Τα ορθογραφικά λάθη των μαθητών σήμερα, δυστυχώς, έχουν αυξηθεί κατα πολύ!
Ό,τι κι αν έχει συμβεί τα τελευταία χρόνια, μπορούμε να βρούμε τρόπους να ενισχύσουμε την ορθογραφημένη γραφή και ένας από αυτούς είναι ο Εβδομαδιαίος Δυναμικός Κατάλογος Ορθογραφίας. Στόχος της δραστηριότητας αυτής είναι η βελτίωση της ορθογραφίας τόσο στο θέμα της λέξης όσο και στην κατάληξη αυτής, μέσα από καθημερινή υπενθύμιση των κανόνων. Ας μην ξεχνάμε πως η επανάληψη είναι η μητέρα της μάθησης!
Σύμφωνα με τον Δυναμικό Κατάλογο Ορθογραφίας, ο μαθητής σε συνεργασία με το δάσκαλο ή τον γονέα καταγράφει πέντε λέξεις, οι οποίες τον δυσκολέυουν στην ορθογραφημένη γραφή τους. Κάθε μέρα (από Δευτέρα έως Παρασκεύη), καλείται να γράψει τις λέξεις αυτές με κλειστά βιβλία και τετράδια. Όταν γράφει μία λέξη σωστά τότε παίρνει Χ, ενώ όταν είναι λανθασμένη βάζουμε παύλα. Στόχος του μαθητή είναι να καταφέρει τρία συνεχόμενα Χ. Όταν συμβεί αυτό σημαίνει πως έχει κατακτήσει το μηχανισμό γραφής της συγκεκριμένης λέξης και μπορεί να την αντικαταστήσει με μία άλλη. Αυτή είναι η δική μου πρόταση, βέβαια, εσείς μπορείτε να θέσετε μικρότερο αριθμό επαναλήψεων ή περισσότερο ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών σας. Επίσης, εννοείται πως μία λέξη που έχει καταγραφεί μια φορά στον κατάλογο μπορεί να ξανασυμπεριληφθεί αν θεωρηθεί απαραίτητο.
Είναι σημαντικό η διαδικασία αυτή να μη γίνεται κατά τη διάρκεια της υπαγόρευσης της ορθογραφίας μέσα στην τάξη αλλά κάποια άλλη στιγμή μέσα στη σχολική μέρα. Αν πραγματοποιήσετε τη δραστηριότητα αυτή στο σπίτι, τότε θυμηθείτε πως το παιδί δεν πρέπει να έχει κοιτάξει προηγουμένως τις λέξεις. Θέλουμε να θυμηθεί φυσικά την ορθή γραφή τους και όχι επιτηδευμένα.
Στην αρχή οι στόχοι καλό θα ήταν να είναι εφικτοί και στη συνέχεια να διαβαθμίζεται το επίπεδο δυσκολίας.
Μπορείτε να κατεβάσετε τον Εβδομαδιαίο Δυναμικό Κατάλογο Ορθογραφίας πατώντας ΕΔΩ
Πηγή: mauropinakas.com
Διαβάστε επίσης: