• Αρχική
  • Άρθρα
  • Μεταπτυχιακά
  • Σεμινάρια
  • Αγγελίες
  • Φώτης Παπαναστασίου
  • Επικοινωνία
  • Αρχική
  • Άρθρα
  • Μεταπτυχιακά
  • Σεμινάρια
  • Αγγελίες
  • Φώτης Παπαναστασίου
  • Επικοινωνία
  • Αρχική
  • Άρθρα
  • Μεταπτυχιακά
  • Σεμινάρια
  • Αγγελίες
  • Φώτης Παπαναστασίου
  • Επικοινωνία
✕
ΔΕΠΥ και Μαθηματικά- 5 Στρατηγικές Μάθησης
01/03/2015
Μήπως η Δυσλεξία επηρεάζει και τους εκπαιδευτικούς;
08/03/2015

Asperger και μελέτη στο σπίτι-Στρατηγικές Διαχείρισης

04/03/2015

Μία κύρια πηγή άγχους για τα παιδιά με διαταραχές του αυτιστικού φάσματος, τις οικογένειές τους και τους δασκάλους τους, είναι η ικανοποιητική ολοκλήρωση της μελέτης στο σπίτι.
Γιατί αυτά τα παιδιά να παρουσιάζουν μια τέτοια συναισθηματική αντίδραση στην απλή σκέψη ότι πρέπει να ξεκινήσουν τη μελέτη τους και τόση δυσκολία να ολοκληρώσουν το έργο που τους έχει ανατεθεί; Υπάρχουν δύο πιθανές εξηγήσεις. Η πρώτη σχετίζεται με το βαθμό του άγχους και της πνευματικής εξουθένωσης που βιώνουν κατά τη διάρκεια της ημέρας τους στο σχολείο· και η δεύτερη με το προφίλ των γνωστικών τους δεξιοτήτων.

Το άγχος στο πλαίσιο του σχολείου

Ένα παιδί με διαταραχή του αυτιστικού φάσματος πρέπει, όπως και οι συμμαθητές του, να διδαχθεί το παραδοσιακό αναλυτικό πρόγραμμα. Συγχρόνως αντιμετωπίζει, σε μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης, διάφορες καταστάσεις που αποτελούν πηγή άγχους. Παράλληλα, πρέπει να διδαχθεί ένα ολόκληρο πρόγραμμα κοινωνικών δεξιοτήτων. Πρέπει διαρκώς να χρησιμοποιεί τη λογική για να καθορίζει και να κατανοεί τους κοινωνικούς κανόνες της τάξης και του διαλείμματος. Τα άλλα παιδιά δε χρειάζεται να καταβάλλουν συνειδητή προσπάθεια για να μάθουν τις κοινωνικές δεξιότητες. Τα παιδιά αυτά πρέπει να αποκρυπτογραφούν τις κοινωνικές ενδείξεις και τους κώδικες και να προσδιορίζουν γνωστικά τι πρέπει να κάνουν και να πουν στις διάφορες κοινωνικές καταστάσεις.

Συχνά, η αντίδραση των άλλων απέναντι στη συμπεριφορά τους είναι είτε κριτική για κάποιο λάθος τους είτε περιορισμένη αναγνώριση, όταν ανταποκρίνονται με σωστό τρόπο. Η μάθηση μέσα από τα λάθη δεν είναι γι’ αυτά αποτελεσματική. Έτσι, τα παιδιά αυτά πρέπει να επικεντρωθούν επιπλέον και στη μάθηση κοινωνικών δεξιοτήτων, γεγονός που οδηγεί στην πνευματική και συναισθηματική τους εξάντληση στο τέλος της σχολικής ημέρας. Δυσκολεύονται να κατανοήσουν όλες τις ενδείξεις που δηλώνουν τα συναισθήματα των δασκάλων και των άλλων παιδιών, με αποτέλεσμα να μη μπορούν να ανταποκριθούν σωστά σ’ αυτά. Δυσκολεύονται επίσης στη διαχείριση της πολύπλοκης κοινωνικής ζωής, του θορύβου και του χάους που επικρατούν στο προαύλιο, των απροσδόκητων αλλαγών της ρουτίνας του σχολείου και των έντονων αισθητηριακών εμπειριών μιας θορυβώδους τάξης. Καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής ημέρας σπάνια έχουν τη δυνατότητα να χαλαρώσουν.

Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε το βαθμό του άγχους που βιώνουν αυτά τα παιδιά, μιας και αυτό φαίνεται στη συμπεριφορά και τη διάθεσή τους. Η συμπεριφορά αυτή οδηγεί αρκετά συχνά στο χαρακτηρισμό ενός παιδιού ως Dr. Jekyl και Mr. Hyde: οι ενδείξεις του άγχους μπορεί να μην είναι καταφανείς στο σχολείο, όμως το παιδί να παρουσιάζει έναν εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα στο σπίτι. Μπορεί να είναι ήσυχο και υπάκουο στην τάξη αλλά καθόλου ανεκτικό και
επιθετικό από τη στιγμή που θα επιστρέψει στο σπίτι. Κάποια παιδιά αγχώνονται ιδιαίτερα το πρωί πριν πάνε στο σχολείο, ενώ η σχολική άρνηση ή η φυγή από το σχολείο αποτελούν ενδείξεις ανυπόφορου άγχους. Άλλα παιδιά εκφράζουν το άγχος τους στο σχολείο με επεισόδια υπερβολικού θυμού, περιστατικά πανικού ή διασπαστικής και εκρηκτικής συμπεριφοράς. Άλλα πάλι υποφέρουν από χρόνιο άγχος, που συμβάλλει στην εμφάνιση κατάθλιψης.

Όταν συνομιλώ με παιδιά με αυτισμό ή σύνδρομο Asperger που έχουν δυσκολία στην εκμάθηση των κοινωνικών δεξιοτήτων και στη διαχείριση του άγχους στο σχολείο, συχνά αναφέρουν ότι θέλουν μια σαφή διάκριση μεταξύ σπιτιού και σχολείου. Το σχόλιό τους είναι το εξής: «Το σχολείο είναι για μάθηση, το σπίτι είναι για διασκέδαση ή χαλάρωση». Έτσι, δεν μπορούν να διαχειριστούν το γεγονός ότι στο σπίτι θα πρέπει να μελετήσουν αντί να χαλαρώσουν και να διασκεδάσουν.

Προφίλ γνωστικών δεξιοτήτων

Τα παιδιά με διαταραχή αυτιστικού φάσματος παρουσιάζουν ένα ασυνήθιστο προφίλ γνωστικών δεξιοτήτων, το οποίο πρέπει να αναγνωριστεί και να ληφθεί υπόψη σε περιπτώσεις ανάθεσης δουλειάς στο σχολείο και στο σπίτι. Μια πτυχή αυτού του προφίλ είναι η διαταραγμένη εκτελεστική / επιτελική λειτουργία. Το προφίλ είναι παρόμοιο με εκείνο που παρουσιάζουν τα παιδιά με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής: αντιμετωπίζουν δυσκολία στο σχεδιασμό, την οργάνωση και τη θέσπιση προτεραιοτήτων, έχουν την τάση να είναι παρορμητικά και ανελαστικά στην επίλυση προβλημάτων και χαρακτηρίζονται από φτωχή μνήμη επεξεργασίας δεδομένων. Επιπλέον αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην παραγωγή νέων ιδεών, έχουν ανάγκη από επίβλεψη και καθοδήγηση στον καθορισμό του τι είναι περιττό ή σχετικό με τη δραστηριότητα. Έχουν περιορισμένη αντίληψη του χρόνου και δυσκολία στη διαχείρισή του.

Υπάρχει επίσης η πιθανότητα εμφάνισης ενός ασυνήθιστου προφίλ στα σταθμισμένα τεστ νοημοσύνης, ειδικά σε σχέση με τη λεκτική και την πρακτική νοημοσύνη. Κάποια παιδιά έχουν
ανεπτυγμένες λεκτικές δεξιότητες και μία σχετική ικανότητα στην ανάγνωση, στο λεξιλόγιο και στις γλωσσικές έννοιες, ενώ άλλα είναι περισσότερο οπτικοί τύποι και γι’ αυτά «μια εικόνα αξίζει χίλιες λέξεις». Το γνωστικό και μαθησιακό προφίλ εντοπίζεται συνήθως από τους υπεύθυνους του σχολείου και γίνονται ειδικές ρυθμίσεις για να διευκολυνθεί η ακαδημαϊκή πρόοδος του παιδιού, όπως, για παράδειγμα, η ύπαρξη ενός βοηθού δασκάλου στην τάξη. Ο δάσκαλος ξέρει πώς ναπροσαρμόζει το αναλυτικό πρόγραμμα ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί ένα παιδί με διαταραχή αυτιστικού φάσματος, όμως αυτές οι γνώσεις και οι υπηρεσίες δεν είναι συνήθως διαθέσιμες στο σπίτι.

Οι ακόλουθες στρατηγικές έχουν σχεδιαστεί για να ελαχιστοποιούν τα αποτελέσματα της διαταραγμένης εκτελεστικής/ επιτελικής λειτουργίας, να συμβαδίζουν με το προφίλ των γνωστικών δεξιοτήτων και να βοηθούν το παιδί να ολοκληρώνει τη μελέτη με λιγότερο άγχος για το ίδιο και την οικογένειά του.

Δημιουργήστε ένα περιβάλλον μάθησης

Ο χώρος στον οποίο εργάζεται το παιδί πρέπει να διευκολύνει τη συγκέντρωση και τη μάθηση. Ένα χρήσιμο μοντέλο αποτελεί η τάξη του παιδιού που έχει κατάλληλα καθίσματα, κατάλληλο φωτισμό και από την οποία απουσιάζουν τα διασπαστικά ερεθίσματα. Τα διασπαστικά ερεθίσματα μπορεί να είναι οπτικά, όπως η παρουσία παιχνιδιών ή τηλεόρασης, που υπενθυμίζουν συνεχώς στο παιδί τι θα μπορούσε να κάνει αντί για τη μελέτη, ή ακουστικά, όπως θόρυβος από ηλεκτρικές συσκευές ή συνομιλίες των αδελφών του. Φροντίστε στην επιφάνεια εργασίας να βρίσκονται μόνο τα αντικείμενα που είναι σχετικά με τη δουλειά του . Επίσης, στο χώρο εργασίας δεν πρέπει να έχουν πρόσβαση… «περίεργα αδελφάκια».

Ο γονέας, με την καθοδήγηση του δασκάλου, μπορεί να διαμορφώσει ένα ημερήσιο πρόγραμμα μελέτης, με καθορισμένη τη διάρκεια και το περιεχόμενο κάθε μαθήματος ή εργασίας. Αυτό μπορεί να είναι εξαιρετικά βοηθητικό, αν υπάρχουν προβλήματα με την κατανομή του χρόνου. Κάποιες φορές η μελέτη μπορεί να διαρκέσει ώρες, ενώ ο δάσκαλος είχε υπολογίσει ότι η απασχόληση με ένα συγκεκριμένο έργο θα διαρκούσε μόνο λίγα λεπτά. Ένα χρονόμετρο μπορεί να χρησιμοποιείται για να υπενθυμίζει στο παιδί πόσο χρόνο έχει ακόμα στη διάθεσή του για να ολοκληρώσει κάθε τμήμα της μελέτης. Είναι επίσης σημαντικό να διασφαλίσουμε ότι ο χρόνος που έχουμε προγραμματίσει για τη μελέτη δε συμπίπτει με το αγαπημένο τηλεοπτικό πρόγραμμα του παιδιού. Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, θα πρέπει το παιδί να έχει προτεραιότητα στη χρήση του βίντεο, ώστε να μπορεί να δει το πρόγραμμα μετά τη μελέτη. Αν είναι απαραίτητα κάποια τακτά διαλείμματα για να διευκολύνεται η συγκέντρωση, η εργασία μπορεί να χωριστεί σε επιμέρους κομμάτια που θα δείχνουν πόση δουλειά πρέπει να ολοκληρώσει το παιδί πριν κάνει ένα ολιγόλεπτο διάλειμμα. Το σύνηθες λάθος είναι να προσδοκούμε παρατεταμένη διάρκεια προσοχής.

Η προετοιμασία της μελέτης από το δάσκαλο

Ο δάσκαλος μπορεί να επισημάνει τα βασικά κομμάτια της μελέτης, το γραπτό υλικό και τις ερωτήσεις, ώστε το παιδί να γνωρίζει ποια στοιχεία σχετίζονται με την προετοιμασία της εργασίας. Μπορεί να ζητήσει από το παιδί να διατυπώσει το σχέδιό του πριν την έναρξη της εργασίας, για να εξασφαλίσει ότι η δουλειά έχει συνοχή και λογική, ειδικά αν η μελέτη αφορά στη συγγραφή ενός κειμένου. Αν η εργασία χρειάζεται αρκετές μέρες για να ολοκληρωθεί, είναι σημαντικό ο δάσκαλος να ελέγχει ανά τακτά διαστήματα την πρόοδο της εργασίας, γεγονός που επίσης αυξάνει την πιθανότητα η δουλειά να ολοκληρωθεί στην ώρα της.

Προβλήματα μνήμης

Αν το παιδί δυσκολεύεται να θυμηθεί ακριβώς τι έχει για μελέτη, καθώς και να ανακαλέσει τις σχετικές πληροφορίες κατά τη διάρκεια της μελέτης -χαρακτηριστικό της διαταραγμένης εκτελεστικής/ επιτελικής λειτουργίας- μία λύση αποτελεί η αγορά ενός μικρού κασετοφώνου που χρησιμοποιείται για την καταγραφή των προφορικών οδηγιών του δασκάλου και όπου το παιδί μπορεί να προσθέτει τα δικά του σχόλια για να θυμάται τις βασικές πληροφορίες. Έτσι, παιδί και γονείς θα γνωρίζουν ακριβώς όσα έχουν λεχθεί σχετικά με τα μαθήματα. Μια άλλη στρατηγική είναι να έχετε το τηλέφωνο ενός συμμαθητή για να ρωτάτε σχετικές πληροφορίες.

Ένα ημερολόγιο μελέτης και το ωρολόγιο πρόγραμμα μπορούν να βοηθήσουν το παιδί να θυμάται ποια βιβλία να πάρει σπίτι και τη συγκεκριμένη μελέτη που έχει για το απόγευμα.

Εποπτεία

Το παιδί μπορεί να δυσκολεύεται να ξεκινήσει τη μελέτη ή να μην ξέρει με τι να ξεκινήσει. Η αργοπορία μπορεί να αποτελέσει ένα πρόβλημα και ο γονέας πρέπει να εποπτεύει την έναρξη της μελέτης. Η εποπτεία δεν τελειώνει με την έναρξη της μελέτης. Ο γονέας πρέπει να είναι διαθέσιμος, αν το παιδί χρειαστεί βοήθεια και να διασφαλίζει ότι έχει επιλεχθεί η κατάλληλη στρατηγική. Παρατηρείται η τάση σε αυτά τα παιδιά να μη δέχονται τυχόν εναλλακτικές λύσεις και να επιμένουν σε μια συγκεκριμένη προσέγγιση, τη στιγμή που άλλα παιδιά θα μπορούσαν να δεχτούν ότι μια άλλη τακτική μπορεί να είναι πιο αποτελεσματική. Μια τεχνική για να δείξουμε ότι υπάρχουν περισσότερες από μία προσεγγίσεις είναι να παρέχουμε στο παιδί μια λίστα με εναλλακτικές στρατηγικές για την επίλυση ενός συγκεκριμένου προβλήματος. Το παιδί μπορεί να χρειάζεται να ξέρει ότι υπάρχει κι ένα δεύτερο/ εναλλακτικό σχέδιο δράσης.

Οι γονείς και οι δάσκαλοι συνειδητοποιούν γρήγορα σε ποιο βαθμό το παιδί χρειάζεται εποπτεία. Πολλές φορές η εποπτεία μπορεί να αποτελεί σημαντικό πρόβλημα για ένα γονέα που έχει και άλλες οικογενειακές υποχρεώσεις την ώρα που το παιδί κάνει τη μελέτη του. Είναι ωστόσο σημαντική, γιατί βοηθάει το παιδί να θέτει προτεραιότητες, να σχεδιάζει, να μάθει να βρίσκειτην κατάλληλη λέξη και να διατηρεί το κίνητρό του. Το κίνητρο μπορεί να ενισχύεται και το παιδί να αμείβεται για τη συγκέντρωση και την προσπάθειά του.

Διαχείριση συναισθημάτων

Τα παιδιά με διαταραχή αυτιστικού φάσματος διακρίνονται για τη δυσκολία τους στο χειρισμό της απογοήτευσης και της κριτικής και για την αδυναμία διαχείρισης των συναισθημάτων τους. Μπορεί να ταραχθούν ιδιαίτερα όταν βρίσκονται σε σύγχυση ή όταν έχουν κάνει κάποιο λάθος. Ένας ενήλικας πρέπει να είναι διαθέσιμος, προκειμένου να βοηθά το παιδί να διατηρεί την ηρεμία και τη λογική του. Ο ενήλικας πρέπει να λειτουργεί επίσης ως πρότυπο ηρεμίας, κάτι που είναι δύσκολο όταν τόσο το παιδί όσο και ο ίδιος βρίσκονται σε σύγχυση σχετικά με το τι πρέπει να κάνουν. Μια τέτοια κατάσταση μπορεί να καταλήξει σε κλάματα και από τις δύο πλευρές.

