Σεμινάριο: Αθηνά Τεστ Διάγνωσης Μαθησιακών Δυσκολιών
27/11/2015Ανάπτυξη ομιλίας σε παιδιά με και χωρίς απώλεια ακοής
30/11/2015Οι δυσκολίες στο γραπτό λόγο μπορούν να διαγνωστούν πριν καν τα παιδιά μάθουν πως να γράφουν, σύμφωνα με νέα μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο Montreal’s School of Speech Language Pathology and Audiology.
Σκοπός της έρευνας ήταν να διαπιστωθεί πως η ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων επηρεάζει τη μάθηση, σύμφωνα με την επικεφαλή της έρευνας Phaedra Royle, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου.
Η έρευνα αποκαλύπτει πως η ανάπτυξη του προφορικού λόγου είναι ένας καλός προγνωστικός δείκτης για την εμφάνιση μαθησιακών δυσκολιών. Αντικρούει, επίσης,τη δημοφιλή πεποίθηση ότι η διγλωσσία σε νεαρή ηλικία μπορεί να αποβεί επιζήμια στην ακαδημαϊκή πορεία του παιδιού.
Εβδομήντα ένα παιδιά, ηλικίας έξι έως εννέα χρονών συμμετείχαν στην έρευνα του Πανεπιστημίου για τη σχέση προφορικού και γραπτού λόγου. Τα 38 ήταν μονόγλωσσα και τα 33 δίγλωσσα. Σύμφωνα με τους ερευνητές δυσκολίες στη φωνολογική ενημερότητα οδηγούσαν σε δυσκολίες στη γραφή.
Διαβάστε επίσης: Δωρεάν αξιολόγηση ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών
Η έρευνα έδειξε ακόμη ότι η ανάπτυξη του προφορικού λόγου στα παιδιά μπορεί να προβλέψει μελλοντικές δυσκολίες μάθησης.
Τέλος, τα μονόγλωσσα παιδιά είχαν ένα πλεονέκτημα όσον αφορά τον προφορικό λόγο, αλλά στο γραπτό λόγο οι δύο ομάδες δεν έδειξαν σημαντικές διαφορές.
Φώτης Παπαναστασίου
Ειδικός Παιδαγωγός – Συγγραφέας
MSc Σχολική Ψυχολογία
Προσεχή Σεμινάρια:
1. Αποκτήστε Πιστοποιημένη Επάρκεια στις Μαθησιακές Δυσκολίες από τη Unicert σε συνεργασία με το Κέντρο Ερευνών του Πανεπιστημίου Πειραιά
2. Πρακτικό Σεμινάριο «Διαταραχές Λόγου – Αξιολόγηση και Τεχνικές Παρέμβασης»