“Μαθησιακές Ευκολίες” – Πρόγραμμα Υποστήριξης και Παρέμβασης στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
09/06/2017Ο νικητής του διαγωνισμού για το βιβλίο “Μαθησιακές Ευκολίες”
11/06/2017Θα σας δείξουμε ένα παιχνίδι που μπορούμε να φτιάξουμε εύκολα μαζί με τα παιδιά και στη συνέχεια να παίξουμε. Eίναι ένα παιχνίδι που εκτός από διασκέδαση συνδυάζει και μάθηση, αφού τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τα γεωμετρικά σχήματα και μαθαίνουν γι’ αυτά. Στην αρχή μπορεί να τους φανεί λίγο δύσκολο όμως αν παίξουμε 2-3 φορές σίγουρα θα διαπιστώσουμε ότι έχουν σημειώσει πρόοδο. Πάμε λοιπόν να παίξουμε!
Για την κατασκευή του παιχνιδιού θα χρειαστούμε:
Χαρτόνι
Ψαλίδι
Μαρκαδόρους
2 χαρτοσακούλες
Κόβουμε με το ψαλίδι δυο σετ από διάφορα σχήματα (ορθογώνια, τρίγωνα, τετράγωνα, κύκλοι, πεντάγωνα, ελλείψεις). Αν έχουμε περισσότερους παίκτες φτιάχνουμε πιο πολλά σετ. Στη συνέχεια τα ζωγραφίζουμε με τους μαρκαδόρους και φτιάχνουμε «προσωπάκια» για να τα κάνουμε πιο χαριτωμένα. Παίρνουμε τις χαρτοσακούλες και είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε το παιχνίδι!
Κανόνες παιχνιδιού:
Παίρνουμε στα χέρια μας ένα ένα τα σχήματα και μιλάμε στο παιδί γι’ αυτά. Του λέμε το όνομα τους, τον αριθμό των πλευρών και των γωνιών που έχει το καθένα. Στη συνέχεια τοποθετούμε κάθε σετ σχημάτων μέσα στις χαρτοσακούλες και παίρνουμε τη μια εμείς και την άλλη το παιδί. Ταρακουνάμε τις σακούλες για να ανακατευτούν τα σχήματα και τραβάμε ένα. Λέμε και πάλι στο παιδί πως λέγεται, πόσες πλευρές και πόσες γωνίες έχει. Μετά του ζητάμε να βάλει το χεράκι του στη δική του σακούλα και να τραβήξει το ίδιο σχήμα χωρίς να κοιτάζει. Πρέπει δηλαδή να καταλάβει μέσω της αφής ποιο σχήμα είναι το σωστό. Αν το βρει, επαληθεύουμε ότι το σχήμα έχει τον σωστό αριθμό πλευρών και γωνιών και βάζουμε τα δυο ίδια σχήματα στην άκρη. Συνεχίζουμε μέχρι να βρει όλα τα σχήματα.
Πηγή: www.infokids.com.cy
Διαβάστε επίσης:
Σεμινάριο Θεσσαλονίκη: «ΔΕΠΥ-Αξιολόγηση, Πρακτικές Υποστήριξης και Τεχνικές Παρέμβασης»