ΕΔΕΑΥ σε Ειδικά σχολεία: Η απάντηση του Υπουργείου Παιδείας
09/01/2020Διορισμοί εκπαιδευτικών: Δεκτά τα πτυχία κολλεγίων
11/01/2020Οι περισσότερες από τις δραστηριότητες και τα παιχνίδια που κάνουν τα παιδιά μέσα στη μέρα γίνονται σε οριζόντιο επίπεδο:
παιχνίδι με μπάλα, γραφή, επιτραπέζια ή κατασκευαστικά παιχνίδια κ.α. Υπάρχει και ένα άλλο όμως σημαντικό επίπεδο που μπορούν τα παιδιά να κάνουν πράγματα. Το κάθετο! Είναι λίγο πιο δύσκολο και πιο κουραστικό απ᾽ το συνηθισμένο, είναι όμως εξίσου σημαντικό για την ανάπτυξη τους.
Η δραστηριοποίηση των παιδιών σε κάθετο επίπεδο τα βοηθάει:
- Στην ενδυνάμωση της έκτασης του αυχένα
- Στην ενδυνάμωση του κορμού
- Στην ενδυνάμωση των ώμων και των χεριών, αλλά και στη σταθερότητα τους
- Στο πέρασμα της μέσης γραμμής
- Ενεργοποίηση και κινητοποίηση ώμου-αγκώνα-καρπού, πράγμα που θα οδηγήσει σε καλύτερη ανάπτυξη γραφοκινητικότητας
- Στον οπτικοκινητικό συντονισμό
- Στην λεπτή κινητικότητα
- Την οργάνωση του χώρου
Μερικές από τις δραστηριότητες που μπορείτε να βάλετε ένα παιδί να κάνει είναι οι εξής:
- Κολλήστε ένα μεγάλο χαρτί σε έναν τοίχο και αφήστε τα παιδιά να το ζωγραφίσουν με δακτυλομπογιές, με πινέλα, κηρομπογιές κ.α.
- Προγραφικές ασκήσεις, γραφή ή ζωγραφική σε κάθετο πίνακα.
- Σχεδιάστε σε χαρτί ή εκτυπώστε λαβύρινθους και διαδρομές, κολλήστε το στο τοίχο, λίγο πιο πάνω από το ύψος του κεφαλιού του παιδιού και πείτε του να φτιάξει πρώτα με μολύβι τη διαδρομή και στη συνέχεια να κολλήσει πάνω της αυτοκόλλητα.
- Σε έναν τοίχο όπου δε θα σας πειράξει να λερωθεί, δώστε στο παιδί κηρομπογιές να φτιάξει πάνω του μια ζωγραφιά και στη συνέχεια να τη σβήσει με γυαλόχαρτο.
- Φτιάχτε μια μεριά στον τοίχο μέσα στο δωμάτιο του όπου θα μπορεί να κολλάει μόνο του με σελοτέιπ τις ζωγραφιές του ή να τις κρεμάει σε ένα σχοινί στο ύψος του κεφαλιού του με μανταλάκια.
- Βάλτε το να καθαρίσει με άζαξ και πανί τα τζάμια του σπιτιού σας.
- Αφήστε το να σας βοηθήσει στο πλύσιμο του αυτοκινήτου, τρίβοντας το με το σφουγγάρι.
- Δώστε του να τοποθετήσει σε ψηλό ράφι τα ψώνια από το σουπερμάρκετ.
- Δώστε του να βάψει με πινέλο ή με ρολό έναν τοίχο.
Διαβάστε επίσης:
Webinar-Workshop: «Δυσλεξία – Αξιολόγηση και Τεχνικές Παρέμβασης»