Ο Tommy Hilfiger σχεδιάζει ρούχα για παιδιά με αναπηρία
24/02/2016Τι είναι η Συναισθηματική Νοημοσύνη (EQ); Είναι τόσο απαραίτητη;
07/03/2016Ξεκινά η διαδικασία για την ίδρυση και την προαγωγή των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης συμπεριλαμβανομένων και των Τμημάτων Ένταξης Π.Ε. και Δ.Ε. Με έγγραφο του ο Υπουργός Παιδείας καλεί τα στελέχη εκπαίδευσης να προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες. Σημειώνουμε ότι αν και γίνεται λόγος στην απόφαση για υποβιβασμούς, καταργήσεις, συγχωνεύσεις, αυτό δεν ισχύει καθώς στην Ειδική Εκπαίδευση έχουμε μόνο ιδρύσεις και όχι καταργήσεις.
Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης Π.Ε. και Δ.Ε, σε συνεργασία με τους Διευθυντές των Διευθύνσεων Π.Ε. και Δ.Ε , τους Σχολικούς Συμβούλους Ειδικής Αγωγής και τους Σχολικούς Συμβούλους Π.Ε. και Δ.Ε., όπου αυτό απαιτείται , θα πρέπει να συντάξουν και να απευθύνουν τις προτάσεις – εισηγήσεις.
Η εισήγηση με όλη την τεκμηρίωση αποστέλλεται στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων προκειμένου για την έκδοση σχετικής Υπουργικής Απόφασης.
Παρακαλούνται οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης Π.Ε. και Δ.Ε να φροντίσουν ώστε:
Α) Να συνοδεύσουν το φάκελο της πρότασης – εισήγησης με τη γραπτή γνώμη τους, η οποία στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων τους οφείλει να σταθμίζει τις πραγματικές συνθήκες που επικρατούν σε κάθε περιοχή και να προκρίνει τις προτάσεις εκείνες που καλύπτουν τις ανάγκες της και παρέχουν υψηλού επιπέδου εκπαιδευτικό έργο στα σχολεία της περιοχής.
Β) Να φροντίσουν για την τεκμηρίωση των προτάσεων σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις περί του αριθμού των μαθητών με τις σχετικές γνωματεύσεις των ΚΕΔΔΥ , συνυποβάλλοντας τα σχετικά αντίγραφα καθώς και συμπληρωμένους τους δύο συγκεντρωτικούς Συνοδευτικούς πίνακες μέχρι 15-04-2016 στο ΥΠ.Π.E.Θ (Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής – Τμήμα Α ́, Α. Παπανδρέου 37,Τ.Κ. 15180 Μαρούσι) και στην ηλεκτρονική διεύθυνση :t08dea1@minedu.gov.gr.
Γ) Να φροντίσουν για την ορθή διαχείριση προσωπικών δεδομένων και τη μη διακίνηση στα διαβιβασθέντα έγγραφα των ονομάτων των μαθητών.
Κατά τη σύνταξη των εισηγήσεων , θα πρέπει να ληφθούν υπόψη:
α. Οι ιδιαίτερες συνθήκες της περιοχής (χιλιομετρικές αποστάσεις, δυνατότητα μεταφοράς των μαθητών κ.ά.).
β. Η βούληση των γονέων, της τοπικής κοινωνίας και των φορέων της περιοχής.
γ. Ο αριθμός των προς φοίτηση μαθητών για όλες τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. Π.Ε και τα Τμήματα Ένταξης Π.Ε. και Δ.Ε.
Ειδικά για ίδρυση νέας Σ.Μ.Ε.Α.Ε. Π.Ε. θα πρέπει ο αριθμός των προς φοίτηση μαθητών να είναι τουλάχιστον πέντε (5).
«Στον πίνακα 1» πρέπει να καταχωρηθεί ο συνολικός αριθμός των μαθητών ανά κατηγορία ειδικής εκπ/κης ανάγκης.
δ. Ο βαθμός δυσκολίας των διαγνωσμένων ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών και ο τρόπος εκπαιδευτικής τους υποστήριξης όπως αυτός προκύπτει από την εισήγηση του οικείου ΚΕΔΔΥ.
ε. Σε περίπτωση ίδρυσης νέας Σ.Μ.Ε.Α.Ε. Π.Ε. είναι απαραίτητη προϋπόθεση, για την έγκριση της, η απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου του αρμόδιου Δήμου, η οποία να εξασφαλίζει με σαφήνεια τόσο τη δυνατότητα στέγασης όσο και την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων της προτεινόμενης δομής.
Στην περίπτωση των εργαστηρίων να αναφερθούν οι δαπάνες εξοπλισμού για κάθε έτος από τα επόμενα οικονομικά έτη με την αντίστοιχη βεβαίωση δαπάνης. Επίσης να σταλεί η βεβαίωση δαπάνης για την αντιμετώπιση των εξόδων λειτουργίας των ιδρυομένων σχολικών μονάδων, από τους οικείους ΟΤΑ με την δυνατότητα κάλυψης των δαπανών που βαρύνονται και για το τρέχον οικ. Έτος.
Επισημαίνεται ότι θα πρέπει να σταλεί η αντίστοιχη βεβαίωση δαπάνης για την αντιμετώπιση των εξόδων λειτουργίας και των Τμημάτων Ένταξης Π.Ε & Δ.Ε.
Σε περίπτωση μίσθωσης κτηρίου για τη στέγαση ΣΜΕΑΕ ή Τμημάτων Ένταξης η πρόταση – εισήγηση πρέπει να συνοδεύεται από ειδική έκθεση δαπάνης της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης στην οποία να αναφέρεται με σαφήνεια η εξεύρεση του κατάλληλου χώρου και η κάλυψη της σχετικής δαπάνης.
στ) Οι υποσημειώσεις στους δύο συνοδευτικούς πίνακες.
ζ) Η συμπλήρωση του «πίνακα 1» πρέπει να γίνει με αξιολογική σειρά (ως προς τις ιδρύσεις), με ευθύνη των Δ/ντών των Δ/νσεων Π.Ε
Επισημαίνεται ότι :
Α) Οι προτάσεις που δεν θα είναι πλήρεις δεν θα αξιολογηθούν από την Υπηρεσία μας.
Β)Επίσης, προτάσεις που είχαν υποβληθεί στο παρελθόν δεν θα συνυπολογιστούν και ζητείται επικαιροποιημένη τεκμηρίωσή τους εξ αρχής.
Γ) Η εγκύκλιος για προτάσεις ίδρυσης, προαγωγής, υποβιβασμού και κατάργησης Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ειδικά Γυμνάσια και Λύκεια, Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Λύκεια, ΕΕΕΕΚ) θα εκδοθεί αφού ολοκληρωθεί από την υπηρεσία η προσαρμογή του πλαισίου λειτουργίας των ανωτέρω δομών.
Δείτε την απόφαση ΕΔΩ