Θεράπευσαν την τύφλωση με τη βοήθεια βλαστοκυττάρων
20/10/2014Παράλυτος περπάτησε μετά από μεταμόσχευση κυττάρων
21/10/2014Είναι ιδιαιτέρως χρήσιμο να γνωρίζουμε ποιες δεξιότητες έχει κατακτήσει ένα παιδί 3-4 ετών στον τομέα των Μαθηματικών.
Αποτελούν έναν ενδεικτικό δείκτη μέτρησης της ανάπτυξης του, αλλά και μια ένδειξη για τη μετέπειτα μαθητική του πορεία. Ένα παιδί προσχολικής ηλικίας είναι σε θέση:
- Να μετρά τουλάχιστον πέντε (5) αντικείμενα
- Να κατανοεί τις έννοιες της ποσότητας (λιγότερο- περισσότερο) και του μεγέθους (μικρότερο- μεγαλύτερο) και να τις χρησιμοποιεί σωστά κι αβίαστα στον καθημερινό του λόγο.
- Να μετρά ως το δέκα χωρίς να μπερδεύεται.
- Να κατανοεί πως το αριθμητικό ψηφίο «3» σημαίνει τρία (3) αντικείμενα. Να κατανοεί με τον ίδιο τρόπο τα ψηφία 1-5.
- Να μπορεί να προσθέτει και να αφαιρεί μικρούς αριθμούς (1-5) οικείων και γνώριμων αντικειμένων.
- Να μπορεί να τοποθετεί τα αριθμητικά σύμβολα των αριθμών 1-5 με τη σωστή σειρά από το μικρότερο στο μεγαλύτερο.
- Να αναγνωρίζει όλα ή μέρος του συνόλου των σχημάτων.
- Να μπορεί να κάνει ταξινόμηση αντικειμένων με βάση το σχήμα, το χρώμα ή το μέγεθος.
- Να δείχνει ενδιαφέρον και περιέργεια για τους αριθμούς που υπάρχουν στο περιβάλλον του και τη χρησιμότητά τους στην καθημερινή ζωή.
Οι παραπάνω δεξιότητες δεν αποτελούν καθοριστικά κριτήρια αξιολόγησης της ανάπτυξης και των ικανοτήτων ενός παιδιού προσχολικής ηλικίας. Σε περίπτωση που το παιδί δεν έχει κατακτήσει κάποια από τις παραπάνω δεξιότητες δε σημαίνει απαραίτητα πως θα δυσκολευτεί ή θα αποτύχει στο μάθημα των Μαθηματικών. Σε κάθε περίπτωση μπορείτε να ζητήσετε τη βοήθεια ενός ειδικού εάν το παιδί δεν μπορεί ή καθυστερεί να κατακτήσει μαθηματικές δεξιότητες.
Φώτης Παπαναστασίου
Ειδικός Παιδαγωγός – Συγγραφέας
MSc Σχολική Ψυχολογία
Διαβάστε επίσης: