Απευθείας στα σχολεία που θα τοποθετηθούν, θα παρουσιαστούν οι 20.000 αναπληρωτές Α φάσης
30/07/2020Προσλήψεις Αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή: Εκτίμηση για τα κενά μετά τους μόνιμους διορισμούς
31/07/2020Πολλές αλλαγές με το άνοιγμα των σχολείων στις 7 Σεπτεμβρίου, όπως αυτές προκύπτουν από τις δύο ευρείες νομοθετικές ρυθμίσεις για τη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση αλλά και από τις υπουργικές αποφάσεις της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως.
Από φέτος σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση εισάγονται:
Η πιλοτική ενασχόληση των μαθητών του νηπιαγωγείου με την αγγλική γλώσσα μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων.
Η ενίσχυση της διδασκαλίας γνωστικών αντικειμένων όπως η πληροφορική, τα κλασικά γράμματα, η φυσική αγωγή και οι ξένες γλώσσες.
Η διεύρυνση των μεθόδων αποτίμησης προόδου των μαθητών μέσω ερευνητικών εργασιών και αύξησης των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων.
Η θεσμοθέτηση της τράπεζας θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας στο Λύκειο με άμεση εφαρμογή στην Α’ Λυκείου.
Το «κόντρα» μάθημα στη Γ’ Λυκείου με στόχο την ευρύτερη καλλιέργεια των μαθητών και την ενίσχυση της γενικής παιδείας.
Ο εξορθολογισμός της διαδικασίας προαγωγής και απόλυσης μαθητών. Στο Γυμνάσιο ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας απόδοσης τουλάχιστον 10 ή γενικό μέσο όρο 13.
Πιλοτικά τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, οι νέες θεματικές που θα διδάσκονται στα σχολεία ώστε να ενισχυθεί με τρόπο συνεκτικό η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης, όπως ο εθελοντισμός, η ρομποτική, ο σεβασμός στον άλλο και ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, η περιβαλλοντική συνείδηση.
Ενα διευρυμένο δίκτυο πρότυπων και πειραματικών σχολείων, διακριτών μεταξύ τους, με νέο, αναβαθμισμένο ρόλο, ως εργαστηρίων καινοτομίας για τη διάχυση βέλτιστων πρακτικών στη δημόσια εκπαίδευση.
Η εμπέδωση ενός ασφαλέστερου σχολικού περιβάλλοντος, με τη θεσμοθέτηση του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, εκπαιδευτικού που αναλαμβάνει την παροχή συμβουλών και παιδαγωγικής υποστήριξης προς μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς / κηδεμόνες, με στόχο τη διαχείριση ειδικών καταστάσεων, όπως κρούσματα ενδοσχολικής βίας.
Απλουστευμένο πλαίσιο σχολικών εκδρομών, με λιγότερη γραφειοκρατία και περισσότερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς.
Πληρέστερη και ταχύτερη στελέχωση των σχολικών μονάδων
Η ηγεσία του υπουργείου μοριοδοτεί από φέτος με διπλά μόρια όσους θα θητεύσουν σε δυσπρόσιτες περιοχές, ενώ προβλέφθηκαν και κυρώσεις για όσους αρνηθούν τοποθετήσεις που οι ίδιοι έχουν επιλέξει, ώστε να εξασφαλίσουμε την καλύτερη δυνατή στελέχωση. Επιπλέον, δρομολογούνται οι διαδικασίες στελέχωσης των σχολικών μονάδων νωρίτερα φέτος, με στόχο οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί να ενημερωθούν μέσα στον Αύγουστο για τις τοποθετήσεις τους. Σε συνεργασία με το ΑΣΕΠ προχώρησαν οι μόνιμοι διορισμοί, με τους διοριζομένους στην ειδική αγωγή να επιλέγουν τις τοποθετήσεις τους αυτή την εβδομάδα.
Αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου (εσωτερική και εξωτερική, από στελέχη εκπαίδευσης, την Αρχή για τη Διασφάλιση της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) και ακολουθεί στη συνέχεια η αξιολόγηση δασκάλων και καθηγητών.
Στα ιδιωτικά σχολεία, μείωση του κρατικού παρεμβατισμού και ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, ενίσχυση της ουσιαστικής αυτονομίας της σχολικής μονάδας και της ευελιξίας όσον αφορά την οργάνωση και τη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
Τα σενάρια για το άνοιγμα των σχολείων
Ως προς τα μέτρα προστασίας και πρόληψης από τον κοροναϊό, κατόπιν συζήτησης της ηγεσίας του υπουργείου με τους ειδικούς, δύο είναι τα πιθανότερα σενάρια: το επικρατέστερο – σύμφωνα με την κατεύθυνση της επιτροπής των ειδικών και με βάση τα τωρινά επιδημιολογικά δεδομένα αλλά και τις διεθνείς μελέτες, που δείχνουν ότι τα παιδιά ασθενούν λιγότερο και δεν μεταδίδουν εύκολα τον ιό – είναι να λειτουργήσουν κανονικά τα σχολεία και να πηγαίνουν όλοι οι μαθητές καθημερινά, πάντοτε με μέτρα προστασίας και πρόληψης.
Το δεύτερο είναι οι μαθητές να πηγαίνουν στα σχολεία εκ περιτροπής. Τα επιδημιολογικά δεδομένα αναδιαμορφώνονται διαρκώς, γι’ αυτό και τα σενάρια θα επανεξεταστούν μεταξύ των εκπροσώπων του υπουργείου Παιδείας, των ειδικών του ΕΟΔΥ και του υπουργείου Υγείας και θα ληφθούν οι αποφάσεις προς τα τέλη Αυγούστου.
Μιλώντας στα «ΝΕΑ», η υπουργός Νίκη Κεραμέως δήλωσε σχετικά: «Η φετινή χρονιά ήταν πρωτόγνωρη, ωστόσο καταφέραμε αρκετά και δρομολογούμε ακόμη περισσότερα. Στόχος μας, η συνολική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης για τα παιδιά μας, που αποτελούν το παρόν και το μέλλον της χώρας.
Το πρώτο κουδούνι θα χτυπήσει στις 7 Σεπτεμβρίου, ως τότε παρακολουθούμε τα επιδημιολογικά δεδομένα και είμαστε σε τακτική επαφή και συνεννόηση με τους ειδικούς, ώστε να λάβουμε τον Αύγουστο, βάσει των τότε υγειονομικών εξελίξεων, τις βέλτιστες αποφάσεις για το νέο ξεκίνημα. Τους σχεδόν δύο μήνες επαναλειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών εντοπίστηκαν μόλις τρία κρούσματα σε 14.500 σχολικές μονάδες. Εφόσον εντοπιστούν κρούσματα από Σεπτέμβριο στα σχολεία, θα ακολουθήσουμε και πάλι τις οδηγίες των ειδικών, όπως πάντα. Παρά τις δύσκολες φετινές συνθήκες, είμαστε καθ’ όλα έτοιμοι για ένα δυναμικό ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς».
Πηγή: porto-rafti