Πρόσληψη εξήντα δύο (62) αναπληρωτών Δασκάλων ΕΑΕ για το σχολικό έτος 2013-2014
14/01/2014Μαθαίνω να χρησιμοποιώ το ψαλίδι
19/01/2014Νέα Μελέτη: Τα πανάκριβα εκπαιδευτικά προγράμματα ΔΕΝ βοηθούν τα παιδιά με ΔΕΠΥ
Πολλοί είναι οι γονείς που ξοδεύουν χιλιάδες ευρώ για υπολογιστές και προγράμματα που ισχυρίζονται ότι βοηθούν τα παιδιά με ΔΕΠΥ στους τομείς της σχολικής επιτυχίας, των διαπροσωπικών σχέσεων, της απροσεξίας και της υπερκινητικότητας. Ωστόσο, το Πανεπιστήμιο της Κεντρικής Φλόριντα έχει αντίθετη άποψη, με βάση μια νέα έρευνα που έκανε.
Ο επικεφαλής της μελέτης Mark Rapport αναλύοντας επί δύο χρόνια 25 μελέτες, διαπίστωσε πως τα εν λόγω προγράμματα δεν παράγουν κλινικά σημαντική μακροπρόθεσμη βελτίωση στις γνωστικές ικανότητες, στις ακαδημαϊκές επιδόσεις ή τη συμπεριφορά των παιδιών με ΔΕΠΥ. «Οι γονείς είναι απελπισμένοι για βοήθεια κι αν το αντέχουν οικονομικά είναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν μεγάλα οικονομικά ποσά σε προγράμματα και σχολεία που τους υπόσχονται θαύματα» δήλωσε ο Rapport, διευθυντής της Παιδικής Κλινικής στο Πανεπιστήμιο της Κεντρικής Φλόριντα (Children’s Learning Clinic IV at UCF) .
Τα παιδιά με ΔΕΠΥ έχει αποδειχθεί ότι έχουν κάποιες ελλείψεις στη λειτουργική μνήμη, γεγονός που επηρεάζει την επίδοσή τους στο σχολείο, στη συμπεριφορά, στις σχέσεις τους με τους συνομήλικους και στις γνωστικές τους ικανότητες γενικά. Τα προγράμματα, που ελέγχθηκαν στην έρευνα, υπόσχονταν βελτίωση της λειτουργικής μνήμης. Η συγκεκριμένη μελέτη έδειξε όμως ότι ωφελούν μόνο τη βραχύχρονη μνήμη και καθόλου τη λειτουργική.
Όπως αναφέρει ο Rapport, τα συμπεράσματα της έρευνας δεν θα πρέπει να ερμηνευτούν ως αδυναμία του οπουδήποτε προγράμματος, σχεδιασμένου για υπολογιστή, να βοηθήσει τα παιδιά με ΔΕΠΥ. Επισημαίνει μόνο ότι ένα τέτοιο πρόγραμμα θα πρέπει να στοχεύει στη βελτίωση της λειτουργικής μνήμης. Όπως και κάθε εργαλείο, έτσι κι η επιτυχία αυτών των προγραμμάτων εξαρτάται κι από τον ειδικό που τα εφαρμόζει.
Φώτης Παπαναστασίου
Ειδικός Παιδαγωγός