Τι κοινό έχει η ΔΕΠΥ με τη Δυσαναγνωσία;
25/11/2014Νέα Μέθοδος Διάγνωσης της Δυσλεξίας
29/11/2014Η εκμάθηση της γραφημικής αναπαράστασης των γραμμάτων σε πολλά παιδιά με Δυσλεξία/Μαθησιακές δυσκολίες/Ανωριμότητα αποδεικνύεται δύσκολη. Ήδη απο το Νηπιαγωγείο μπορεί να υπάρχουν τα πρώτα δείγματα μιας τέτοιας δυσκολίας την οποία πολλά παιδιά κουβαλούν μέχρι και το Δημοτικό. Κατά την έναρξη της Δημοτικής εκπαίδευσης είναι πιθανό να εμφανιστούν με μεγαλύτερη ένταση τέτοιου είδους δυσκολίες. Για αυτό θα πρέπει να υποστηριχθεί η όλη διαδικασία με πολυαισθητηριακές και περισσότερο σωματοποιημένες ασκήσεις. Αυτό θα δώσει την ευκαιρία στο παιδί να λάβει ερεθίσματα και πληροφορίες σχετικές με τη μορφή των γραμμάτων και τον τρόπο που αυτά γράφονται μέσα από την διέγερση όλων των αισθήσεων καθώς και της κιναισθητικής.
Μια τέτοια άσκηση είναι και η: «Σβήσε τα γράμματα»! η οποία στοχεύει να «αναγκάσει» το παιδί να διατρέξει το σχήμα των γραμμάτων ώστε να βιώσει καλύτερα τη μορφολογία και την ορθή κατεύθυνση.
Υλικά: μαυροπίνακας, κιμωλίες, πινέλο, νερό
Άσκηση: Γράφουμε στο μαυροπίνακα γράμματα, συλλαβές, λέξεις και προτρέπουμε το παιδί να περάσει με το βρεγμένο πινέλο και να σβήσει αυτά που γράψαμε. Απαραίτητη προϋπόθεση να του δείξετε το τρόπο που πρέπει να σβήσει τα γράμματα. Εκεί θα διδαχθεί τη σωστή κίνηση για τη γραφή των γραμμάτων.
Γράμματα
Συλλαβές
Λέξεις
Οι επιπρόσθετες δεξιότητες που ενισχύονται εδώ έχουν να κάνουν με τη λεπτή κινητικότητα, το συντονισμό χεριού και ματιού καθώς και με την εκγύμναση των μικρών μυών της παλάμης ενώ η συγκέντρωση παίζει καθοριστικό ρόλο σε όλη τη διάρκεια.
Tip:
Οι λέξεις που βάζετε στο παιδί πρέπει να ακολουθούν την ηλικία και τις ιδιαίτερες δυσκολίες του.
Απευθύνεται: Σε παιδιά Προσχολικής και Πρωτοσχολικής ηλικίας με δυσκολίες στην κατάκτηση της ορθής γραφής των γραμμάτων.
Μπορεί να γίνει απο γονείς, εκπαιδευτικούς, ειδικούς θεραπευτές.
πηγή: www.infokids.gr