Μαθησιακές Δυσκολίες & Μαθησιακό Έλλειμμα- Ποια η διαφορά και πώς αντιμετωπίζονται
14/03/2016“Οι γονείς ρωτούν οι ειδικοί απαντούν”: Δυσορθογραφία- Τεχνικές παρέμβασης
16/03/2016Η 11η του Μάρτη είναι η εναρκτήρια ημερομηνία ισχύς των κριτηρίων συνάφειας των μεταπτυχιακών τίτλων με την Ειδική Αγωγή. Η αλλαγή ισχύος της ημερομηνίας έγινε με γνώμονα το σεβασμό προς τους εκπαιδευόμενους εκπαιδευτικούς και την προάσπιση της αξιοπιστίας των τίτλων σπουδών και κατά συνέπεια του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου προς τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Στην απόφαση αυτή, όπως αναφέρθηκε, ορίζεται ως ημερομηνία έναρξης των κριτηρίων η ημερομηνία ανάρτησης της στη Διαύγεια, δηλαδή η 11η Μαρτίου 2016. Δεν θίγονται κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων που έχουν εγγραφεί και φοιτούν πριν την ημερομηνία ανάρτησης της εν λόγω απόφασης. Τα κριτήρια συνάφειας των μεταπτυχιακών τίτλων παραμένουν όπως έχουν οριστεί και εγκριθεί με την υπ΄αριθμ 62/17-12-2015 απόφαση του Δ.Σ. του Ι.Ε.Π.
Τα κριτήρια συνάφειας είναι τα ακόλουθα:
1.Ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών να έχει αποκτηθεί από Παιδαγωγικό Τμήμα ή Τμήμα Ανθρωπιστικών σπουδών ΑΕΙ ή ΑΤΕΙ ή και από άλλα Τμήματα και να έχει εκπαιδευτική ή παιδαγωγική εφαρμογή στην ΕΑΕ.
2.Ο χρόνος σπουδών πλήρους φοίτησης να είναι τουλάχιστον 3 εξάμηνα δηλαδή να έχει 90 πιστωτικές μονάδες ECTS. Το πρόγραμμα σπουδών να περιλαμβάνει πρακτική άσκηση σε δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Στο χρόνο σπουδών να περιλαμβάνεται πρακτική άσκηση τουλάχιστον 20 πιστωτικών μονάδων ECTS.
3.Η πρακτική άσκηση να έχει υλοποιηθεί σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ή/και σχολικές μονάδες γενικής αγωγής όπου φοιτούν μαθητές με αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η πρακτική άσκηση να είναι βεβαιωμένη από τον επόπτη καθηγητή και τον υπεύθυνο της σχολικής μονάδας και να συνοδεύεται από ημερολόγιο/παρουσιολόγιο.
Η πρακτική άσκηση να περιλαμβάνει παρατήρηση, σχεδιασμό μαθημάτων ή εκπαιδευτικών παρεμβάσεων, συμμετοχή στη διδασκαλία και απαραιτήτως εποπτευόμενη αυτόνομη διδασκαλία ή εκπαιδευτική παρέμβαση όπως αυτή ορίζεται από την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία. Δεν γίνονται δεκτές: πρακτικές ασκήσεις εξ αποστάσεως, μελέτες περίπτωσης,ιδιωτικές εκπαιδευτικές παρεμβάσεις. Η προϋπηρεσία να μην θεωρείται πρακτική άσκηση.
4.Τα 6/9 των μαθημάτων (συμπεριλαμβανομένης της διπλωματικής εργασίας και της πρακτικής άσκησης) ή οι 60 από τις 90 απαιτούμενες πιστωτικές μονάδες ECTS του Προγράμματος Σπουδών να είναι σχετικά με τις κατηγορίες αναπηριών ή ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών όπως αυτές ορίζονται στο νόμο 3699/2008, Άρθρο 3 ή στην εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία για την ΕΑΕ.