Γνωστικό στυλ

Οι γνωστικές ικανότητες και αδυναμίες του παιδιού πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη. Αν το δυνατό σημείο του παιδιού είναι η οπτική αντίληψη, τότε χρησιμοποιούμε διαγράμματα, σχεδιαγράμματα και κάθε οπτικό μέσο ώστε να βοηθήσουμε την κατανόηση. Αν το δυνατό του σημείο είναι οι λεκτικές του δεξιότητες, τότε οι γραπτές οδηγίες και η συζήτηση με παραδείγματα (ιδίως παραδείγματα που σχετίζονται με τα ειδικά ενδιαφέροντα του παιδιού) θα βοηθήσουν. Συνιστάται η χρήση υπολογιστή και πληκτρολογίου, ειδικά για τα παιδιά που έχουν προβλήματα στη γραφή. Κάποιες φορές ο γονέας λειτουργεί σαν «γραμματέας», δακτυλογραφεί στη θέση του παιδιού ή διορθώνει τα τυπογραφικά λάθη στα κείμενά του. Η μελέτη μπορεί να είναι μια μάλλον συνεργατική παρά μοναχική δραστηριότητα. Ο γονέας δεν είναι υπερπροστατευτικός ή νευρωτικός, απλά γνωρίζει ότι, χωρίς την εμπλοκή του, η δουλειά δε θα ολοκληρωθεί.

Τα παιδιά με διαταραχή αυτιστικού φάσματος συχνά απολαμβάνουν το γεγονός ότι έχουν πρόσβαση σε έναν υπολογιστή και ίσως τους είναι πιο εύκολο να κατανοήσουν το υλικό, όταν τους παρουσιάζεται στην οθόνη του υπολογιστή. Όταν κάποιος εξηγεί και αναλύει ένα θέμα η κατάσταση αποκτά μια κοινωνική και γλωσσική διάσταση που μπορεί να δυσκολεύει το παιδί και να αυξάνει τη σύγχυσή του. Οι δάσκαλοι πρέπει να προσαρμόζουν τη μελέτη, ώστε ένα σημαντικό ποσοστό της δουλειάς να μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω της χρήσης υπολογιστή. Οι δυνατότητες του επεξεργαστή κειμένου, ειδικά τα προγράμματα ελέγχου γραμματικής και ορθογραφίας, είναι ανεκτίμητες και βελτιώνουν την εμφάνιση και την ποιότητα του τελικού προϊόντος.

Αν ο γονέας αδυνατεί να βοηθήσει το παιδί να επιλύσει ένα συγκεκριμένο πρόβλημα, μία λύση είναι να διευθετηθεί το θέμα με το δάσκαλο. Η επαφή μπορεί να γίνει τηλεφωνικά, χωρίς δισταγμό σχετικά με την ώρα (μέρα ή νύχτα) και ο δάσκαλος μπορεί να μιλήσει απευθείας με το παιδί. Συχνή χρήση αυτής της προσέγγισης μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική μείωση του είδους και της ποσότητας της μελέτης. Τα παιδιά με διαταραχή αυτιστικού φάσματος χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή όταν μαθαίνουν καινούριο υλικό. Η μελέτη πρέπει κυρίως να αποβλέπει στην εμπέδωση και την εξάσκηση προηγούμενων γνώσεων/ γνωστών πληροφοριών παρά στην εισαγωγή νέων εννοιών.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό των παιδιών είναι η δυσκολία τους να επεξηγούν τη σκέψη τους με λόγια. Το παιδί μπορεί να είναι σε θέση να δώσει τη σωστή λύση σε ένα μαθηματικό πρόβλημα αλλά να μην μπορεί να χρησιμοποιήσει λέξεις για να εξηγήσει πώς έφτασε στη λύση. Οι γνωστικές του στρατηγικές μπορεί να μην είναι συμπερασματικές αλλά διαισθητικές και μη συμβατικές. Ίσως χρειάζεται να αποδεχτούμε τη σωστή λύση, ακόμα κι αν η λογική δεν είναι σαφής. Ένα πρόβλημα που σχετίζεται με αυτό το χαρακτηριστικό αποτελεί το γεγονός ότι μπορεί να είναι δύσκολο για το γονέα να διορθώσει την εναλλακτική λογική, όταν το παιδί εμφανίζει ένα «νοητικό μπλοκάρισμα».

Η διδασκαλία ενός παιδιού με διαταραχή αυτιστικού φάσματος απαιτεί ειδικές δεξιότητες και ένας γονέας μπορεί και να μην έχει αυτές τις δεξιότητες. Ως γονέας είναι επίσης περισσότερο συναισθηματικά φορτισμένος σε σύγκριση με το δάσκαλο της τάξης και του είναι πιο δύσκολο να είναι αντικειμενικός και συναισθηματικά αποστασιοποιημένος. Μια λύση αποτελεί η πρόσληψη ενός δασκάλου που θα παρέχει στο παιδί εξειδικευμένη καθοδήγηση και εποπτεία κατά τη διάρκεια της μελέτης του. Ωστόσο, αυτό μπορεί να υπερβαίνει τις οικονομικές δυνατότητες των περισσότερων οικογενειών.

Μία «τολμηρή» πρόταση

Αν η μελέτη συνδέεται με τέτοιο άγχος, τι μπορεί να γίνει για να μειωθεί η απελπισία του παιδιού που έχει εξουθενωθεί από την ημέρα στο σχολείο, του γονέα που προσπαθεί να κινητοποιήσει το παιδί του και του δασκάλου που αναγνωρίζει ότι η μελέτη δεν αποτελεί το πιο αποτελεσματικό μέσο εκπαίδευσης για αυτά τα παιδιά; Αν απαιτείται από το παιδί η συνήθης ποσότητα μελέτης, τότε όλοι μας καταλαβαίνουμε το σημαντικό ποσοστό χρόνου και αφοσίωσης που είναι απαραίτητα από όλες τις πλευρές, προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι η μελέτη θα ολοκληρωθεί ικανοποιητικά και στην ώρα της.

Μια εναλλακτική δυνατότητα είναι να διευκολύνουμε το παιδί,ώστε να κάνει τη μελέτη στο σχολείο. Αυτό μπορεί να γίνει κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού διαλείμματος, πριν ή μετά τα μαθήματα, στην τάξη ή στη σχολική βιβλιοθήκη. Ωστόσο, και πάλι θα χρειαζόταν η εποπτεία και η καθοδήγηση από ένα δάσκαλο ή βοηθό. Στο Λύκειο, κάποια παιδιά έχουν αποφοιτήσει παίρνοντας λιγότερα μαθήματα, ενώ ο υπόλοιπος χρόνος της σχολικής ημέρας αφιερώνεται στη μελέτη. Αν όλες αυτές οι στρατηγικές είναι ανεπιτυχείς, ποια είναι η εναλλακτική λύση; Θα πρέπει τα παιδιά με διαταραχή αυτιστικού φάσματος να απαλλάσσονται από τη μελέτη; Αν οι στρατηγικές που παρουσιάστηκαν στο άρθρο αυτό είναι ανεπιτυχείς ή αδύνατο να εφαρμοστούν, τότε η απάντησή μου είναι θετική. Κάποιες φορές αυτή η συμβουλή ανακουφίζει το παιδί, τους γονείς του και πιθανότατα και το δάσκαλο.

Tony Attwood

www.asperger.gr

www.eidikospaidagogos.gr

Share
25
Fotis Papanastasiou
Fotis Papanastasiou

Σχετικά άρθρα

27/06/2022

Άσκηση εμπλουτισμού λεξιλογίου: “Τι κάνω με…”


Περισσότερα
20/06/2022

Τετράδιο Δραστηριοτήτων για το καλοκαίρι (Υλικό για εκτύπωση)


Περισσότερα
08/06/2022

Ακούω και εκτελώ οδηγίες (Υλικό για εκτύπωση)


Περισσότερα
01/06/2022

Παραγωγή Γραπτού Λόγου με Τεχνικές Καθοδήγησης (+Υλικό για εκτύπωση)


Περισσότερα

Instagram

♥️Valentine’s ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ♥️ ✨2 ΝΙΚΗΤΕΣ✨Πριν 2 ημέρες ενημερωθήκαμε από τον εκδοτικό ότι κυκλοφόρησε η 4η έκδοση του 

«365 / Γίνε πιο θετικός γονέας σε 365 ημέρες»

του 4ου Book•project του 

υπ.Δρ.Φώτη Παπαναστασίου 
@fotis_papanastasiou_official 

Ειδικού Παιδαγωγού/Συγγραφέα

♥️Σας ευχαριστούμε πολύ γιατί η Αγάπη σας μας πάει ψηλά♥️

Η Αγάπη όμως επιστρέφεται 😉

Με αφορμή τη Valentine’s Day σας κάνουμε #δώρο 2 βιβλία «365» 💚💜

ΟΡΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ:
2 τυχεροί θα κερδίσουν από 1 αντίτυπο του βιβλίου «365»ακολουθώντας τα παρακατω βήματα 👇:⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

🔺FOLLOW
🔹 @fotis_papanastasiou_official

🔹 @eidikos_paidagogos

♥️ Like στη φωτογραφία του διαγωνισμού. ⠀⠀
 💚 Tag 1 φίλο/σχόλιο (πολλαπλά σχόλια δεκτά με διαφορετικά Tag κάθε φορά).⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀
✨Προαιρετική κοινοποίηση σε story για έξτρα συμμετοχή✨
⠀⠀

🔸Ο διαγωνισμός διαρκεί 13/02-17/02/22.
Ισχύει μόνο για κατοίκους Ελλάδας άνω των 18 ετών.⠀
🔸Οι νικητές θα ανακοινωθούν σε insta story & θα ειδοποιηθεί με προσωπικό μήνυμα. Θα πρέπει να επικοινωνήσει εντός 2 ημερών αλλιώς η κλήρωση θα επαναληφθεί.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
🔸Ο νικητής του διαγωνισμού αποδέχεται την επεξεργασία  των προσωπικών του δεδομένων για τους σκοπούς του διαγωνισμού.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
🔸Το δώρο ο νικητής εάν μένει στην Αττική θα το παραλάβει από το βιβλιοπωλείο των εκδόσεων ΠΕΔΙΟ στην Αθήνα, εάν μένει εκτός Αττικής θα σταλεί στη δ/νση του από τις @pedio_books 

#διαγωνισμός #διαγωνισμος #διαγωνισμοί #βιβλία #specialbook #giveawaygreece #δωρο #instabook #instabookstagram #bookstagrammer #instagiveaway #instagramers #giveawaygr #allgiveaways 

✨Καλή επιτυχία σε όλ@✨🤞🍀
🗝30 “κλειδιά” για να “ξεκλειδώσετε” ένα παιδί με ΔΕΠΥ. Αρθρο του υπ. Δρ. Φώτη Παπαναστασίου. 
@fotis_papanastasiou_official 

🗝Πάμε να θυμηθούμε ένα άρθρο που αγαπήσατε,με τα 30 «κλειδιά» για να ξεκκλειδώσουμε τη ΔΕΠΥ 😉

🗝Τα παιδιά με ΔΕΠΥ, δηλαδή Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής ή/και Υπερκινητικότητας, παρουσιάζουν μια διαταραχή,
η οποία μπορεί να εκδηλώνεται είτε μεμονωμένα είτε να συνυπάρχει με άλλη διαταραχή, όπως πχ τη δυσλεξία (περίπτωση συννοσηρότητας). 

🗝Και στις δυο περιπτώσεις η παρουσία της, με τα χαρακτηριστικά που τη διακρίνουν και πλαισιώνουν το κλινικό προφίλ του παιδιού, παρεμποδίζουν σε μεγάλο βαθμό τη συμμετοχή και τη συνεργασία με τους συμμαθητές του στη τάξη. 

🗝Στο παρόν άρθρο θα αναφερθούν 30 τρόποι, 30 «κλειδιά» 
που μπορούν γονείς και εκπαιδευτικοί να χρησιμοποιήσουν προκειμένου να βοηθήσει το παιδί ή τον/την μαθητή/τρια με ΔΕΠΥ. 

💜Στην Ειδική Αγωγή, την Εκπαίδευση και τη Γονεικότητα δεν είστε μόνοι 😊

💚Ελάτε μαζί μας γιατί…
Μαζί τα Αλλάζουμε ΟΛΑ!!!
#μαζί_τα_αλλάζουμε_όλα 

#φώτηςπαπαναστασίου #fotispapanastasiou #ειδικοςπαιδαγωγος #eidikos_paidagogos #σχολειο #specialbook #δασκαλος #παιδιά #μαθησιακές_δυσκολίες #δεπυράζει #δεπυράζει #μαθησιακέςευκολίες #μαθησιακές_ευκολίες #σχολείο #μαθητές #δεπυ #μαθησιακέςευκολίες #μαθησιακές_ευκολίες
✨FRiYAY•LiVE✨ Σήμερα 11/02 στις 19 ✨FRiYAY•LiVE✨ Σήμερα 11/02 στις 19:00 έχουμε το 3ο μας FRIYAY•LIVE με τον ει-ΔΙΚΟ σας Παιδαγωγό 
Φώτη Παπαναστασίου
@fotis_papanastasiou_official 😁

📍Σήμερα στο live της Νέα μας Στήλης
“FRIYAY•LIVE”
#friyayalive 

θα μιλήσουμε για ένα θέμα που σας απασχολεί αρκετά 

📍 «Τα Αναπτυξιακά Ορόσημα των Παιδίων» 

✏️Τι και πότε θα πρέπει να έχει κατακτήσει ένα παιδί σε 
🔹κινητικό 
🔹λεκτικό
🔹κοινωνικό
🔹και γνωστικό επίπεδο;

✏️Πότε θα πρέπει να ανησυχήσουν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί;

✏️Καλεσμένος για να απαντήσουμε σε όλα αυτά αλλά και σε πολλά ερωτήματα σας θα έχουμε τον 
Αναπτυξιολόγο-Παιδίατρο
Ανδρέα Πετρόπουλο
@petropoulos.anaptixiologos 

📍Αφήστε μας σε σχόλιο κάτω από το post ή στείλτε μας μέσω του σχετικού story που έχουμε αναρτήσει ό,τι σας απασχολεί, ερωτήματα, απορίες, ακόμα και συγκεκριμένες περιπτώσεις που θα θέλατε να ρωτήσετε σχετικά με το θέμα του live μας. 

📍Η ομάδα μας θα τα ομαδοποιήσει και κατηγοριοποιήσει και θα τα προωθήσουμε στον ει-ΔΙΚΟ σας Παιδαγωγό Φώτη Παπαναστίου
@fotis_papanastasiou_official 
για να απαντηθούν στο live μας 😊

💜Ελάτε μαζί μας γιατί στο ταξίδι της Ειδικής Αγωγής, της Εκπαίδευσης και της Γονεϊκότητας δεν είστε μόνοι. 

Μαζί τα Αλλάζουμε ΟΛΑ!!!
#μαζί_τα_αλλάζουμε_όλα 

#unstoppable 

#fotispapanastasiou #φώτηςπαπαναστασίου #σχολειο #live #instalives #instalive #friyay #friyaylive 
#mathisiakeseukolies #mathisiakes_dyskolies #αυτισμός  #autismo💙 #dyslexia #kids #μαθησιακέςευκολίες #parenting #teachersofinstagram #teacherlife #school #eidikiagwgi #specialeducationteacher #specialeducationclassroom #specialeducationteachers #eidikidiapaidagwgish #specialeducationalneeds #forparents
Tip Of The Day⭐️🤗 Η στήλη που α Tip Of The Day⭐️🤗 Η στήλη που αγαπήσατε από την πρώτη μέρα που αναρτήθηκε. 😊❤️

Κάθε εβδομάδα, 
Δευτέρα και Πέμπτη

ο Ει-δικός σας Παιδαγωγός 

υπ. Δρ. Φώτης Παπαναστασίου
@fotis_papanastasiou_official 

θα να είναι κοντά σας με τη συμβουλή της ημέρας. 
“Tip Of The Day”. 
#tipoftheday 🤗🤗

Στην Ειδική Αγωγή, την Εκπαίδευση & στο ταξίδι της γονεϊκότητας δεν είστε μόνοι.
Ελάτε μαζί μας γιατί…
Μαζί τα Αλλάζουμε ΟΛΑ!!!
#μαζί_τα_αλλάζουμε_όλα 

#staybyourside 🤗

#unstopable #unstoppable 

#fotispapanastasiou #φωτηςπαπαναστασιου #ειδικοςπαιδαγωγος #ειδικος_παιδαγωγος #φώτηςπαπαναστασίου #tip #tipoftheday #newtip #specialeducationteacher #specialeducation #ειδικηαγωγη #specialkids #specialschool #specialteacher #specialparents #μαθησιακεςευκολιες #μαθησιακές_δυσκολίες #tips #mathisiakeseukolies #depyrazei  #tipoftheweek #tipfortheday #tipoftheday #teacherstips #tipfortheday #parentstips #eidikospaidagogos
⭐️ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ με 3 ΝΙΚΗΤΕΣ ⭐️ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ με 3 ΝΙΚΗΤΕΣ!!!
Το eidikospaidagogos.gr σε συνεργασία με τις εκδόσεις ΠΕΔΙΟ 
@pedio_books 
διοργανώνουμε διαγωνισμό με 3 ΝΙΚΗΤΕΣ με #δώρο το βιβλίο

📘 «Σύνδρομο Asperger-
Ένας πλήρης οδηγός»

📍Δηλώστε συμμετοχή 
ακολουθώντας τα παρακάτω  βήματα 👇:⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

🔺FOLLOW:
🔹 @fotis_papanastasiou_official 
🔹 @eidikos_paidagogos 
🔹 @pedio_books 

🔸Like στη φωτογραφία του διαγωνισμού.

🔸Tag 1 φίλο/σχόλιο (πολλαπλά σχόλια δεκτά με ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ Tag/φορά).⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀
✨κοινοποίηση σε story για έξτρα συμμετοχή κάνοντας μας tag. 😉

🔸Ο διαγωνισμός διαρκεί 
09/02-21/02/22

Ισχύει για κατοίκους Ελλάδας άνω των 18 ετών.⠀
🔸Οι νικητές θα ανακοινωθούν σε story & θα ειδοποιηθούν με προσωπικό μήνυμα. Θα πρέπει να επικοινωνήσουν εντός 2 ημερών.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
🔸Οι νικητές αποδέχονται την επεξεργασία  των προσωπικών τους δεδομένων για τους σκοπούς του διαγωνισμού.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
🔸Τα Δώρα θα σταλούν στους νικητές από τις @pedio_books 
εάν μένουν εκτός Αττικής. 
Εάν μένουν στην Αττική θα το παραλάβουν οι ίδιοι από το βιβλιοπωλείο των εκδόσεων ΠΕΔΙΟ, Λυκαβηττού 1 & Ακαδημίας (Αθήνα)😊

⭐️Καλή επιτυχία 🤗❤️

Σύνοψη βιβλίου 

Το σύνδρομο Asperger είναι μια από τις διαταραχές του αυτιστικού φάσματος που αφορά μεγάλο αριθμό ανθρώπων.
Στο βιβλίο αυτό ο διεθνούς φήμης κλινικός ψυχολόγος & ειδικός σε θέματα αυτισμού Tony Attwood περιγράφει αναλυτικά το σύνδρομο & δίνει έμφαση στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που παρουσιάζουν τα παιδιά, οι έφηβοι & οι ενήλικοι με σύνδρομο Asperger σε όλους τους τομείς της ζωής τους. 

Με απλό αλλά επιστημονικό λόγο, & στηριζόμενος στα ερευνητικά δεδομένα & στην πλούσια κλινική εμπειρία του, ο συγγραφέας παρέχει στους επαγγελματίες, στους γονείς, στα ίδια τα άτομα με σύνδρομο Asperger & σε κάθε ενδιαφερόμενο έναν πλήρη οδηγό με όλες τις επιστημονικές πληροφορίες σχετικά με το σύνδρομο.

#διαγωνισμος #δωρα #διαγωνισμοί #διαγωνισμοι #instagiveaway #βιβλίο #δώρο #instabook #aspergers #παιδί #γονεις #εκπαιδευτικοί #books #booksforkids #γονείς #αυτισμός
✨ΠΡΟΤΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ «365»✨ Το @ ✨ΠΡΟΤΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ «365»✨ Το @allaboutparents.gr στην ιστοσελίδα του www.allaboutparents.gr παρουσιάζει και προτείνει το νέο βιβλίο bestseller του υπ. Δρ. Φώτη Παπαναστασίου 

«365-Γίνε πιο θετικός γονέας σε 365 ημέρες» 

“…Ο πολύτιμος ρόλος της θετικής ανατροφής.

💚 Βασιζόμενο στη θετική ανατροφή, μια σύγχρονη προσέγγιση που επιτρέπει στους γονείς να αναπτύξουν και να διατηρήσουν ισχυρούς δεσμούς με το παιδί σε όλα τα στάδια της αναπτυξιακής του πορείας, το βιβλίο 365 – Γίνε πιο θετικός γονέας σε 365 ημέρες διαρθρώνεται σε 12 μήνες, καθένας από τους οποίους είναι αφιερωμένος σε έναν τομέα-στόχο που θα πρέπει να κατακτήσουν οι γονείς, όπως είναι η αποτελεσματική επικοινωνία, η θετική πειθαρχία, η οριοθέτηση, ο ποιοτικός χρόνος, η συνεργασία, η συναισθηματική αγωγή, η αυτοεκτίμηση κα πολλοί ακόμη.

💜 Κάθε τομέας-στόχος, που παρουσιάζεται με τρόπο αναλυτικό και εύληπτο, κρίνεται εξίσου σημαντικός για την ανατροφή του παιδιού. Ολοκληρώνοντας κάθε μήνα, οι αναγνώστες θα βρίσκονται ένα βήμα πιο κοντά στον μελλοντικό εαυτό τους ως θετικοί γονείς.

💚 Δεν είναι ένα κλασικό βιβλίο µε εύκολες λύσεις και κοινότοπες νουθεσίες που επιδιώκει να σου πει τι πρέπει να κάνεις ως γονέας και τι όχι.

💜 Σκοπός του βιβλίου είναι να παρουσιάσει ορισµένες ιδέες και να σου προσφέρει συµβουλές που θα σε βοηθήσουν στη διαµόρφωση συναισθηµατικά υγιών και υπεύθυνων παιδιών. 

💚 Απώτατος σκοπός είναι η οικοδόµηση µιας δεµένης και υγιούς οικογένειας, στο πλαίσιο της οποίας τα παιδιά θα νιώθουν αναπόσπαστα και δηµιουργικά µέλη της.
Το βιβλίο αυτό θα αποτελέσει ένα πολύτιµο εργαλείο, µια πυξίδα απαραίτητη στο µοναδικό ταξίδι κάθε γονέα για το µεγάλωµα υγιών και ευτυχισµένων παιδιών.”

💜 Διαβάστε όλη την παρουσίαση του βιβλίου στον παρακάτω σύνδεσμο

https://www.allaboutparents.gr/protaseis-vivlion/gine-pio-thetikos-goneas-se-365-imeres-p/

#365 #φώτηςπαπαναστασίου #fotispapanastasiou #365_by_fotis_papanastasiou #allaboutparentsgr #eidikospaidagogos #eidikos_paidagogos #specialbook #parenting #γονεις #γονείς #παιδιά #παιδι #bestsellerbook #newbook
Tip Of The Day⭐️🤗 Η στήλη που α Tip Of The Day⭐️🤗 Η στήλη που αγαπήσατε από την πρώτη μέρα που αναρτήθηκε. 😊❤️

Κάθε εβδομάδα, 
Δευτέρα και Πέμπτη

ο Ει-δικός σας Παιδαγωγός 

υπ. Δρ. Φώτης Παπαναστασίου
@fotis_papanastasiou_official 

θα να είναι κοντά σας με τη συμβουλή της ημέρας. 
“Tip Of The Day”. 
#tipoftheday 🤗🤗

Στην Ειδική Αγωγή, την Εκπαίδευση & στο ταξίδι της γονεϊκότητας δεν είστε μόνοι.
Ελάτε μαζί μας γιατί…
Μαζί τα Αλλάζουμε ΟΛΑ!!!
#μαζί_τα_αλλάζουμε_όλα 

#staybyourside 🤗

#unstopable #unstoppable 

#fotispapanastasiou #φωτηςπαπαναστασιου #ειδικοςπαιδαγωγος #ειδικος_παιδαγωγος #φώτηςπαπαναστασίου #tip #tipoftheday #newtip #specialeducationteacher #specialeducation #ειδικηαγωγη #specialkids #specialschool #specialteacher #specialparents #μαθησιακεςευκολιες #μαθησιακές_δυσκολίες #tips #mathisiakeseukolies #depyrazei  #tipoftheweek #tipfortheday #tipoftheday #teacherstips #tipfortheday #parentstips #eidikospaidagogos
Η Pedio Seminars σε συνεργασία με Η  Pedio Seminars σε συνεργασία με το eidikospaidagogos.gr διοργανώνει Πρακτικό Σεμινάριο (Webinar) με θέμα:

«Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες – Αξιολόγηση και Τεχνικές Παρέμβασης» 

Διεξαγωγή

Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2022

Διάρκεια 

10.00 π.μ. – 4:00 μ.μ. (6 ώρες)

INFO – εγγραφές
📍Link in Bio

ή
📍 συμπληρώστε τη φόρμα στο τέλος του άρθρου στην ιστοσελίδα μας. 

