Κρούσματα στα σχολεία: Ανανεώθηκε η λίστα με τα κλειστά σχολεία και τμήματα
14/10/2020Αποκτήστε Πιστοποιημένη Επάρκεια στη ΔΕΠΥ με την εγκυρότητα του τεχνοβλαστού ACTA του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου
16/10/2020Νικήστε το χρόνο (Beat the clock)
Το Beat the Clock (από τον Heidi Kaduson, Kaduson & Schaefer, 1997) σχεδιάστηκε για να αυξήσει τον αυτοέλεγχο και τον έλεγχο των παλμών για τα παιδιά. Ο στόχος αυτού του παιχνιδιού είναι για το παιδί να μειώσει της απόσπαση προσοχής του, παραμένοντας σε «αποστολή» δηλ. εστιασμένο σε αυτή για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Όταν το παιδί ολοκληρώσει με επιτυχία αυτό το έργο, κερδίζει μάρκες δηλ. πόντους, βραβείο ως επιβράβευση της προσοχής και της προσήλωσης που έδειξε. Στην περίπτωση που το παιδί είναι επιτυχημένο στο παιχνίδι, το παιδί είναι γεμάτο με μια αίσθηση ικανότητας και ολοκλήρωσης.
Απαιτούμενα υλικά: Χρονοδιακόπτης, στρογγυλές μάρκες για τους πόντους, υλικά σχεδίασης, τουβλάκια και βιβλία εύκολα στην ανάγνωση.
Ο θεραπευτής εισάγει τη δραστηριότητα στο παιδί λέγοντας: Θα παίξουμε το παιχνίδι Νίκησε το χρόνο. Πρώτα θα σας δώσω 10 μάρκες πόκερ. Εδώ είναι μερικά τουβλάκια. Θα ρυθμίσω το χρονόμετρο για 10 λεπτά. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, θα πρέπει να χτίσετε έναν πύργο με τα τουβλάκια και να μην σας αποσπάσει την προσοχή τίποτα από όσα βρίσκονται γύρω σας. Εάν αποσπάσει την προσοχή σας κάτι άλλο από τη δραστηριότητά που έχετε αναλάβει, θα μου επιστρέψετε μία μάρκα.
Κάθε φορά που κάτι δεν θα πηγαίνει καλά, θα μπορείτε να μου κάνετε ερωτήσεις. Αν με ρωτήσετε όμως κάτι το οποίο δεν θα αφορά την κατασκευή του πύργου τότε θα πρέπει να μου πληρώνετε μία μάρκα από τους πόντους σας. Μην σταματήσετε την κατασκευή μέχρι να ακούσετε το χρονοδιακόπτη να σβήσει. Εάν είστε σε θέση να παραμείνετε στην εργασία για ολόκληρα 10 λεπτά, τότε θα σας δώσω άλλες 10 μάρκες. Αφού έχετε 50 μάρκες, μπορείτε να διαλέξετε οτιδήποτε θέλετε από το θησαυρόκουτο (ένα κουτί με φτηνά παιχνίδια που αγοράστηκαν εκ των προτέρων- Μπορείτε να ξεκινήσετε την κατασκευή τώρα!)
Ο θεραπευτής παραμένει ήσυχος για τα πρώτα λεπτά και στη συνέχεια δημιουργεί συνθήκες για να αποσπάσει την προσοχή του παιδιού δηλ. κάνοντας ένα τεστ κατά πόσο το παιδί παραμένει εστιασμένο στην κατασκευή.
Ο στόχος της δραστηριότητας είναι το παιδί να παραμείνει σε εργασία, ανεξάρτητα από το τι συμβαίνει μέσα ή έξω από το δωμάτιο. Το παιδί θα έχει ισχυρό κίνητρο να κερδίσει τα 50 μάρκες (πόντους) και να πάρει ένα βραβείο. Ο θεραπευτής πρέπει να αυξήσει τον χρόνο κατά 5 λεπτά κάθε φορά που επιτυγχάνεται ένα βραβείο των 50 πόντων. Τελικά, πολλά παιδιά είναι σε θέση να μείνουν προσηλωμένα στα καθήκοντα τους για ολόκληρη τη συνεδρία.
Το Beat Clock μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μεμονωμένη μορφή ή σε μορφή μικρής ομάδας. Αυτή η τεχνική είναι χρήσιμη για κάθε παιδί που έχει προβλήματα ελέγχου των παλμών (π.χ. παιδιά με ΔΕΠ-Υ). Οι Swanson και Casarjian (2001) περιέγραψαν μια παρόμοια εκδοχή του Beat the Clock, στο οποίο το παιδί ασχολείται με σχολικές δραστηριότητες.
Πηγή: psychopedia.gr