Σκέψου Αλλιώς! Μήνας βιωματικών δράσεων εξοικείωσης με την αναπηρία
04/03/2015Δωρεάν Παρακολούθηση: 4ο Πανελλήνιο Διεπιστημονικό Συνέδριο «Ψυχική Υγεία, Τεχνολογία και Τηλεματικές Εφαρμογές»
11/03/2015Με επιστολή της στο υπουργείο Παιδείας η Ε.Σ.Α.μεΑ, κατέθεσε τα αιτήματα του αναπηρικού κινήματος της χώρας καθώς και τις προτάσεις της για την καθολική ένταξη όλων των ατόμων με αναπηρία, συμπεριλαμβανομένων και των ατόμων με βαριά αναπηρία, στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.
Οι παθογένειες, οι αδυναμίες και τα προβλήματα του συστήματος εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία και ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σε όλες ανεξαιρέτως τις βαθμίδες του, έχουν αποτελέσει διαχρονικά αντικείμενο ευρείας ανάλυσης από την πολιτεία, τους φορείς των εκπαιδευτικών και τους φορείς που εκπροσωπούν τα άτομα με αναπηρία και τις οικογένειές τους στο σύνολό τους.
Δυστυχώς, κατά τη διάρκεια της τελευταίας πενταετούς οικονομικής κρίσης, οι αδυναμίες και τα προβλήματα του συστήματος εκπαίδευσης για τα άτομα με αναπηρία οξύνθηκαν ακόμη περισσότερο, εξαιτίας της μείωσης των ήδη χαμηλών κονδυλίων που διαχρονικά κατευθύνονται στην εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία. Η διαρκής αυτή υποχρηματοδότηση, σε συνδυασμό με το ελλιπές θεσμικό πλαίσιο που διέπει το σύστημα εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, απαιτεί από μέρους της νέας ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή ενός σχεδίου ουσιαστικής θεσμικής και διαδικαστικής ανασυγκρότησής του.
Η λήψη μέτρων και πολιτικών ικανών να οδηγήσουν στην ισότιμη και καθολική ένταξη των ατόμων με αναπηρία στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας απαιτεί:
• Σύσταση Ειδικής Γραμματείας Εκπαίδευσης Ατόμων με Αναπηρία στο Υπουργείο Παιδείας.
• Την αναβάθμιση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής σε Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ατόμων με Αναπηρία, και τη διάρθρωσή της σε διευθύνσεις και τμήματα, ώστε να αποκτήσει η εκπαίδευση των ΑμεΑ ουσιαστική διοίκηση από την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου.
• Σήμερα, η Διεύθυνση της Ειδικής Αγωγής είναι με γυρισμένη την πλάτη της στο μέλλον, χωρίς να ευθύνονται οι άνθρωποι που υπηρετούν σε αυτήν, αφού η δομή της είναι απαρχαιωμένη και ανήκει στο παρελθόν.
• Τη σύσταση τμήματος ψηφιακής και ηλεκτρονικής προσβασιμότητας Εκπαίδευσης Ατόμων με Αναπηρία στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ».
• Τη σύσταση τμήματος Θεμάτων Εκπαίδευσης και Επαγγελματικής Κατάρτισης Ατόμων με Αναπηρία στον ΕΟΠΠΕΠ.
Διαβάστε την Επιστολή εδώ: Επιστολή Ε.Σ.Α.μεΑ.