Ο προγραμματισμός σύντομων διαλειμμάτων αποτελεί απαραίτητη συνθήκη στην καθημερινή μελέτη των παιδιών με ΔΕΠΥ στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα.
Οι μικρές παύσεις από το διάβασμα είναι χρήσιμες, ώστε οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί να ‘φροντίσουν’ την ανάγκη του παιδιού να κινηθεί, νωρίτερα από το ίδιο το παιδί.
Παρακάτω παρουσιάζονται δραστηριότητες με τη μορφή παιχνιδιών οι οποίες δίνουν στα παιδιά με ΔΕΠΥ την πολύτιμη δυνατότητα να κινηθούν σε προκαθορισμένο χώρο την ώρα της μελέτης, αλλά και να ολοκληρώσουν το μαθησιακό στόχο τους κιναισθητικά.
(π.χ. να υποδυθεί τον κεντρικό ήρωα στη διάρκεια των βασικών γεγονότων της ιστορίας).
Όταν το παιδί παρατηρήσει τη λέξη στην κάρτα, θα πρέπει να σηκωθεί από το γραφείο, να κάνει ένα γύρω τρέχοντας και να επανέλθει για να γράψει τη λέξη στο χαρτί του.
Καλούμε το παιδί να εντοπίσει τις κάρτες με τις λέξεις μέσα στο χώρο, παίζοντας το παιχνίδι του ‘κρυμμένου θησαυρού’.
Στη συνέχεια του λέμε να αγγίξει συγκεκριμένο αριθμό αντικειμένων, τα οποία έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό (π.χ. άγγιξε πέντε κόκκινα πράγματα που βλέπεις μέσα στο δωμάτιο).
Στη συνέχεια κάνουμε αντιστροφή ρόλων, δηλαδή το παιδί κάνει την/τις κινήσεις και εμείς μιμούμαστε.
Μέσα από αυτό το παιχνίδι και αφού επαναληφθεί για αρκετές εβδομάδες, οι νευρικές συνδέσεις μεταξύ του εγκεφάλου και του σώματος ενισχύονται, παρέχοντας στο παιδί καλύτερο αυτοέλεγχο.
Ο σεβασμός της ανάγκης του παιδιού με υπερκινητικότητα για κίνηση, μπορεί να αποτελέσει πηγή έμπνευσης για το γονέα, τον εκπαιδευτικό, τον ειδικό θεραπευτή. Εντάσσοντας κινητικά παιχνίδια με δομημένο καθημερινό πρόγραμμα μελέτης, καλύπτουμε τη φυσική ανάγκη του παιδιού για οριοθετημένη και στοχευμένη διοχέτευση της ενέργειάς του, με δημιουργικό και ευχάριστο τρόπο.
Πηγή: infokids.gr
Πλήρες υλικό για τη ΔΕΠΥ μπορείτε να βρείτε και στο βιβλίο του Ειδικού Παιδαγωγού – Συγγραφέα Φώτη Παπαναστασίου “ΔΕΠΥράζει – Πρακτικός Οδηγός για γονείς και εκπαιδευτικούς” από τις Εκδόσεις ΠΕΔΙΟ.
Διαβάστε επίσης: