Τι ποσό προβλέπουν οι Δημόσιες Επενδύσεις για προσλήψεις αναπληρωτών
31/07/2019Τα Στάδια Μάθησης – Ποια είναι και τι σημαίνουν για την κατάκτηση δεξιοτήτων;
01/08/2019Δελτίο τύπου ΣΑΤΕΑ 31-7-2019: Συνάντηση με υφυπουργό Παιδείας
Σήμερα 31-7-2019 μέλη του ΔΣ του ΣΑΤΕΑ πραγματοποίησαν συνάντηση με την υφυπουργό Παιδείας, κα Ζαχαράκη Σοφία. Αντικείμενο συζήτησης ήταν οι πιο πρόσφατες εξελίξεις σχετικά με την προκήρυξη της Ειδικής Αγωγής και τον προγραμματισμό του ΥΠΑΙΘ για την οργάνωση και διαχείριση της έγκαιρης στελέχωσης των σχολικών δομών ΕΑΕ για το επόμενο σχολικό έτος. Από πλευράς υφυπουργού κατέστη σαφές πως οι οριστικοί πίνακες δε θα είναι έτοιμοι πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, γεγονός που σημαίνει ότι η προκήρυξη ως διαδικασία διεξάγεται κανονικά, χωρίς ωστόσο να υπάρχει εκτίμηση -λόγω κυρίως των πολλών ενστάσεων που αναμένεται να κατατεθούν- πότε το ΑΣΕΠ θα έχει έτοιμους οριστικούς πίνακες. Σύμφωνα με την ίδια, το ΥΠΑΙΘ έχει ήδη εξασφαλίσει τα απαραίτητα κονδύλια για να υπάρχουν πιστώσεις αναπληρωτών και να στελεχωθούν έγκαιρα τα σχολεία παρά τα δημοσιεύματα για τη μείωση του κονδυλίου ΕΣΠΑ για Τ.Ε. και ΣΜΕΑΕ. Το ΥΠΑΙΘ θα ανακοινώσει μετά τις 23/8/2019 κατά πόσο οι προσλήψεις αναπληρωτών θα γίνουν με βάση τους περσινούς πίνακες όπως προβλέπεται.
Ως ΣΑΤΕΑ επαναλάβαμε τα κεντρικά σημεία κριτικής κατά του νόμου (βλ. ΔΤ 30/12/2018, 7/1/2019), με επίκεντρο το θέμα του βασικού πτυχίου και το σύνολο της προϋπηρεσίας, καθώς και τις ασάφειες της προκήρυξης 3ΕΑ/2019 (βλ. ΔΤ 3/6/2019). Εστιάσαμε στα κάτωθι σημεία για τα οποία λάβαμε και τις αντίστοιχες απαντήσεις. Πιο συγκεκριμένα:
-Στην ταυτόχρονη ύπαρξη δύο διαφορετικών κλάδων στον ίδιο πίνακα κατάταξης, συμπεριλαμβανομένων και υποψηφίων με κανένα ακαδημαϊκό προσόν σε ΕΑΕ, παρά μόνο με προϋπηρεσία σε δομές ΕΑΕ.
-Στη μεταφορά προϋπηρεσίας από κλάδο σε κλάδο που αποτελεί σημαντικό στοιχείο της προκήρυξης, καθώς επηρεάζει σημαντικά την κατάταξη των υποψηφίων αφού θεμελιώνουν δικαίωμα διορισμού δάσκαλοι ακόμη και με μηδενική προϋπηρεσία στην ΕΑΕ αλλά πολύ μεγάλη προϋπηρεσία στη γενική αγωγή.
