Το ΥΠΠΕΘ για την επίθεση εναντίον διαδηλωτών εκπαιδευτικών
11/01/2019Διαγωνισμός: Κερδίστε διπλές προσκλήσεις για την παράσταση της Κάρμεν Ρουγγέρη “Αργοναυτική Εκστρατεία” στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
15/01/2019Ότααν σκεφτείτε ότι τα παιδιά κατακτούν τις βασικές δομές της μητρικής τους γλώσσας μέχρι τα έξι τους χρόνια,κατανοείτε πόσα μπορούν να κάνουν οι γονείς ώστε να συμβάλλουν στη γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών τους, παρέχοντας τους ένα γόνιμο περιβάλλον, ερεθίσματα και συνθήκες, που θα τα βοηθήσουν να αναπτύξουν τις ικανότητές τους.
Για αρχή σταματήστε να χρησιμοποιείτε «μωρουδίστικες» λέξεις. Προτιμήστε τις απλές προτάσεις στα παιδιά κάτω των τριών χρόνων, αλλά πάντοτε με ορθή χρήση των λέξεων.
Φροντίστε να ονομάζετε με τη σωστή λέξη ότι βλέπετε γύρω σας, εμπλουτίζοντας τις πληροφορίες που ρουφά σα σφουγγαράκι το μικρό σας.
Από την ηλικία των δύο χρόνων, οπότε το παιδί αρχίζει να χρησιμοποιεί δυο λέξεις μαζί, μέχρι και τα πέντε του χρόνια, μπορείτε να ενισχύσετε την παραγωγή των προτάσεων, χτίζοντας πάνω στην δική του φράση, μια ακόμη λέξη. Π.χ. όταν το παδάκι λέει να παίξουμε με το ποδήλατο, προσθέστε στην παιδική χαρά, κ.ο.κ.
Επίσης, φροντίστε να σχολιάζετε ότι κάνετε μαζί, καθώς παίζετε, κάνετε δουλειές ή κάποια επίσκεψη, ή οποιαδήποτε δραστηριότητα, εμπλουτίζοντας το λεξιλόγιό του αλλά και παρέχοντάς του πληροφορίες.
Οι πολλοί θεωρούν ότι τα παιδιά δεν μπορούν να πουν τις «δύσκολες» λέξεις, γι’ αυτό αρκετοί ενήλικες τις αποφεύγουν. Να θυμάστε ότι σημασία έχει η κατανόηση της λέξης από το παιδί και μετά η σωστή χρήση της σε μια πρόταση. Οπότε φροντίστε να χρησιμοποιείτε λιγότερο συνηθισμένες λέξεις για να περιγράψετε τα πράγματα. Επίσης χρησιμοποιήστε συχνά καινούργιες λέξεις.
Εκτός από τα καθημερινά γεγονότα, επιστρατέψτε παραμύθια και άλλα βιβλία γνώσεων, για να μάθει το παιδί να εφαρμόζει όσα μαθαίνει από τα βιβλία σε άλλες καθημερινές καταστάσεις, και παράλληλα να εξοικειώνεται με διάφορες έννοιες όπως αρχή, μέση και τέλος.
Μετά την ηλικία των τριων χρόνων προσπαθήστε να αυξήσετε τις ικανότητες κρίσης και λογικής, κατανόησης ιστοριών – γεγονότων και ικανότητες διήγησης του παιδιού και να το εκπαιδεύσετε να χρησιμοποιεί τη φαντασία του, τη δημιουργικότητα του και σταδιακά καλλιεργείστε τη λογική του.
Χρησιμοποιήστε ερωτήσεις για όσα αισθάνεται και βλέπει, δημιουργήστε ιστοριούλες, αφήστε το να σας κάνει εκείνο ερωτήσεις, σχολιάστε μαζί του τα πράγματα που συμβαίνουν γύρω σας σε μια βόλτα, βάλτε του κάποιο απλό πρόβλημα, τύπου μας τελείωσε αυτό, τι να κάνουμε, ώστε να το επιλύσει.
Να θυμάστε ότι τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα όταν ασχολούνται με πράγματα που τους ενδιαφέρουν, π.χ. όταν προσπαθεί να χτίσει τον πύργο του. Οπλιστείτε με υπομονή και κέφι και απολαύστε την όλη διαδικασία εκπαίδευσης και καλλιέργειας του παιδιού σας.
Πηγή: www.tanea.gr
Διαβάστε επίσης: