Δραστηριότητες που βοηθούν στην ανάπτυξη κι εκφορά του λόγου
08/12/2016Σεμινάριο Αθηνά Τεστ Διάγνωσης Μαθησιακών Δυσκολιών
11/12/2016Το Κέντρο Ειδικής Αγωγής «Ανάπτυξη&Λόγος» διοργανώνει σεμινάριο με θέμα:
“Νευρογνωστικές Προσεγγίσεις της Αναπτυξιακής Δυσλεξίας”
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Βλάχος Φίλιππος, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝ/ΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Η δυσλεξία είναι μια ειδική μαθησιακή δυσκολία του γραπτού λόγου και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα εκπαιδευτικά προβλήματα της εποχής μας. Αποτελεί μια πολυσυμπτωματική και ετερογενή αναπτυξιακή διαταραχή, η οποία ενσωματώνει μια μεγάλη ποικιλία γνωστικών ιδιαιτεροτήτων και έχει νευροβιολογική βάση.
Σκοπός του σεμιναρίου η προαγωγή της επιστημονικής γνώσης των συμμετεχόντων μέσα από την παρουσίαση πρόσφατων ευρημάτων σχετικά με τα νευρογνωστικά χαρακτηριστικά των ατόμων με αναπτυξιακή δυσλεξία, ώστε να μπορέσουν με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα να αναγνωρίσουν τη δυσλεξία, να κατανοήσουν τα γνωστικά ελλείμματα αλλά και τις δυνατότητες των δυσλεξικών ατόμων και να ανταποκριθούν στην εκπαίδευση και την ψυχοκοινωνική υποστήριξη τους.
Ειδικότεροι στόχοι είναι οι συμμετέχοντες:
- να αναγνωρίζουν και να μπορούν να προσδιορίζουν σαφώς τα πλαίσια της αναπτυξιακής δυσλεξίας
- να γνωρίσουν τις πιθανές αιτίες της αναπτυξιακής δυσλεξίας μέσα από πρόσφατα ευρήματα που καθιστούν αδιαμφησβήτητη τη βιολογική βάση της
- να αναγνωρίζουν και να διακρίνουν τα ειδικά γνωστικά ελλείμματα, αλλά κι τις δυνατότητες των δυσλεξικών ατόμων
- να κατανοήσουν το ρόλο του περιβάλλοντος στην εμφάνιση ή όχι της διαταραχής
- να αποκτήσουν εικόνα της ευρύτητας του φάσματος των δυσκολιών που σχετίζονται με αυτό που αποκαλείται δυσλεξία, ώστε να κατανοήσουν τη συνθετότητα της διαταραχής
- να έρθουν σε επαφή με πρόσφατες προσεγγίσεις σύγκλισης και σύνθεσης των αιτιολογικών θεωριών για τη δυσλεξία, βασισμένες σε σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα
- να γνωρίσουν και να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα ανίχνευσης των ομάδων υψηλού κινδύνου για την εμφάνιση της δυσλεξίας και σχετικά με τη διάγνωση της διαταραχής
- να αναπτύξουν την ικανότητα να κρίνουν, να αξιολογούν και να ερμηνεύουν επιστημονικά ευρήματα και να μετουσιώνουν τη θεωρία σε πράξη.
Το σεμινάριο απευθύνεται:
• σε εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης
• σε εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής
• σε ειδικούς ψυχικής υγείας ( ψυχολόγους, ψυχιάτρους)
• σε επαγγελματίες και ειδικούς από το χώρο της ειδικής αγωγής
• σε φοιτητές από αντίστοιχα θεματικά πεδία (ειδική αγωγή, λογοθεραπεία, εργοθεραπεία, παιδαγωγικά, κτλ)
• σε γονείς
• σε όσους επιθυμούν να αποκτήσουν πρακτικές γνώσεις στη ΔΥΣΛΕΞΙΑ
Ημερομηνία: Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2017
Διάρκεια 10.00 π.μ. – 3.00 μ.μ.
Τόπος διεξαγωγής σεμιναρίου: Αμφιθέατρο ΙΕΚ Δέλτα (Ερμού 21, Θεσσαλονίκη)
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΚΡΑΤΗΣΗ ΘΕΣΗΣ
Δηλώσεις συμμετοχής: 2310 931904 & 6973 217805
Κόστος σεμιναρίου: 40€ (η τιμή συμπεριλαμβάνει τον Φ.Π.Α.)
Θα δοθεί Βεβαίωση Παρακολούθησης
Διοργάνωση:
Χορηγός επικοινωνίας:
Με την υποστήριξη:
Σύντομο Βιογραφικό Εισηγητή:
Ο Φίλιππος Βλάχος γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κόρινθο. Σπούδασε παιδαγωγικά και βιολογία. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στις Επιστήμες της Αγωγής στο Πανεπιστήμιο Πατρών και εκπόνησε τη διδακτορική του διατριβή στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Ασχολείται με θέματα ψυχοβιολογίας, νευροψυχολογίας, αναπτυξιακών διαταραχών, εγκεφαλικής πλευρίωσης, και την σύνδεσης του ευρύτερου πεδίου των νευροεπιστημών με την εκπαίδευση και την ειδική αγωγή. Ειδικότερα, τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στη διερεύνηση των βιολογικών παραγόντων που επηρεάζουν την ανθρώπινη συμπεριφορά και ιδιαιτέρα τη μαθησιακή διαδικασία και κινούνται γύρω από δύο άξονες. Ο πρώτος αφορά τη μελέτη της εγκεφαλικής πλευρίωσης και την επίδρασή της στις γνωστικές διεργασίες και τη μάθηση. Ο δεύτερος άξονας αφορά την νευροβιολογική προσέγγιση των αναπτυξιακών διαταραχών, με σκοπό την πληρέστερη εκτίμηση της αιτιοπαθογένειας τους, και την έγκαιρη, συστηματική και αντικειμενική ανίχνευση τους.
Έχει συμμετάσχει σε δεκάδες ερευνητικά και εκπαιδευτικά προγράμματα και ήταν επιστημονικός υπεύθυνος σε έξι από αυτά, τα οποία διερεύνησαν τη σχέση εγκεφαλικής πλευρίωσης, γνωστικών ικανοτήτων και ακαδημαϊκής επίδοσης σε παιδιά και σε ενήλικες που παρουσιάζουν αναπτυξιακές ή νευρολογικές διαταραχές. Είναι μέλος πολλών επιστημονικών εταιρειών στην Ελλάδα και το εξωτερικό και αξιολογητής επιστημονικών εργασιών σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά.
Είναι συγγραφέας ενός βιβλίου με τίτλο «Αριστεροχειρία: μύθοι και πραγματικότητα», και συνεπιμελητής της έκδοσης τριών άλλων με τίτλους «Aνθρώπινη συμπεριφορά και μάθηση», «Aνθρώπινη συμπεριφορά και εκπαίδευση», «Το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής και οι ορίζοντές του στον 21ο αιώνα». Πολλές ερευνητικές εργασίες του έχουν παρουσιαστεί σε διεθνή επιστημονικά συνέδρια, περισσότερες από 100 μελέτες του έχουν δημοσιευθεί σε έγκυρα ελληνικά και ξενόγλωσσα επιστημονικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους, εμφανίζονται σε διεθνείς βάσεις δεδομένων και έχουν γίνει σ’ αυτές εκατοντάδες αναφορές στη διεθνή βιβλιογραφία.