Πότε πρέπει ένα παιδί να επισκεφτεί έναν λογοθεραπευτή για μια αξιολόγηση;
23/11/2017Εκτελεστικές δεξιότητες και τι πρέπει να γνωρίζουν οι θεραπευτές
26/11/2017Ποιες δεξιότητες το παιδί αποκτά μέσα από το παιχνίδι;
Όπως έχουμε πει πολλές φορές, το παιχνίδι είναι ανάγκη και δικαίωμα ενός παιδιού και όχι πολυτέλεια!Κάθε παιδί θα πρέπει να εξοικονομεί μέσα στη μέρα χρόνο για παιχνίδι καθώς με τις σημερινές συνθήκες είναι “σκληρά εργαζόμενο”.
Τα πιο συνηθισμένα είδη παιχνιδιού είναι:
Το κατασκευαστικό: Αναπτύσσεται μετά τα 2, 5 έτη. Εδώ το παιδί είναι πιθανά να χρησιμοποιεί τουβλάκια, legko, playmobil για να κατασκευάσει ή
να δημιουργήσει κάτι.
Το κατασκευαστικό παιχνίδι μπορεί να είναι μοναχικό (το παιδί να παίζει μόνο του) ή συνεργατικό (το παιδί να παίζει με άλλα παιδιά). Οι δεξιότητες που αναδύονται είναι η αδρή και η λεπτή κινητικότητα καθώς και η εκμάθηση εννοιών (μικρό-μεγάλο, χρώματα).
Το συμβολικό: Eμφανίζεται μετά την ηλικία των 1,5 ετών. Εδώ το παιδί καλείται να αναπαραστήσει μέσω του παιχνιδιού ρόλους και δραστηριότητες της καθημερινής ζωής με σενάρια φανταστικά ή και υπαρκτά κάποιες φορές. Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσεται είναι η φαντασία, η ενίσχυση προφορικού λόγου και η ανάπτυξη κριτικής σκέψης.
Παιχνίδι με κανόνες: Αναπτύσσεται μετά τα 5 έτη. Εδώ το παιδί παίζει με συγκεκριμένους κανόνες και ρόλους. Τα παιδιά μοιράζονται μεταξύ τους σκέψεις και συναισθήματα. Τα παιχνίδια είναι ομαδικά όπως: Επιτραπέζια, ποδόσφαιρο-μπάσκετ,τράπουλα.
Η βασική δεξιότητα που κατακτάται είναι η κοινωνικοποιήση, η τήρηση κανόνων και η συνεργασία.
Στα παραπάνω τρία είδη παιχνιδιού θα πρέπει να αφήνουμε τα παιδιά να διαλέγουν εκείνα το είδος του παιχνιδιού που προτιμάνε και εμείς να είμαστε συνοδοιπόροι τους.