Έρευνα για την εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία στην Ελλάδα
02/02/2015Επιθετική συμπεριφορά στον αυτισμό: αίτια και αντιμετώπιση
03/02/2015Για τα παιδιά με δυσλεξία και άλλες μαθησιακές δυσκολίες η εκμάθηση της ορθογραφίας είναι μια αποθαρρυντική και συχνά μη αποτελεσματική διαδικασία. Παρακάτω παρουσιάζονται ορισμένες προτάσεις προσέγγισης της ορθογραφίας σαν παιχνίδι στα ελληνικά και τα αγγλικά.
- Γράψτε τις δύσκολες λέξεις μία – μία σε καρτέλες δίνοντας έμφαση με μαρκαδόρο στο κομμάτι της λέξης που είναι σημαντικό να θυμηθεί το παιδί ( κυρίως την κατάληξη ).Γυρίστε την καρτέλα ανάποδα και ζητήστε από το παιδί να γράψει με το δάχτυλό του πάνω στο γραφείο ή στο χαλί τη λέξη.
- Οργανώστε έναν αυτοσχέδιο αγώνα μπάσκετ με…λέξεις. Πάρτε δύο καλάθια σκουπιδιών και ορίστε έναν βασικό κανόνα ορθογραφίας για κάθε καλάθι. Ρίξτε τη μπάλα στο σωστό καλάθι και μαζέψτε πόντους.
- Παίξτε μία τρίλιζα ορθογραφίας. Στη θέση των Ο και Χ μπορούμε να βάλουμε δύο κατηγορίες λέξεων για εξάσκηση στην καταληκτική ορθογραφία.
- Παίξτε το γνωστό παιχνίδι παντομίμα αναπαριστώντας με κινήσεις του σώματός σας βασικές ενέργειες για εκμάθηση των καταλήξεων στα ρήματα.
- Κάντε επανάληψη των λέξεων της ορθογραφίας με κρεμάλα.
- Σχεδιάστε ένα διάδρομο με κενές θέσεις στις οποίες θα συμπληρώνονται οι λέξεις της ορθογραφίας. Νικητής θα είναι αυτός που θα συμπληρώσει πρώτος τις λέξεις του σωστά.
- Φτιάξτε τις καταλήξεις των λέξεων με πλαστελίνη.
- Οργανώστε ένα διαγωνισμό λαθογραφίας όπου νικητής θα είναι αυτός που θα γράψει τις πιο πολλές λανθασμένες λέξεις. Μια τέτοια δραστηριότητα θα ενισχύσει μια θετική στάση του παιδιού απέναντι στο λάθος, το οποίο θα πρέπει να έχει το χώρο που του αξίζει στη μαθησιακή διαδικασία, ως εκκίνηση για νέα γνώση
πηγή: www.infokids.gr