Προτεραιότητα στην Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, η οποία διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο για την ανάπτυξη σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες. Αναδιοργάνωση του 4ου έτους – Μαθητεία (επίπεδο 5). Τάξη μαθητείας για όλους τους τομείς και ειδικότητες των ΕΠΑΛ. Ανάπτυξη ειδικοτήτων σε συνεργασία με την τοπική οικονομία. Προτεραιότητα δίνεται στις ειδικότητες της ναυτιλίας και του τουρισμού. Συνεργασία με τον Δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Αύξηση της αμοιβής των μαθητευόμενων στο ύψος των αποδοχών του κατώτατου μισθού. Καθιέρωση συγκεκριμένου ποσοστού (10%) για τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ., για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και χωρίς να εξαιρούνται του ποσοστού αυτού οι σχολές Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας. Προγράμματα σπουδών συμβατά με τα εθνικά πρότυπα «επαγγελματικών περιγραμμάτων» και προσαρμογή των προγραμμάτων σπουδών στο ευρωπαϊκό σύστημα μεταφοράς πιστωτικών μονάδων.
Ενίσχυση των υποστηρικτικών δομών και προγραμμάτων, όπως ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη, ΖΕΠ (Ζώνες Εκπαιδευτικών Προτεραιοτήτων). Στήριξη όλων των μαθητών και μαθητριών που υστερούν ή προέρχονται από ευάλωτες κοινωνικά και οικονομικά ομάδες. Τα άτομα με αναπηρίες δεν αποκλείονται από το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Έμφαση και ιδιαίτερη προσοχή στην πρώιμη ανίχνευση δυσκολιών σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Ενίσχυση των δομών Ειδικής Αγωγής με τη δημιουργία Τμημάτων Ένταξης σε όλα τα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια.
Κατάργηση του ν. Γαβρόγλου για τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών. Λέμε ΟΧΙ στο κλειστό επάγγελμα του εκπαιδευτικού που καταδικάζει τους νέους πτυχιούχους. Διορισμοί και προσλήψεις από ενιαίους πίνακες με βάση αντικειμενικά κριτήρια (βαθμολογία από διαγωνισμό ΑΣΕΠ, προσμέτρηση όλης της διδακτικής προϋπηρεσίας, ακαδημαϊκοί τίτλοι και κοινωνικά κριτήρια). Οι Ακαδημαϊκοί τίτλοι και τα κοινωνικά κριτήρια δεν πρέπει να ακυρώνουν τα υπόλοιπα κριτήρια. Άμεση προκήρυξη νέου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.
2. Ανασυγκρότηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
Ενιαίος χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας με ισχυρούς εκπαιδευτικούς πόλους ανά περιφέρεια και επαναφορά του διακριτού ρόλου της τεχνολογικής εκπαίδευσης. Χάραξη Εθνικής Πολιτικής για την Εκπαίδευση και την Έρευνα μέσω της εκπόνησης ενός Εθνικού Οδικού Χάρτη. Επανασχεδιασμός και αναδιάρθρωση συνολικά του κατακερματισμένου (γεωγραφικά και ακαδημαϊκά) χάρτη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Χωροταξική αναδιάρθρωση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με τη δημιουργία ισχυρών εκπαιδευτικών πόλων ανά περιφέρεια (και όχι ένα Τμήμα σε κάθε πόλη). Επαναφορά και ενδυνάμωση του διακριτού ρόλου της τεχνολογικής εκπαίδευσης. Συγκέντρωση όλων των Ερευνητικών Κέντρων κάτω από την εποπτεία της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ). Δημιουργία συνθηκών για την προσέλκυση και την επιστροφή των νέων ερευνητών.
Θεσμοθέτηση μέτρων οικονομικής ενίσχυσης οικογενειών με παιδιά φοιτητές. Να σταματήσει και το φαινόμενο των μεταγραφών. Υποτροφίες, επιδότηση ενοικίου, έκπτωση φορολογίας, αύξηση του αφορολόγητου για γονείς φοιτητών, εκσυγχρονισμός των υπαρχόντων και κατασκευή νέων εστιών, χρήση πιστωτικών καρτών εκπαίδευσης ή εκπαιδευτικών κουπονιών ώστε να βοηθηθούν οι οικογένειες με παιδιά φοιτητές.