Πασχαλινό Taboo – Δωρεάν εκτυπώσιμο παιχνίδι με 51 κάρτες
13/04/2022Νέες Προκηρύξεις Ειδικής Αγωγής: Πότε θα εκδοθούν-Πότε θα ξεκινήσουν αιτήσεις
17/04/2022Η μίμηση λεπτής και αδρής κίνησης σε συνδυασμό με την ομιλία είναι μια τπολύ σημαντική αναπτυξιακή δραστηριότητα.
Μου αρέσει να το κάνω αυτό με τα μικράκια στη θεραπεία. Οι παρακάτω ιδέες μπορούν να πραγματοποιηθούν στο σπίτι, στο αυτοκίνητο ή στο αεροπλάνο, το καράβι κατά τη διάρκεια ταξιδιών και εκδρομών ! Μια πολύ συνηθισμένη δραστηριότητα είναι να δείχνεις τα μέρη του σώματος. Οι περισσότεροι γονείς το κάνουν αυτό με τα μιρκούλια τους χωρίς καν να συνειδητοποιούν ότι εισάγουν πολύτιμες γλωσσικές δεξιότητες!!
Για παράδειγμα: Εάν πείτε στο παιδί σας να «πιάσει τη μύτη του», μαθαίνει τη λέξη δράσης «πιάνω», ακολουθεί μια εντολή ενός βήματος και μαθαίνει ότι αυτό το πράγμα στο πρόσωπό ονομάζεται μύτη! Κάνετε αυτό καθημερινά έως ότου το παιδί σας μπορεί να αγγίξει όλα τα μέρη του σώματος (μάτια, μύτη, αυτιά, μαλλιά, κοιλιά, χέρια, πόδια κ.λπ.)
Ένας πολύ καλός τρόπος για να προωθηθεί περισσότερο αυτό, είναι να αγγίξετε το μέρος του σώματος και στη συνέχεια να παρέχετε πιο σύνθετη ομιλία για τη μίμηση.
Αφού πείτε “πού είναι τα χέρια σου;” θα μπορούσατε να πείτε «χτύπησε τα χέρια σου» και να το βάλετε να μιμηθεί τα παλαμάκια.
Θα μπορούσατε να πείτε «άγγιξε τη μύτη σου» και μετά να πείτε «μυρίζουμε με τη μύτη μας» και να κάνετε μια υπερβολική κίνηση οσμής ή να μυρίσετε κάτι πχ ένα μπισκότο και να πειτε «μμμμ μυρίζει ωραία!»
«Πού είναι τα πόδια σου;» Αφού τα δείξει, θα μπορούσατε να πείτε “Περπατάμε/τρέχουμε/πηδάμε με τα πόδια μας” και να το βάλετε να σας μιμηθεί κάνοντας αυτό.
Το επόμενο βήμα αφού έχει κατακτήσει τις παραπάνω δεξιότητες είναι μια λεκτική εργασία. Απλώς δείξτε το μέρος του σώματός σας (ή του) και ζητήστε του να το ονομάσει.
Ένας άλλος τρόπος για να συνδυάσετε γλωσσικές και κινητικές ενέργειες είναι να πάτε στο πάρκο. Αυτό είναι κάτι που ταιριάζει εύκολα σε οικογενειακές εξορμήσεις! Ακολουθήστε το παράδειγμα του παιδιού σας και αφηγηθείτε (προσφέρετε γλωσσικό βομβαρδισμό) καθώς παίζει σε κάθε δομή.
Όταν ανεβαίνουν σε μια σκάλα, μπορείτε να μοντελοποιήσετε λεκτικά όπως: “ανεβαίνεις πανω πάνω πάνω !!” “Ώρα να γλιστρήσεις κάααατω!! “Ναι! γλιστράς κάτω”
Όταν κάνει κούνια θα μπορούσατε να πείτε: “Ώρα για κούνια” “Κουούουνιαααα!“
Εάν παίζει στην αμμοδόχο μπορείτε να μοντελοποιήσετε γλώσσα όπως: “ας σκάψουμε μια τρύπα, φτυάρι μέσα, μέσα και μαζεύω”
Μπορείτε να εφαρμόσετε αυτές τις στρατηγικές σε οποιαδήποτε κινητική δραστηριότητα, όπως το να κυλήσετε μια μπάλα στο πάτωμα, να καβαλήσετε ένα πατίνι ή ακόμα και να προσποιηθείτε ότι είστε κουταβάκι!
Αυτό που πρέπει να θυμάστε είναι να συνεχίσετε να μοντελοποιείτε τη γλώσσα για το τι συμβαίνει γύρω του. Αν μοντελοποιήσετε τη γλώσσα σε συνδυασμό με διασκεδαστικές κινητικές δραστηριότητες, παρέχετε μια εξαιρετική εμπειρία εκμάθησης γλώσσας!!
Πηγή: tinytalks.gr (γράφει η Ναταλία Κουμπαρούλη – Λογοθεραπεύτρια / ΜΑ Ειδ. Αγωγή)
Διαβάστε επίσης: