28 Ενδείξεις για τις Μαθησιακές Δυσκολίες
04/11/2013ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΔΕΠΥ-ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΠΡΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ (ΜΕΡΟΣ Γ)
09/11/20138+1 λάθος απόψεις για τον αυτισμό
Πολλά ακούμε από εδώ και από εκεί για τον αυτισμό. Όμως τι ακριβώς είναι, πώς τον εντοπίζει κανείς σε ένα παιδί…
ποιες είναι οι αιτίες του και πώς αντιμετωπίζεται, ελάχιστοι γνωρίζουν.
Ας δούμε λοιπόν τις λάθος απόψεις που υπάρχουν γύρω από τον αυτισμό αλλά συνεχίζουν να ακούγονται ευρέως.
1. Ο αυτισμός παρουσιάζεται όταν ένα παιδί αρχίζει να μιλάει.
Δεν είναι έτσι ακριβώς τα πράγματα. Ο αυτισμός σε ένα παιδί υπάρχει από τη βρεφική του ηλικία μόνο που δύσκολα μπορεί να το αντιληφθεί κανείς. Συνήθως ο αυτισμός εντοπίζεται σε ένα παιδί κατά τη νηπιακή του ηλικία, όταν αυτό το παιδί δεν παρουσιάζει ενδιαφέρον για τους γύρω του ή δεν είναι προσκολλημένο σε οικεία του πρόσωπα.
2. Η έλλειψη σιδήρου συνδέεται με τον αυτισμό
Μπορεί ο σίδηρος να παίζει σημαντικό ρόλο στην λειτουργία του εγκεφάλου, όμως το 85% των αυτιστικών παιδιών δεν παρουσιάζουν έλλειψη σιδήρου, όπως δεν συμβαίνει και το αντίθετο, ότι δηλαδή παιδιά με σιδηροπενία, έχουν αυτισμό. Άρα δεν είναι αλληλένδετα ο σίδηρος και ο αυτισμός.
3. Πολλοί θεωρούν σπάνια διαταραχή τον αυτισμό
Πάντως, ο αυτισμός έχει μεγαλύτερη συχνότητα από τα παιδιά με σύνδρομο Down ή διάφορες μορφές παιδικού καρκίνου. Άρα, δεν είναι και σπάνια διαταραχή ο αυτισμός.
4. Οι επιστήμονες γνωρίζουν τα αίτια του αυτισμού
Αν και γίνονται συνεχώς έρευνες, δεν έχουν βρει ακόμα οι επιστήμονες τα ακριβή αίτια παρουσίασης αυτισμού σε ένα παιδί. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο αυτισμός οφείλεται σε βιολογικούς παράγοντες.
5. Ένα παιδί μπορεί να ξεπεράσει τον αυτισμό
Το αυτιστικό παιδί δεν είναι δυνατόν να καταφέρει να εξαφανίσει τον αυτισμό του. Απλά αποκτά κατάλληλη εκπαίδευση για να μπορεί ως ενήλικας να λειτουργεί σχεδόν όπως και οι γύρω του.
6. Όλα τα αυτιστικά παιδιά έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά
Φυσικά και δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Μπορεί τα αυτιστικά παιδιά να έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά όμως αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και ίδια. Άλλους ρυθμούς μάθησης έχει ένα παιδί από ένα άλλο όπως και τελείως διαφορετική προσωπικότητα.
7. Τα αυτιστικά παιδιά δεν καταφέρνουν να βελτιωθούν ποτέ
Όπως αναφέραμε και παραπάνω παίζει ρόλο η προσωπικότητα αλλά και ο ρυθμός μάθησης κάθε παιδιού. Ένα παιδί μπορεί να σημειώσει από μικρή μέχρι πολύ μεγάλη βελτίωση, ανάλογα με τις δυνατότητές του.
8. Τα παιδιά με αυτισμό αδιαφορούν για όλους γύρω τους
Το παραπάνω απέχει πολύ από την αλήθεια. Τα παιδιά με αυτισμό νοιάζονται πολύ για τους γύρω τους όμως δεν το εκφράζουν όπως θα περιμέναμε όλοι εμείς αλλά με τον δικό τους τρόπο.
9. Ο αυτισμός υπάρχει εδώ και μερικά χρόνια
Η πρώτη καταγραφή αυτισμού έγινε το 1943 και φυσικά και προϋπήρχε, όμως δεν υπάρχουν καταγραφές.
Φώτης Παπαναστασίου
Ειδικός Παιδαγωγός