Για πληροφορίες/ερωτήσεις καλέστε στο 6945184112

Κόστος σεμιναρίου: 90 €

Πολιτική Εκπτώσεων:

📍Ομαδική εγγραφή (3 ατόμων & άνω): 80€
📍Άνεργοι: 80€

Στις τιμές συμπεριλαμβάνονται:

📍το βιβλίο «Μαθησιακές Ευκολίες» του κου Παπαναστασίου Φώτη
📍η επάρκεια επαγγελματικών γνώσεων
📍τα έξοδα των εξετάσεων
📍 ο Φ.Π.Α.
📍Θα δοθεί Επάρκεια Επαγγελματικών Γνώσεων για παρέμβαση στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες.

Η Επάρκεια θα δοθεί μετά από τη διεξαγωγή εξετάσεων βασισμένες στο σεμινάριο και στο βιβλίο «Μαθησιακές Ευκολίες»

Εισηγητής:

Υπ. Δρ. Φώτης Παπαναστασίου

Ειδικός Παιδαγωγός / Συγγραφέας – MSc Σχολική Ψυχολογία (eidikospaidagogos.gr)

Στόχος Επιμόρφωσης: Στόχος του σεμιναρίου είναι οι συμμετέχοντες να μπορούν να κατανοούν τη φύση των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών και τη διαδικασία της διαγνωστικής αξιολόγησης. Θα δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα σε πρακτικές στρατηγικές αντιμετώπισης και παρέμβασης σε παιδιά με ΕΜΔ. Θα παρουσιαστούν ασκήσεις παρέμβασης κι υποστήριξης και οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν πάνω σε αυτές.

#webinar #webinars #fotispapanastasiou #φώτηςπαπαναστασίου #σεμινάριο #σεμινάρια #σχολειο #δασκαλος #εκπαίδευση #εκπαιδευτικοί #eidikos_paidagogos #eidiki_diapaidagogisi
✨FRIYAY•LIVE✨Σήμερα 4/2 στις 19:00 ✨FRIYAY•LIVE✨Σήμερα 4/2 στις 19:00 έχουμε ραντεβού 😊

✨FRIYAY•LIVES με τον ει-ΔΙΚΟ σας Παιδαγωγό 
Φώτη Παπαναστασίου
@fotis_papanastasiou_official 😁

📍Σήμερα στο 2ο live μας με τη Νέα μας Στήλη 
“FRIYAY•LIVE”
#friyayalive 

θα μιλήσουμε για ένα θέμα που σας απασχολεί αρκετά και… ίσως μπρερδεύει αρκετούς τα τελευταία χρόνια. 

📍ΔΥΣΛΕΞΙΑ 
#δυσλεξία 

📍Αφήστε μας σε σχόλιο ή στείλτε μας μέσω του σχετικού story που έχουμε αναρτήσει ό,τι σας απασχολεί, ερωτήματα, απορίες, ακόμα και συγκεκριμένες περιπτώσεις που θα θέλατε να ρωτήσετε σχετικά με το θέμα του live μας. 

Η ομάδα μας θα τα ομαδοποιήσει και θα τα κατηγοριοποιήσει και θα τα προωθήσουμε στον ει-ΔΙΚΟ σας Παιδαγωγό Φώτη Παπαναστίου
@fotis_papanastasiou_official 
για να απαντηθούν στο live μας 😊

💜Ελάτε μαζί μας γιατί στο ταξίδι της Ειδικής Αγωγής, της Εκπαίδευσης και της Γονεϊκότητας δεν είστε μόνοι. 
Μαζί τα Αλλάζουμε ΟΛΑ!!!
#μαζί_τα_αλλάζουμε_όλα 

#unstoppable 

#fotispapanastasiou #φώτηςπαπαναστασίου #σχολειο #live #instalives #instalive #friyay #friyaylive 
#mathisiakeseukolies #mathisiakes_dyskolies #αυτισμός  #autismo💙 #dyslexia #kids #μαθησιακέςευκολίες #parenting #teachersofinstagram #teacherlife #school #eidikiagwgi #specialeducationteacher #specialeducationclassroom #specialeducationteachers #eidikidiapaidagwgish #specialeducationalneeds #forparents
Περισσότερα... Ακολούθησε μας

Youtube

Ο Υπ. Δρ. Φώτης Παπαναστασίου (Ειδικός Παιδαγωγός/Συγγραφέας) καλεσμένος στην εκπομπή «Ποιος είναι πρωινιάτικα;» στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN με τη γνωστή παρουσιάστρια Μπέττυ Μαγγίρα μας μίλησε για το νέο του βιβλίου bestseller «365 - Γίνε πιο θετικός γονέας σε 365 ημέρες» & για τη Θετική Γονεϊκότητα (Positive Parenting).

Το βιβλίο best seller "365" κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις ΠΕΔΙΟ και είναι το πρώτο διαδραστικό βιβλίο γονεϊκότητας σε Ελλάδα και Κύπρο!! 
Κυκλοφορεί με 2 εξώφυλλα μωβ & βεραμάν (πράσινο) για να διαλέξετε αυτό που σας ταιριάζει!! Είναι υποψήφιο για το καλύτερο βιβλίο της χρονιάς στην κατηγορία "Ευ ζην" στα Public Book Awards 2022. 

Μπορείτε να το ψηφίσετε και να το υποστηρίξετε πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο: https://www.publicbookawards.gr/2022/vote2022.php?auto=1&CatID=8&id=1580

Μπορείτε να παραγγείλετε το "365" πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο: https://bit.ly/3LvoJXS

Κάντε Subscribe στο κανάλι μας για να ενημερώνεστε πρώτοι: https://www.youtube.com/channel/UC8lDG4QBS8lWxhLvCKKOV7g

Official Website: https://eidikospaidagogos.gr/

Ακολουθήστε μας στο Instagram: 1. https://www.instagram.com/fotis_papanastasiou_official/ 2. https://www.instagram.com/eidikos_paidagogos/

Κάντε LIKE στη Σελίδα μας στο Facebook: https://www.facebook.com/eidikospaidagogos.gr/

#positive_parenting #365 #opentv #fotis_papanastasiou #ειδικός_παιδαγωγός
OPEN TV: Ο Φώτης Παπαναστασίου μας μιλά το νέο του βιβλίο "365" & τη θετική γονεϊκότητα
YouTube Video VVU4bERHNFFCUzhsV3hoTHZDS0tPVjdnLjBnWXptT1UtYzZn
Ένα σημαντικό ποσοστό του μαθητικού πληθυσμού, περίπου 5%-9%, αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά. Αν κι έχει καθιερωθεί ο όρος «δυσαριθμησία» για να περιγράψει αυτές τις δυσκολίες, δεν είναι πλέον δόκιμος. Στο 5ο επεισόδιο του 3ου κύκλου της εκπομπής μας "Μαθησιακές Ευκολίες" μιλάμε για την Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία στα Μαθηματικά. Αναλύουμε ποιες είναι οι πιθανές αιτίες της εκδήλωσής της και ποια είναι τα συμπτώματα που θα πρέπει να ανησυχήσουν γονείς και εκπαιδευτικούς.

Όλα τα επεισόδια της εκπομπής μας έχουν υπότιτλους για τους φίλους μας με προβλήματα ακοής.

