Τα αίτια της αφασίας
20/11/2015Οι νικητές του διαγωνισμού “Nine”
25/11/2015Τα περισσότερα παιδιά μέχρι τα δύο τους χρόνια έχουν πιάσει στα χέρια τους κάποιο μαρκαδόρο για να ζωγραφίσουν ή καλύτερα να μουτζουρώσουν μια σελίδα.Σε αυτά τα αρχικά στάδια τα παιδιά κρατούν τους μαρκαδόρους ή τις μπογιές με τη γροθιά τους και θα χρειαστεί να περάσουν δύο – τρία χρόνια ακόμα, μέχρι να καταφέρουν να πιάσουν σωστά το μολύβι και να αρχίσουν να γράφουν.
Ποιος, όμως, είναι ο σωστός τρόπος πιασίματος του μολυβιού και πώς μπορείτε να βοηθήσετε το παιδί σας να τα καταφέρει;
Το γράψιμο είναι μια σύνθετη διαδικασία που απαιτεί το παιδί να έχει αναπτύξει τις γνωστικές, αντιληπτικές, κινητικές και αισθητηριακές του ικανότητες. Για να μπορέσει ένα παιδί να κρατήσει σωστά το μολύβι, πρέπει να έχουν αναπτυχθεί αρκετά οι μύες των χεριών και των ώμων του. Γι’ αυτό το λόγο δεν θα πρέπει να πιέζετε το παιδί σας να πιάσει σωστά το μολύβι από πολύ νωρίς, αφού ακόμα δεν έχουν δυναμώσει τα χέρια του και δεν είναι ώριμο για κάτι τέτοιο.
Αντίθετα, καλό είναι να το αφήσετε να περάσει από διάφορα στάδια (κράτημα με γροθιά, κράτημα με τέσσερα δάχτυλα κλπ), μέχρι να φτάσει στο σωστό πιάσιμο, που είναι χρησιμοποιώντας τα τρία δάχτυλα, αντίχειρας – δείκτης -μέσος. Τα περισσότερα παιδιά πετυχαίνουν το σωστό κράτημα του μολυβιού μέχρι τα έξι τους χρόνια και έτσι είναι έτοιμα να παρακολουθήσουν την πρώτη δημοτικού.
Αν θέλετε να βοηθήσετε το παιδί σας, υπάρχουν αρκετά που μπορείτε να κάνετε για να δυναμώσει τα χέρια του και να αποκτήσει σταθερότητα στον καρπό, όπως:
- Να σπάει τις φυσαλίδες από ένα νάιλον.
- Να στύβει ένα σφουγγάρι.
- Να κόβει με το ψαλιδάκι.
- Να παίζει με πλαστελίνες και να τις απλώνει με πλάστη.
- Να περνάει χάντρες σε κορδόνι.
- Να προσπαθεί να πιάσει μικρά αντικείμενα με τα δάχτυλα ή με τσιμπίδα.
- Να παίζει με σβούρες.
- Να ζωγραφίζει σε χαρτί που βρίσκεται όρθιο απέναντί του, π.χ. σε ένα πίνακα.
Πηγή: mother.gr
Διαβάστε επίσης:
-
Σεμινάριο-Θεσσαλονίκη: «Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες»
-
Σεμινάριο Κύπρος: “Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες- Διάγνωση, Τεχνικές Παρέμβασης, Διαφοροποιημένη Διδασκαλία”