Διαφορετικότητα και εκφοβισμός
14/03/2014Τυφλός κάνει τατουάζ στον “κολλητό” του φίλο
18/03/2014Θα προσπαθήσουμε παρακάτω να απαντήσουμε, με τη μορφή διαλόγου, σε ερωτήματα τα οποία δεχόμαστε τον τελευταίο καιρό από συναδέλφους εκπαιδευτικούς, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό(Ε.Ε.Π) και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό(Ε.Β.Π) και τα οποία άπτονται θεμάτων κυρίως του χώρου της Ειδικής Αγωγής.
Τι γίνεται με τις μεταθέσεις του Ε.Ε.Π αλλά και των εκπαιδευτικών;
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επιθυμεί να αλλάξει το καθεστώς με το οποίο διενεργούνται οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών και γι αυτό το λόγο βρισκόμαστε στα μέσα Μαρτίου και ακόμη υπάρχει εκκρεμότητα στο θέμα αυτό. Το Υπουργείο Παιδείας προβληματίζεται όσον αφορά στην επόμενη σχολική χρονιά, καθόσον οι αθρόες συνταξιοδοτήσεις, σε συνδυασμό με την πολιτική των μη προσλήψεων μονίμου εκπαιδευτικού προσωπικού, καθώς και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, καθιστούν εξόχως προβληματική την ομαλή έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς. Έτσι ,στο βωμό ενός ακόμη “εξορθολογισμού”, εις βάρος βεβαίως του εκπαιδευτικού, το υπάρχον καθεστώς των μεταθέσεων υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να αλλάξει.
Όσον αφορά στις μεταθέσεις του Ε.Ε.Π/Ε.Β.Π, αν και είναι εμφανής η ιδιαιτερότητα που έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι κατ έτος οι αιτήσεις μεταθέσεων είναι ελάχιστες και τα οργανικά κενά ανά την επικράτεια τεράστια, θα ακολουθήσουν την χρονική πορεία των μεταθέσεων των εκπαιδευτικών.
Ναι αλλά αυτή η καθυστέρηση στη διενέργεια των μεταθέσεων δεν θα επιφέρει στρεβλώσεις και στις άλλες υπηρεσιακές μεταβολές του προσωπικού που έπονται αυτών(π.χ. αποσπάσεις);
Σίγουρα ναι κι αυτό γιατί όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές μετατίθενται χρονικά για αργότερα. Έτσι θα καθυστερήσουν και οι αποσπάσεις και φυσικά οι όποιες προσλήψεις αναπληρωτών, με συνέπεια τα μεγάλα προβλήματα στην έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Υπάρχει πρόβλεψη για πρόσληψη αναπληρωτών του χρόνου;
Έως και αυτή τη στιγμή που μιλάμε όχι. Πάντως το Υπουργείο Παιδείας, από τον Δεκέμβριο του 2013 έχει υποβάλλει αίτημα, το οποίο δεν έχει απαντηθεί, για διενέργεια διαγωνισμού ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής.
Ούτε από Προγράμματα ΕΣΠΑ;
Ούτε. Σύμφωνα με πληροφορίες και όσον αφορά στην Ειδική Αγωγή, ουδένα πρόγραμμα ΕΣΠΑ υπάρχει προς προγραμματισμό και υλοποίηση. Και αν λάβει σοβαρά υπόψη κανείς πως ιδίως για την Ειδική Αγωγή δεν υπάρχει πρόβλεψη χρηματοδότησής της από τον κρατικό προϋπολογισμό, τότε η κατάσταση καθίσταται εξόχως ανησυχητική.
Δηλαδή, οι Ε.Δ.Ε.Α.Υ που έστω και με μεγάλη καθυστέρηση προσπαθούν να λειτουργήσουν φέτος δεν θα μπορέσουν να λειτουργήσουν του χρόνου;
Από τη στιγμή που αυτός ο νέος θεσμός στηρίζεται-κάκιστα κατά την άποψή μας- σε Προγράμματα ΕΣΠΑ, είναι πολύ δύσκολο να λειτουργήσει και του χρόνου από τη στιγμή που δεν υπάρχει γι αυτόν, έως σήμερα, Πρόγραμμα ΕΣΠΑ. Μοναδική οδός, όσον αφορά στην απρόσκοπτη λειτουργία των Ε.Δ.Ε.Α.Υ είναι η πρόσληψη μονίμου προσωπικού και η στελέχωσή τους μ αυτό. Αλλά δεν είναι ώρα για ανέκδοτα τώρα.
