Κιναισθητική άσκηση γραφής για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες
27/11/2014Τεχνικές Διαχείρισης Μαθητών με Σύνδρομο Asperger
01/12/2014Ερευνητές στο Σαν Φρανσίσκο χρησιμοποίησαν εγκεφαλογραφήματα για να κατανοήσουν πως τα παιδιά του νηπιαγωγείου κατακτούν τους μηχανισμούς της αναγνωστικής ικανότητας, δίνοντας έτσι στους ειδικούς τη δυνατότητα να εντοπίζουν τα παιδιά με Δυσλεξία ή άλλη αναγνωστική δυσκολία πριν ακόμη εισέλθουν στο Δημοτικό Σχολείο.
Σύμφωνα με τους ερευνητές τα παιδιά στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής ξεκινούν να διαβάζουν από το νηπιαγωγείο και γίνονται ικανοί αναγνώστες ως την Τρίτη τάξη του Δημοτικού. Οι ερευνητές λοιπόν εξέτασαν τα εγκεφαλογραφήματα νηπίων σε 38 νηπιαγωγεία καθώς αυτά προσπαθούσαν να μάθουν να διαβάζουν και παρακολουθούσαν τον ρυθμό ανάπτυξης της λευκής ουσίας τους. Η λευκή ουσία είναι απαραίτητη για την αντίληψη, τη σκέψη και τη μάθηση. Διαπίστωσαν ότι η αναπτυξιακή πορεία του όγκου της λευκής ουσία μπορεί να προβλέψει την ικανότητα των νηπίων να διαβάζουν.
Ο επικεφαλής της έρευνας Fumiko Hoeft και αναπληρωτής καθηγητής της Παιδικής και Εφηβικής Κλινικής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια δήλωσε πως «Ο έγκαιρος εντοπισμός των παιδιών με Δυσλεξία κι άλλες αναπτυξιακές διαταραχές είναι εξαιρετικά κρίσιμος και καθοριστικός για τη μετέπειτα πορεία τους». Οι ερευνητές ισχυρίζονται πως ο νέος αυτός τρόπος διάγνωσης θα μπορεί να εντοπίζει πιο γρήγορα και κατά 60% πιο έγκυρα τα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες ή άλλες αναπτυξιακές διαταραχές σε σχέση με τους παραδοσιακούς τρόπους διάγνωσης.
Φώτης Παπαναστασίου
Ειδικός Παιδαγωγός
MSc Σχολική Ψυχολογία