Η υφυπουργός τόνισε πως τροποποιητικές αλλαγές επί των διατάξεων της προκήρυξης δεν προβλέπεται να γίνουν καθώς οι όποιες αλλαγές θα απαιτούσαν την ακύρωση της προκήρυξης κάτι που δεν υπάρχει στις προθέσεις του υπουργείου. Ωστόσο τα σημεία σημεία που δεν επηρεάζουν την μοριοδότηση στους πίνακες θα εξεταστούν ως προς την δυνατότητα αλλαγής τους κατά τη διάρκεια της χρονιάς (πχ κλείδωμα πινάκων).
–Το τριετές κλείδωμα των πινάκων μετά την έκδοσή τους: αναφερθήκαμε στις αδικίες που προκύπτουν τόσο για τους παλιούς όσο και τους νέους υποψηφίους (π.χ. μη προσμέτρηση περσινής προϋπηρεσίας, αποκλεισμός νέων-μελλοντικών συναδέλφων). Η υφυπουργός απάντησε ότι θα διερευνήσει το ζήτημα καθώς θεωρεί ότι γενικά ως προσέγγιση για το σύστημα προσλήψεων αυτό πρέπει να αλλάξει.
–Η μη έγκαιρη πληρωμή του παραβόλου: Σχολιάσαμε πως είναι άδικο να επέλθει τριετής αποκλεισμός από τους πίνακες εκπαιδευτικών για ένα τέτοιο διαδικαστικό λάθος. Η κα Ζαχαράκη ενημέρωσε ότι έχει ήδη πραγματοποιήσει συνάντηση με το ΑΣΕΠ (και) για το εν λόγω ζήτημα, παρουσία και της υπουργού κα Κεραμέως, και ζήτησαν από το ΑΣΕΠ, που θα λάβει την τελική απόφαση, να εξετάσει το θέμα με επιείκεια.
–Επί της διαδικασίας κατάρτισης των πινάκων: Ενημερωθήκαμε πως η Διεύθυνση Προσωπικού του ΥΠΑΙΘ είναι υπεύθυνη για τον έλεγχο των καταχωρισμένων στοιχείων στο ΟΠΣΥΔ από τις τοπικές διευθύνσεις Εκπαίδευσης και αναμένεται να ολοκληρώσει την πρώτη φάση της διαδικασίας για την αποστολή των προσωρινών πινάκων στο ΑΣΕΠ και την ανάρτησή τους από αυτό. Στη συνέχεια αναμένεται το 10ήμερο των ενστάσεων και θα ακολουθήσει μετά τη διεκπεραίωσή τους η τελική ανάρτηση των οριστικών πινάκων από το ΑΣΕΠ. Από πλευρά μας επισημάναμε για μια ακόμη φορά τα θέματα διαβλητότητας που προκύπτουν από την εν λόγω διαδικασία και τις πιθανές αδικίες που μπορεί να προκληθούν με σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στην τελική κατάταξη των υποψηφίων (βλ. ΔΤ 3/6/2019).
-Κατανομή θέσεων προκήρυξης για διορισμούς: Η κα Ζαχαράκη είπε πως έχει ζητηθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘ να εξετάσουν τα στοιχεία των αναγκών της ΕΑΕ της τελευταίας διετίας βάσει των προσλήψεων αναπληρωτών και να επεξεργαστούν τα καλύτερα δυνατά σενάρια κατανομής των θέσεων ανά Αθμια-Βθμια-ΕΕΠ/ΕΒΠ σε συνδυασμό με τις ήδη υπάρχουσες οργανικές θέσεις που περιλαμβάνουν και τα Τ.Ε..
Τέλος, ζητήθηκε εκ νέου συνάντηση εντός της επόμενης σχολικής χρονιάς, προκειμένου να γίνει συζήτηση και ολόπλευρη παρουσίαση των θέσεων του ΣΑΤΕΑ σχετικά με την οργάνωση (δομές, μαθητές, εκπαιδευτικό προσωπικό, αναλυτικά προγράμματα κ.ά.) με αφορμή τις πρόσφατες προγραμματικές δηλώσεις της υφυπουργού για την ΕΑΕ.
Πηγή: satea.gr
Διαβάστε επίσης: