6 Διασκεδαστικοί Τρόποι βελτίωσης της Αναγνωστικής Ικανότητας
18/01/2015Δραστηριότητες για τη βελτίωση της περιγραφικής ικανότητας
21/01/2015Αδυναμία Οπτικής-Χωροταξικής Αντίληψης
Σήμερα, ολοένα και περισσότερα παιδιά εμφανίζουν αδυναμίες οπτικής σκέψης και κινητικών δεξιότητων. Σε όλα τα στάδια ανάπτυξης ενός παιδιού ο συντονισμός και των δύο είναι πολύ σημαντικός για να μπορεί το παιδί να μάθει να λειτουργεί αποτελεσματικά σε δραστηριότητες όπως: η κίνηση στο χώρο, οι κατασκευές (πχ παζλ), η οργάνωση του χώρου, το γράψιμο, η αντιγραφή σχημάτων, η ζωγραφική κ.α.
Οι δυσκολίες σε αυτές τις δραστηριότητες μπορεί να οφείλονται σε:
- αδυναμία οπτικής αντίληψης και σκέψης (να μπορεί δηλ. το παιδί να δώσει λύση σε κάποιο πρόβλημα χρησιμοποιώντας μόνο την όραση του)
- αδυναμία εκτέλεσης κινήσεων (διαδοχή-προγραμματισμός κινήσεων, κιναισθησία)
- συνδυασμό και των δύο αδυναμιών
Οπτική-Χωροταξική Αντίληψη & Συμπτώματα
Είναι η ικανότητα του ανθρώπου να κατανοεί οπτικά τη σχέση μεταξύ των αντικειμένων στο χώρο, τις έννοιες του πάνω, κάτω, δεξιά, αριστερά, μέσα, έξω. Επίσης, να κατανοεί τη θέση και την κατεύθυνση των αντικειμένων, των σχημάτων, των γραμμάτων και των αριθμών στο χώρο. Μια αδυναμία σε αυτήν την ικανότητα εμποδίζει σημαντικά κάθε οπτοκινητική δραστηριότητα.
- δυσκολία στην κίνηση στο χώρο και στα ομαδικά παιχνίδια με μπάλα,
- δυσκολία στην εκτίμηση των αποστάσεων και στον προσανατολισμό,
- δυσκολία στην κατανόηση του ρυθμού και του χρόνου,
- δυσκολία με τα παζλ, τις κατασκευές με τουβλάκια (πχ LEGO) και τους χάρτες,
- ζωγραφίζει πολύ απλά και ανώριμα,
- στο γράψιμο ενώνει τις λέξεις μεταξύ τους,
- ξεκινά να γράφει απο την μέση της σελίδας,
- το μέγεθος των γραμμάτων δεν είναι σταθερό,
- αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς,
- αλλάζει την σειρά των γραμμάτων σε μια λέξη,
- δεν στοιχίζει σωστά τους αριθμούς στο τετράδιο,
- έχει μεγάλη δυσκολία στην γεωμετρία και τις συμμετρίες,
- δεν μένει στις γραμμές όταν γράφει.
Κάποιες απο τις ενδείξεις που αναφέρονται εδώ, μπορεί να υπάρχουν και σε παιδιά προσχολικής ηλικίας χωρίς να σημαίνει οτι έχουν κάποια αδυναμία. Όταν όμως αυτές συνεχιστούν και στα πρώτα σχολικά χρόνια είναι πιο πιθανό να οφείλονται σε κάποια μορφή αδυναμίας.
πηγή: www.visiontraining.gr
Πλήρες υλικό με ασκήσεις Παρέμβασης στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες μπορείτε να βρείτε και στο βιβλίο του Ειδικού Παιδαγωγού – Συγγραφέα Φώτη Παπαναστασίου “Μαθησιακές Ευκολίες – Πρόγραμμα Υποστήριξης και Παρέμβασης στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες” από τις Εκδόσεις ΠΕΔΙΟ
Δείτε επίσης: Οι 3 Τύποι της ΔΕΠΥ & τα συμπτώματα τους