυγή της σχολικής ματαίωσης.
2) Ερωτηματολόγιο για τη διαγνωστική αξιολόγηση και πίνακα εναλλακτικών τρόπων αξιολόγησης
3)Διάγραμματα και παραδείγματα σχεδιασμού διαφοροποιημένης διδασκαλίας
4) σημειώσεις για τους ιστότοπους των εφαρμογών
5) Παράδειγμα δραστηριότητας γνωσιακής θεραπείας “η ιστορία του Φώτη και της Φωτεινής”.
6) εργαλεία ανίχνευσης μαθησιακών δυσκολιών
7) ενδεικτική βιβλιογραφία
Τομείς σεμιναρίου:
Θεωρητικό Μέρος:
- Παράγοντες που επηρεάζουν τη σχολική επίδοση
- Ορισμός των Μαθησιακών Δυσκολιών
- Γενικά χαρακτηριστικά των παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες
- Η αιτιολογία των Μαθησιακών Δυσκολιών
- Πρώιμες ενδείξεις Μαθησιακών Δυσκολιών
- Μαθησιακό Κενό & Μαθησιακές Δυσκολίες
- Ψυχολογικές επιπτώσεις των Μαθησιακών Δυσκολιών
- Διαταραχή ανάγνωσης
- δυσλεξία
- Χαρακτηριστικές δυσκολίες στην ανάγνωση
- Μαθησιακές Δυσκολίες στο γραπτό λόγο
- Χαρακτηριστικά της δυσκολίας στη γραφή
- Μαθησιακές δυσκολίες στην ορθογραφία
- Εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης
Πρακτικό Μέρος:
- Ιδιαιτερότητες της ξένης γλώσσας και γλωσσική κατάκτηση: Σύγκριση ελληνικού και ξενόγλωσσου συστήματος- Χαρακτηριστικά ξένων γλωσσών.
- Προβλήματα που αντιμετωπίζει ο μαθητής με μαθησιακές δυσκολίες στην εκμάθηση ξένων γλωσσών- Εφαρμογές και εργαλεία για τη διευκόλυνση της αναγνωστικής ικανότητας των μαθητών με δυσλεξία: beeline reader, 3asyr, noverlay, Oswald.
- Εκτίμηση ύπαρξης μαθησιακών δυσκολιών από τους εκπαιδευτικούς ξένων γλωσσών: α) ηλικιακά έτη 4-7 χρήση ψυχομετρικού εργαλείου «ΛΟΓΟΜΕΤΡΟ» – διαθεσιμότητα INTELEARNτου νέου ψυχομετρικού εργαλείου ΛΟΓΟΜΕΤΡΟ (Επιστ. ομάδα Μουζάκη, Ράλλη, Αντωνίου, Διαμαντή & Παπαϊωάννου, 2017) για την ανίχνευση γλωσσικών και μαθησιακών δυσκολιών σε ηλικίες παιδιών 4-7 ετών από τους εκπαιδευτικούς ξένων γλωσσών.
- 7+ έτη ασκήσεις μνήμης, φωνολογικής ενημερότητας, ακουστικής επεξεργασίας, γραπτού λόγου.
- Παρούσες συνθήκες διδασκαλίας, νέες τάσεις, νέες προκλήσεις για τους εκπαιδευτικούς ξένων γλωσσών: ανάγκη διαφοροποίησης της μαθησιακής διαδικασίας.
- Δυναμικός διδακτικός σχεδιασμός διαφοροποιημένης διδασκαλίας «Fruits and vegetables in action» -παράμετροι : σκοπός- προαπαιτούμενες βασικές, πυρηνικές, μετασχηματιστικές γνώσεις- καθορισμός μεθοδολογίας δραστηριοτήτων και στόχων της διαφοροποιημένης διδασκαλίας.
- Όταν η καρδιά της διαφοροποίησης χτυπά: Ανάπτυξη εκπαιδευτικού διαδραστικού σεναρίου για την εκμάθηση λεξιλογίου «Fruits and vegetables in action».
- Αξιολόγηση μαθησιακών δυνατοτήτων σύμφωνα με το παραπάνω σενάριο:
- Αρχική-διαγνωστική (δύο στάδια: προφίλ μαθητών- ενδιαφέροντα/ μαθησιακή ετοιμότητα- ανατροφοδότηση προϋπάρχουσας γνώσης)
- Διαμορφωτική αξιολόγηση: κριτήρια ποιότητας και νοητικά στηρίγματα σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες – προτεινόμενες δραστηριότητες αξιολόγησης
- Τελική αξιολόγηση: σύγχρονες τεχνικές/ projects και εργασίες για αδύναμους και δυνατούς μαθητές – αναφορές προόδου – καταγραφή αποτελεσμάτων.
- Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Θεραπεία: πως βοηθάμε τα παιδιά να αντιμετωπίσουν το αρνητικό συναίσθημα στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας.
- Νομοθεσία ξένων γλωσσών και συνεργασία με φορείς για τη βελτίωση επίδοσης των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και την παρότρυνση τους να ανακαλύψουν τη δημιουργική πλευρά της γλώσσας.
- Ερωτήσεις- Συζήτηση