Άρα τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ δεν θα “κλείσουν”
Όντως η ύπαρξη των ΚΕ.Δ.Δ.Υ είχε συνδεθεί από πολλούς με την επιτυχή ή όχι λειτουργία των Ε.Δ.Ε.Α.Υ, οπότε, κατ αυτούς, αν οι Ε.Δ.Ε.Α.Υ δεν προχωρήσουν “σώζονται” τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ.
Η άποψή μας επί του θέματος είναι πως οι Ε.Δ.Ε.Α.Υ ακόμα και με πλήρη στελέχωση και χρηματοδότηση μόνον συμπληρωματικά μπορούν να λειτουργήσουν σε σχέση με τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Επίσης έως σήμερα τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ “έχουν κλείσει” 4 με 5 φορές, οπότε τι μας πειράζει να “κλείσουν” και μια έκτη.
Επίσης εδώ πρέπει να πούμε πως τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ μόνον σε δυο περιπτώσεις θα κλείσουν. Στην περίπτωση που βρεθεί νέος αξιόπιστος φορέας που να μπορεί να παρέχει τις υπηρεσίες που παρέχουν ή που θα έπρεπε να παρέχουν, ή στην περίπτωση που οι “εξορθολογιστές” αλλοδαποί ή ημεδαποί, ανοίξουν τον τηλεφωνικό κατάλογο να απολύσουν και τύχουν τη λέξη “ΚΕ.Δ.Δ.Υ”.
Μιας και μιλάμε για τις Ε.Δ.Ε.Α.Υ, πότε θα γίνει η επιμόρφωση του προσωπικού, αλλά και του Ε.Ε.Π/ΕΒ.Π γενικότερα; Υπάρχουν πολλά θέματα προς επίλυση, όσον αφορά στη λειτουργία τους.
Για τους επιμορφωτές – πολλαπλασιαστές η επιμόρφωση έχει καθορισθεί για την Δευτέρα 31 Μαρτίου και την Τρίτη 1 Απριλίου 2014 στην Αθήνα. Από κει και πέρα θα μας γνωστοποιηθούν οι περαιτέρω ενέργειες, όσον αφορά στο θέμα αυτό. Παρεπιπτόντως υπενθυμίζουμε πως εντός ολίγου περατώνεται και η σχολική χρονιά.
Με το νομοσχέδιο της Ειδικής Αγωγής τι γίνεται;
Η επιτροπή που το διαχειρίζεται συνεδριάζει με εντατικούς ρυθμούς, πλην όμως το εύρος του εγχειρήματος είναι πολύ μεγάλο και κατά την άποψή μας έχουμε δρόμο μπροστά μας. Η πολιτική ηγεσία πιέζει για συντόμευση των διαδικασιών, ώστε να υλοποιηθεί η δέσμευση του Υπουργού Παιδείας(από τον Δεκέμβριο του 2012) για νέο νομοσχέδιο Ειδικής Αγωγής.
Εδώ πρέπει να σημειώσουμε πως από την επιτροπή που διαχειρίζεται τα του νομοσχεδίου απουσιάζουν οι εκπρόσωποι φορέων αλλά και του αναπηρικού κινήματος. Έτσι δεν επιτυγχάνεται, η άκρως απαραίτητη σ αυτές τις περιπτώσεις, διασφάλιση της συναπόφασης, της συναντίληψης, της συμμετοχής.
Επί της ουσίας, στο υπό διαμόρφωση νέο ν/σ για την Ε.Α.Ε πρέπει να αναμένουμε(για πολλές αποφάσεις πιθανά να χρειασθεί και πολιτική έγκριση) αλλαγή στη πρόταξη ή μοριοδότηση των μεταπτυχιακών ειδικής αγωγής, των σεμιναρίων των 400 ωρών, των υποψηφίων ΑμεΑ αναπληρωτών κ.ο.κ.
Όσον αφορά στο Ε.Ε.Π/Ε.Β.Π , εκτός απροόπτου, θα συμπεριληφθούν ρυθμίσεις που θα το κατοχυρώνουν 100% όσον αφορά στην ισότιμη θέση του στον χώρο της εκπαίδευσης(υπηρεσιακή εξέλιξη, πρόταξη των εκπαιδευτικών -βοηθητικών- καθηκόντων του Ε.Β.Π κ.ο.κ). Επίσης θα προβλέπεται η διαδικασία επιλογής Προϊσταμένων ΚΕ.Δ.Δ.Υ, η οποία και θα ξεκινήσει όταν το νομοσχέδιο ψηφισθεί.