Ευχαριστούμε θερμά για την υποστήριξη & τη φιλοξενία:
Το Πρότυπο Κέντρο Ειδικών Θεραπειών "Παιδίων Πλεύση" Γρηγορίου Λαμπράκη 407, Κερατσίνι - 2130433829 http://www.paidionplefsi.gr/ 

Κάντε Subscribe στο κανάλι μας για να ενημερώνεστε πρώτοι:
https://www.youtube.com/channel/UC8lDG4QBS8lWxhLvCKKOV7g

Official Website: https://eidikospaidagogos.gr/

Ακολουθήστε μας στο Instagram:
1. https://www.instagram.com/fotis_papanastasiou_official/
2. https://www.instagram.com/eidikos_paidagogos/

Κάντε LIKE στη Σελίδα μας στο Facebook: https://www.facebook.com/eidikospaidagogos.gr/

Ευχαριστούμε για το μακιγιάζ: 
Σουπιάδου Ειρήνη: https://www.instagram.com/eirinisp___/?igshid=1oap0h9lcdg74

#mathimatika #dysarithmisia #mathisiakesdyskolies #mathisiakeseukolies #fotispapanastasiou #eidikospaidagogos
"Μαθησιακές Ευκολίες" - Μαθησιακή Δυσκολία στα Μαθηματικά: Αίτια & Συμπτώματα | Ειδικός Παιδαγωγός
YouTube Video VVU4bERHNFFCUzhsV3hoTHZDS0tPVjdnLmc5NnAzd1YxRWcw
Οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, όπως είναι η δυσλεξία, συνήθως γίνονται αντιληπτές από γονείς και εκπαιδευτικούς στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου. Ωστόσο, οι ενδείξεις για την παρουσία τους είναι δυνατό να εμφανιστούν ακόμα και κατά την προσχολική ηλικία. Η πρώιμη ανίχνευση των Μαθησιακών Δυσκολιών είναι υψίστης σημασίας για το μέλλον του παιδιού σε ακαδημαϊκό, συναισθηματικό και κοινωνικό επίπεδο. Στο 4ο επεισόδιο του 3ου κύκλου της εκπομπής μας «Μαθησιακές Ευκολίες» παρουσιάζουμε τις πρώιμες ενδείξεις των Μαθησιακών Δυσκολιών & τα συμπτώματα που γονείς και εκπαιδευτικοί θα πρέπει να προσέξουν.

Όλα τα επεισόδια της εκπομπής μας έχουν υπότιτλους για τους φίλους μας με προβλήματα ακοής.

Ευχαριστούμε θερμά για την υποστήριξη & τη φιλοξενία:
Το Πρότυπο Κέντρο Ειδικών Θεραπειών "Παιδίων Πλεύση" Γρηγορίου Λαμπράκη 407, Κερατσίνι - 2130433829 http://www.paidionplefsi.gr/ 

Κάντε Subscribe στο κανάλι μας για να ενημερώνεστε πρώτοι:
https://www.youtube.com/channel/UC8lDG4QBS8lWxhLvCKKOV7g

Official Website: https://eidikospaidagogos.gr/

Ακολουθήστε μας στο Instagram:
1. https://www.instagram.com/fotis_papanastasiou_official/
2. https://www.instagram.com/eidikos_paidagogos/

Κάντε LIKE στη Σελίδα μας στο Facebook: https://www.facebook.com/eidikospaidagogos.gr/

Ευχαριστούμε για το μακιγιάζ: 
Σουπιάδου Ειρήνη: https://www.instagram.com/eirinisp___/?igshid=1oap0h9lcdg74

#mathisiakesdyskolies #endeikseis #eidikospaidagogos #mathisiakeseukolies #fotispapanastasiou
"Μαθησιακές Ευκολίες" - Οι πρώιμες ενδείξεις των Μαθησιακών Δυσκολιών | Ειδικός Παιδαγωγός
YouTube Video VVU4bERHNFFCUzhsV3hoTHZDS0tPVjdnLmJtazRjQXpuZjcw
Τα παιδιά καλούνται να διαβάζουν όλη μέρα στο σχολείο. Πολλά από τα παιδιά αυτά εκδηλώνουν μικρές ή μεγάλες δυσκολίες στην ανάγνωση. Για τον λόγο αυτό όταν τους ζητούν οι γονείς να εξασκηθούν στην ανάγνωση, συχνά αρνούνται. Στο 3ο επεισόδιο του 3ου κύκλου της εκπομπής μας "Μαθησιακές Ευκολίες" παρουσιάζουμε εύκολους και διασκεδαστικούς τρόπους για να αγαπήσουν τα παιδιά το διάβασμα.

Όλα τα επεισόδια της εκπομπής μας έχουν υπότιτλους για τους φίλους μας με προβλήματα ακοής.

Ευχαριστούμε θερμά για την υποστήριξη & τη φιλοξενία:
Το Πρότυπο Κέντρο Ειδικών Θεραπειών "Παιδίων Πλεύση" Γρηγορίου Λαμπράκη 407, Κερατσίνι - 2130433829 http://www.paidionplefsi.gr/ 

Κάντε Subscribe στο κανάλι μας για να ενημερώνεστε πρώτοι:
https://www.youtube.com/channel/UC8lDG4QBS8lWxhLvCKKOV7g

Official Website: https://eidikospaidagogos.gr/

Ακολουθήστε μας στο Instagram:
1. https://www.instagram.com/fotis_papanastasiou_official/
2. https://www.instagram.com/eidikos_paidagogos/

Κάντε LIKE στη Σελίδα μας στο Facebook: https://www.facebook.com/eidikospaidagogos.gr/

Ευχαριστούμε για το μακιγιάζ: 
Σουπιάδου Ειρήνη: https://www.instagram.com/eirinisp___/?igshid=1oap0h9lcdg74 

#diavasma #tips #eidikospaidagogos #mathisiakeseukolies #fotispapanastasiou
"Μαθησιακές Ευκολίες" - Εύκολοι τρόποι για να αγαπήσουν τα παιδιά το διάβασμα | Ειδικός Παιδαγωγός
YouTube Video VVU4bERHNFFCUzhsV3hoTHZDS0tPVjdnLk5qT3BXU1d4NlFr
Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής ή/και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) είναι μια από τις πιο συχνά εμφανιζόμενες συμπεριφορικές διαταραχές και η συχνότερη νευροαναπτυξιακή διαταραχή της παιδικής και εφηβικής ηλικίας. Στο 2ο επεισόδιο του 3ου κύκλου της εκπομπής μας "Μαθησιακές Ευκολίες" παρουσιάζουμε τα διαγνωστικά κριτήρια της ΔΕΠΥ και όλα όσα πρέπει να πληρούνται για τη διάγνωση της συγκεκριμένης διαταραχής.

Όλα τα επεισόδια της εκπομπής μας έχουν υπότιτλους για τους φίλους μας με προβλήματα ακοής.

Ευχαριστούμε θερμά για την υποστήριξη & τη φιλοξενία:
Το Πρότυπο Κέντρο Ειδικών Θεραπειών "Παιδίων Πλεύση" Γρηγορίου Λαμπράκη 407, Κερατσίνι - 2130433829 http://www.paidionplefsi.gr/ 

Κάντε Subscribe στο κανάλι μας για να ενημερώνεστε πρώτοι:
https://www.youtube.com/channel/UC8lDG4QBS8lWxhLvCKKOV7g

Official Website: https://eidikospaidagogos.gr/

Ακολουθήστε μας στο Instagram:
1. https://www.instagram.com/fotis_papanastasiou_official/
2. https://www.instagram.com/eidikos_paidagogos/

Κάντε LIKE στη Σελίδα μας στο Facebook: https://www.facebook.com/eidikospaidagogos.gr/

Ευχαριστούμε για το μακιγιάζ: 
Σουπιάδου Ειρήνη: https://www.instagram.com/eirinisp___/?igshid=1oap0h9lcdg74

#δεπυ #adhd #μαθησιακές_ευκολίες #ειδικός_παιδαγωγός #φώτης_παπαναστασίου #ειδική_αγωγή
"Μαθησιακές Ευκολίες" - Τα διαγνωστικά κριτήρια της ΔΕΠΥ | Ειδικός Παιδαγωγός
YouTube Video VVU4bERHNFFCUzhsV3hoTHZDS0tPVjdnLmhWWDFNamJRWHRn
Ο Ειδικός Παιδαγωγός/Συγγραφέας/MSc Σχολική Ψυχολογία και Υπ. Διδάκτωρ Φώτης Παπαναστασίου μας μιλά για το νέο του βιβλίο «365: Γίνε πιο θετικός γονέας σε 365 ημέρες», ένα πολύτιμο εργαλείο, μια πυξίδα απαραίτητη στο μοναδικό ταξίδι κάθε γονέα για το μεγάλωμα υγιών και ευτυχισμένων παιδιών.

Για το βιβλίο μίλησαν ο Συγγραφέας/Ηθοποιός Κώστας Κρομμύδας και ο Ψυχίατρος/Ψυχοθεραπευτής Δημήτρης Παπαδημητριάδης. Την παρουσίαση της εκδήλωσης και τον συντονισμό της συζήτησης έκανε η ηθοποιός Μαριάννα Τουμασάτου.

