Στάδια Ανάπτυξης Λόγου και Ομιλίας
10/06/2019Τι είναι το αιθουσαίο σύστημα και πώς επηρεάζει τη συμπεριφορά των παιδιών;
11/06/2019Στόχος του παιχνιδιού είναι να καταλάβουν τα παιδιά γιατί κάποια πράγματα τους προκαλούν θυμό και να μάθουν πως υπάρχουν τρόποι να ηρεμούν όταν κάτι τα εκνευρίζει
Πριν ξεκινήσετε το παιχνίδι, πείτε στο παιδί σας πως όλοι μας θυμώνουμε μερικές φορές. Κάποια πράγματα μας εκνευρίζουν περισσότερο από κάποια άλλα. Το παιχνίδι θα μάθει στο παιδί σας πως να αναγνωρίζει και να ελέγxει τα αρνητικά του συναισθήματα.
Θα χρειαστείτε:
- 1 πιόνι για κάθε παίκτη
- 12 κόκκινες κάρτες (συμπεριφορές που προκαλούν ξεσπάσματα θυμού)
- 12 πράσινες κάρτες (συμπεριφορές που βάζουν τέλος στο θυμό του παιδιού)
- Μάρκες ή τουβλάκια Lego κτλ. (επιβράβευση)
- 1 ζάρι ή και 2 ζάρια (αν θέλετε ένα σύντομο παιχνίδι, παίξτε με 2 ζάρια)
Εκτυπώστε τις κάρτες και το «ταμπλό».
Ανακατέψτε τις κάρτες και χωρίστε τις σε 2 πακέτα κοντά στο «ταμπλό».
Οδηγίες
- Οι παίκτες (2 έως 4) βάζουν τα πιόνια τους στην Αφετηρία.
- Ο μικρότερος σε ηλικία παίκτης ξεκινά πρώτος κινώντας το πιόνι του προς τη φορά του ρολογιού.
- Αν τύχει σε πράσινο ερωτηματικό, παίρνει μια «κάρτα ηρεμίας» και την διαβάζει δυνατά (ή την διαβάζετε εσείς). Κάθε φορά που ο παίκτης πέφτει σε πράσινο ερωτηματικό, παίρνει και τρεις μάρκες ή τουβλάκια.
- Αν τύχει σε κόκκινο ερωτηματικό, παίρνει μια κόκκινη «κάρτα θυμού». Αυτό σημαίνει πως έχει θυμώσει. Διαβάστε την κάρτα και αν το παιδί σας πει τι μπορεί να κάνει για να ελέγξει το θυμό του, τότε κερδίζει δύο μάρκες.
- Αν τύχει σε ήλιο, το παιδί πάει 2 βήματα μπροστά!
- Αν τύχει σε βόμβα, χάνει 2 μάρκες!
- Αν τύχει στο κύπελλο, κερδίζει 5 μάρκες!
- Όποιος φτάσει πρώτος στο Τέλος, παίρνει 3 ακόμη μάρκες.
- Νικητής είναι ο παίκτης με τις περισσότερες μάρκες!
Συνέχεια παιχνιδιού
Μόλις τελειώσετε, ζητήστε από κάθε παιδί να σας περιγράψει 5 πράγματα που το θυμώνουν. Ρωτήστε το παιδί τι μπορεί να κάνει για να ηρεμήσει σε κάθε μία από αυτές τις καταστάσεις!
Μην ξεχνάτε
Αν το παιδί κουραστεί, μην το πιέσετε να συνεχίσει το παιχνίδι. Στόχος είναι να ενισχύσετε την αντίληψη ενός συναισθήματος. Συνεχίστε το παιχνίδι για όση ώρα το παιδί διασκεδάζει!
Πλήρες υλικό για την αναγνώριση και διαχείριση των συναισθημάτων θα βρείτε στο νέο βιβλίο του Ειδικού Παιδαγωγού Φώτη Παπαναστασίου “ΔΕΠΥράζει – Πρακτικός Οδηγός για γονείς και εκπαιδευτικούς” από τις Εκδόσεις ΠΕΔΙΟ.