“Ψάρεψε τις λέξεις”: Μια διασκεδαστική δραστηριότητα μάθησης για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες
22/03/2018Εξατομικευμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για μαθητές με ΔΕΠΥ
25/03/2018«Παράθυρο» για χιλιάδες προσλήψεις – Αγορά συστήματος μετάδοσης θεμάτων για Πανελλαδικές, την ώρα που καταργούνται
Σχέδιο πρόσληψης δασκάλων και καθηγητών με κριτήρια του ΑΣΕΠ χωρίς διαγωνισμό επεξεργάζεται το υπουργείο Παιδείας. Οι προσλήψεις θα γίνουν με βάση κοινωνικά κριτήρια αλλά και την προϋπηρεσία που αναμένεται να πυροδοτήσει εντάσεις στον χώρο της εκπαίδευσης, καθώς στην ουσία “ανοίγει παράθυρο” για διορισμούς εκτός ΑΣΕΠ και επανέρχεται μία άλλου τύπου επετηρίδα στους διορισμούς στην εκπαίδευση.
Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου , στο πλαίσιο μίας προφανώς παρατεταμένης προεκλογικής περιόδου , πρέπει να προσπεράσει το εμπόδιο των θεσμών και να πάρει το “πράσινο φως” για χιλιάδες προσλήψεις αλλά κυρίως να προχωρήσει σε αλλαγή νόμου, προκειμένου να παρακαμφθεί το ΑΣΕΠ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το νέο σύστημα θα είναι υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ με κριτήρια δηλαδή όπως τα ακαδημαϊκά προσόντα του εκπαιδευτικού, προϋπηρεσία και κοινωνικά κριτήρια.
Μία οδός που ενδέχεται να ακολουθήσει το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να παρακάμψει και αναβάλει νέο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ που έχει να πραγματοποιηθεί από τις αρχές του 2009 , είναι το υψηλό κόστος σε εποχή κρίσης. Την ίδια ώρα πάντως το υπουργείο Παιδείας ανακοινώνει αγορά νέου συστήματος μετάδοσης θεμάτων για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις συνολικού ποσού 1.410.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ (1 .137.096,77 χωρίς τον φόρο) θα δοθούν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων . Η διαδικασία θα γίνει με ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά αποκλειστικά βάσει τιμής , που διενεργεί το υπουργείο Παιδείας, για την επιλογή αναδόχου για την προμήθεια, εγκατάσταση και παραμετροποίηση υλικού και λογισμικού για την υλοποίηση συστήματος ασφαλούς μετάδοσης θεμάτων εξετάσεων και πιστοποιήσεων, θέτοντας πολλά ερωτηματικά για την κατάργηση του θεσμού των Πανελλαδικών αφού εκσυγχρονίζεται το σύστημα.
Ηδη ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου έχει εξαγγείλει μελέτη στον χώρο της παιδείας προκειμένου να διαπιστωθούν οι ελλείψεις και τα προβλήματα και να “ντυθεί” η σπουδή του υπουργού για προσλήψεις με επιστημονικά τεκμήρια. Προλειαίνοντας το έδαφος ο κ. Γαβρόγλου έχει δηλώσει «Από το 2009 μέχρι σήμερα δεν υπήρξε κανένας μόνιμος διορισμός στην εκπαίδευση, όταν την ίδια χρονική περίοδο είχαμε πλέον των 30.000 συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών. Οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών σηματοδοτούν την αρχή μιας νέας πορείας, δύσκολης αλλά και ελπιδοφόρας. Οι διορισμοί δηλώνουν την αρχή του τέλους ενός απαράδεκτου καθεστώτος στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση που ολοένα και περισσότερο βασίζεται σε αναπληρωτές καθηγητές, των οποίων την προσφορά θα πρέπει να αναγνωρίσουμε με τον πιο γενναιόδωρο τρόπο», δήλωσε ο Κώστας Γαβρόγλου.προϊδεάζοντας ότι για τους διορισμούς θα μετρήσει όχι μόνον η επίδοση των υποψηφίων στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ αλλά και η προϋπηρεσία όσων έχουν εργασθεί σε θέση αναπληρωτή.