Η παρουσίαση έγινε από το ανανεωμένο Public του Golden Hall και μεταδόθηκε LIVE από τις Σελίδες του Public στο Facebook & το YouTube. Ευχαριστούμε θερμά το https://www.public.gr για την υπαστήριξη και τη φιλοξενία.

-Για να παραγγείλετε το “365” με πράσινο εξώφυλλο πατήστε εδώ: https://www.public.gr/product/gine-pio-thetikos-goneas-se-365-imeres-green/prod14151858pp/
-Για να παραγγείλετε το “365” με μωβ εξώφυλλο πατήστε εδώ: https://www.public.gr/product/gine-pio-thetikos-goneas-se-365-imeres-purple/prod14151857pp/

Το βιβλίο "365" κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις ΠΕΔΙΟ.

Κάντε Subscribe στο κανάλι μας για να ενημερώνεστε πρώτοι:
https://www.youtube.com/channel/UC8lDG4QBS8lWxhLvCKKOV7g

Official Website: https://eidikospaidagogos.gr/

Ακολουθήστε μας στο Instagram:
1. https://www.instagram.com/fotis_papanastasiou_official/
2. https://www.instagram.com/eidikos_paidagogos/

Κάντε LIKE στη Σελίδα μας στο Facebook: https://www.facebook.com/eidikospaidagogos.gr/

#365 #public #Φώτης_Παπαναστασίου #εκδόσεις_πεδίο
Επίσημη παρουσίαση του "365 - Γίνε πιο θετικός γονέας σε 365 ημέρες" | Ειδικός Παιδαγωγός
YouTube Video VVU4bERHNFFCUzhsV3hoTHZDS0tPVjdnLnU2aHA3RjdTTlFz
Ο θυμός, ως συναίσθημα, είναι μέρος της φυσιολογικής συναισθηματικής ανάπτυξης του κάθε παιδιού. Παρόλα αυτά, η διαχείριση των παιδικών ξεσπασμάτων είναι μια δύσκολη διαδικασία όχι μόνο για τους γονείς, αλλά και για τους παιδαγωγούς που καλούνται να μάθουν στα παιδιά πώς να εκφράζουν σωστά το θυμό τους. Στο 1ο επεισόδιο του 3ου κύκλου της εκπομπής μας «Μαθησιακές Ευκολίες» παρουσιάζουμε τεχνικές/παιχνίδια για να μπορέσετε να βοηθήσετε τα παιδιά να διαχειρίζονται με αποτελεσματικό τρόπο τον θυμό τους.

Όλα τα επεισόδια της εκπομπής μας έχουν υπότιτλους για τους φίλους μας με προβλήματα ακοής.

Ευχαριστούμε θερμά για την υποστήριξη & τη φιλοξενία:
Το Πρότυπο Κέντρο Ειδικών Θεραπειών "Παιδίων Πλεύση" Γρηγορίου Λαμπράκη 407, Κερατσίνι - 2130433829 http://www.paidionplefsi.gr/ 

Κάντε Subscribe στο κανάλι μας για να ενημερώνεστε πρώτοι:
https://www.youtube.com/channel/UC8lDG4QBS8lWxhLvCKKOV7g

Official Website: https://eidikospaidagogos.gr/

Ακολουθήστε μας στο Instagram:
1. https://www.instagram.com/fotis_papanastasiou_official/
2. https://www.instagram.com/eidikos_paidagogos/

Κάντε LIKE στη Σελίδα μας στο Facebook: https://www.facebook.com/eidikospaidagogos.gr/

Ευχαριστούμε για το μακιγιάζ: 
Σουπιάδου Ειρήνη: https://www.instagram.com/eirinisp___/?igshid=1oap0h9lcdg74

#διχείριση_θυμού #ψυχολογία #μαθησιακές_ευκολίες #eidiki_agogi #fotispapanastaiou #eidikospaidagogos
"Μαθησιακές Ευκολίες" - Τεχνικές διαχείρισης του θυμού για παιδιά | Ειδικός Παιδαγωγός
YouTube Video VVU4bERHNFFCUzhsV3hoTHZDS0tPVjdnLkJxVEc2N3ViMWJv
Ο Υπ. Διδάκτωρ Φώτης Παπαναστασίου (Ειδικός Παιδαγωγός/Συγγραφέας) καλεσμένος στην επίσημη καμπάνια των Public "Ξανά στα θρανία" μας δίνει πολύτιμες συμβουλές για μία ομαλή επιστροφή των παιδιών στο σχολείο και κάνει να φαίνονται "όλα του σχολείου...εύκολα"

Επισκεφτείτε την επίσημη ιστοσελίδα των Public: https://www.public.gr
Παραγγείλτε το "Μαθησιακές Ευκολίες" εδώ: https://www.public.gr/product/mathisiakes-eykolies/prod8630057pp/
Παραγγείλτε το "ΔΕΠΥράζει" εδώ: https://www.public.gr/product/depyrazei/prod9751563pp/
Παραγγείλτε το "Dyslexia Box" εδώ: https://www.public.gr/product/dyslexia-box/prod11520009pp/

Κάντε Subscribe στο κανάλι μας για να ενημερώνεστε πρώτοι:
https://www.youtube.com/channel/UC8lDG4QBS8lWxhLvCKKOV7g

Official Website: https://eidikospaidagogos.gr/

Ακολουθήστε μας στο Instagram:
1. https://www.instagram.com/fotis_papanastasiou_official/
2. https://www.instagram.com/eidikos_paidagogos/

Κάντε LIKE στη Σελίδα μας στο Facebook: https://www.facebook.com/eidikospaidagogos.gr/

#public #fotispapanastasiou #backtoschool #interview #eidikospaidagogos #ξανάσταθρανία #mathisiakeseukolies
Συνέντευξη με συμβουλές Back to School στα Public | Ειδικός Παιδαγωγός
YouTube Video VVU4bERHNFFCUzhsV3hoTHZDS0tPVjdnLkdGSHJhUm9XSnpv
Πολλά παιδιά με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στον γραπτό λόγο παρουσιάζουν και δυσανάγνωστη γραφή. Πρόκειται για μία δυσκολία που εκδηλώνεται κυρίως ως αδυναμία του μαθητή να παράγει αναγνώσιμη γραφή με το χέρι. Ποια είναι τα συμπτώματα που πρέπει να ανησυχήσουν γονείς και εκπαιδευτικούς; Γιατί δεν πρέπει να συγχέεται με την κακογραφία; Πώς μπορούμε να υποστηρίξουμε ουσιαστικά ένα παιδί με δυσανάγνωση γραφή (Δυσγραφία); Αυτά και πολλά ακόμα ερωτήματα προσπαθούμε να απαντήσουμε στο 14ο επεισόδιο του 2ου κύκλου της εκπομπής μας «Μαθησιακές Ευκολίες».

Όλα τα επεισόδια της εκπομπής μας έχουν υπότιτλους για τους φίλους μας με προβλήματα ακοής.

Ευχαριστούμε θερμά για την υποστήριξη & τη φιλοξενία:
Το Πρότυπο Κέντρο Ειδικών Θεραπειών "Παιδίων Πλεύση" Γρηγορίου Λαμπράκη 407, Κερατσίνι - 2130433829 http://www.paidionplefsi.gr/ 

Κάντε Subscribe στο κανάλι μας για να ενημερώνεστε πρώτοι:
https://www.youtube.com/channel/UC8lDG4QBS8lWxhLvCKKOV7g

Official Website: https://eidikospaidagogos.gr/

Ακολουθήστε μας στο Instagram:
1. https://www.instagram.com/fotis_papanastasiou_official/
2. https://www.instagram.com/eidikos_paidagogos/

Κάντε LIKE στη Σελίδα μας στο Facebook: https://www.facebook.com/eidikospaidagogos.gr/

Ευχαριστούμε για το μακιγιάζ: 
Σουπιάδου Ειρήνη: https://www.instagram.com/eirinisp___/?igshid=1oap0h9lcdg74

#dysgrafia #mathisiakes_dyskolies #mathisiakes_eukolies #eidiki_agogi #fotispapanastasiou #askhseis #eidikospaidagogos
"Μαθησιακές Ευκολίες" - Δυσανάγνωστη Γραφή – Συμπτώματα και Τεχνικές Παρέμβασης | Ειδικός Παιδαγωγός
YouTube Video VVU4bERHNFFCUzhsV3hoTHZDS0tPVjdnLjA3em5uelIwaUFr
Περισσότερα Subscribe
© 2017 . All Rights Reserved. eidikospaidagogos.gr
  • Αρχική
  • Άρθρα
  • Μεταπτυχιακά
  • Σεμινάρια
  • Αγγελίες
  • Φώτης Παπαναστασίου
  • Επικοινωνία