Επίσημα από το υπουργείο αναφέρουν οτι δεν έχει ακόμη καταλήξει στο σύστημα με το οποίο θα πραγματοποιηθούν οι διορισμοί. Αυτό θα γίνει ύστερα από διάλογο με τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών. Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος δεν έχει καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση ως προς το νέο σύστημα διορισμών, ωστόσο η θέση της είναι να διορισθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί που έχουν δουλέψει ως αναπληρωτές. Από την πλευρά της, η ΟΛΜΕ έχει προτείνει σύστημα μοριοδότησης μέσω του ΑΣΕΠ που να συμπεριλαμβάνει μοριοδότηση μία μονάδα για κάθε μήνα προϋπηρεσίας, μία μονάδα για κάθε βαθμό πάνω από τη βάση σε οποιονδήποτε προηγούμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (επιλέγεται ο διαγωνισμός εκείνος στον οποίο ο εκπαιδευτικός έχει επιτύχει την καλύτερη βαθμολογία) και μία μονάδα για κάθε χρόνο από τη λήψη πτυχίου.
Σημειώνεται οτι τα σχολικά έτη 2014-2015 και 2015-2016 δεν πραγματοποιήθηκαν διορισμοί ενώ την περίοδο 2010-15 αποχώρησαν με συνταξιοδότηση 12.354 εκπαιδευτικοί από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και 17.843 από τη δευτεροβάθμια. Χαρακτηριστικά, οι συνολικές αιτήσεις για τις 20.000 θέσεις αναπληρωτών που έγιναν τον Σεπτέμβριο του 2015 για το 2016-17 έφθασαν τις 130.000.
Για το νέο σύστημα προσλήψεων – διορισμών η Πανελλήνια Ενωση εκπαιδευτικών οι επιτυχόντων τον προηγούμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ που δεν έχουν διοριστεί τονίζουν οτι είναι” πρόσχημα οι διαδικασίες του ΑΣΕΠ και «καπέλωμα» των επιτυχόντων των διαγωνισμών του” Επισημαίνουν επίσης οτι ¨Η λογική του Υπουργείου ήταν απλή. Διατήρησε το ίδιο ακριβώς αντισυνταγματικό σύστημα φροντίζοντας πρώτα να το ντύσει με ένα πέπλο συνταγματικότητας που το ονόμασε «Διαδικασίες ΑΣΕΠ». Τι σημαίνει ουσιαστικά για το υπουργείο ο όρος διαδικασίες ΑΣΕΠ; Τίποτα, τουλάχιστον τίποτα περισσότερο από το γνωστό πέπλο – φυτό της Ελληνικής πολιτικής σκηνής, το λεγόμενο «κουτόχορτο». Απλά πήρε το ισχύον αντισυνταγματικό σύστημα και με μία απλή τροπολογία στην βουλή το έθεσε υπό την τυπική και όχι ουσιαστική εποπτεία του ΑΣΕΠ, βαφτίζοντάς το έτσι νομότυπο κάτω από τον μεγαλόσχημο τίτλο «Διαδικασίες ΑΣΕΠ». Για να θωρακίσει ακόμα περισσότερο τις απαράδεκτες ηθικά και πολιτικά ενέργειές του, φρόντισε παραλλήλως να γεμίζει τα ΜΜΕ με δηλώσεις περί «διαδικασιών ΑΣΕΠ» εξαφανίζοντας κάθε αναφορά στην ύπαρξη των πληγέντων από την κρατική ασυδοσία επιτυχόντων ΑΣΕΠ και των δικαστικών αποφάσεων που συνδέουν απόλυτα την επαναφορά στην νομιμότητα με την αποκατάστασή τους.”