Εγκύκλιος για την επαναλειτουργία των Κ.Ε.Σ.Υ.
06/05/2020Δωρεάν εφαρμογές – Παιχνίδια για τη Γλώσσα
06/05/2020Όταν τα παιδιά ξεκινούν να μαθαίνουν να γράφουν τα γράμματα, συχνά δυσκολεύονται στο να τα τοποθετήσουν σωστά σε σχέση με τη γραμμή του τετραδίου.
Μια πολύ απλή άσκηση – απευθύνεται σε παιδιά νηπιαγωγείου και α’ δημοτικού- που μπορείτε να κάνετε είναι η εξής:
Τα γράμματα χωρίζονται σε 3 κατηγορίες, ανάλογα με τη θέση τους πάνω στη γραμμή του τετραδίου:
– Αυτά που σηκώνονται, δηλαδή τα γράμματα που ξεκινούν πάνω από τη γραμμή:
β, δ, λ, θ
– Αυτά που κάθονται, δηλαδή τα γράμματα που είναι ακριβώς πάνω στη γραμμή:
α, ε, η, ι, κ, ν, ο, π, σ, τ, υ, ω
– Αυτά που πέφτουν, δηλαδή τα γράμματα που κατεβαίνουν κάτω από τη γραμμή:
γ, ζ, μ, ξ, ρ, φ, χ, ψ
Κάθε φορά που το παιδί μαθαίνει ένα καινούριο γράμμα, αναφερθείτε στην κατηγορία στην οποία ανήκει.
π.χ. Το χ πέφτει, φτιάξτε ένα χελιδόνι που πετάει προς τα κάτω.
Το κ κάθεται, φτιάξτε μια καρέκλα με ένα ανθρωπάκι που κάθεται πάνω της.
Το δ σηκώνεται, φτιάξτε ένα δελφίνι που πηδάει προς τα πάνω.
Έτσι το παιδί μαθαίνει τη θέση του γράμματος σε σχέση με τη γραμμή του τετραδίου με αστείο τρόπο.
Η άσκηση μπορεί να γίνει και χρησιμοποιώντας μαγνητικά ή πλαστικά γράμματα. Κολλήστε μια μικρή κορδέλα σε ευθεία γραμμή πάνω στο θρανίο του παιδιού ή σε μαγνητικό πίνακα. Ζητήστε από το παιδί να τοποθετήσει σωστά τα γράμματα, σε σχέση πάντα με την ευθεία που λειτουργεί ως γραμμή τετραδίου. Παρομοίως η άσκηση μπορεί να γίνει με πλαστελίνη, δημιουργώντας τα γράμματα με πλαστελίνη και τοποθετώντας σωστά σε γραμμή.
Βάλε τη γραμμή εκεί που πρέπει
Γεμίζουμε ένα λευκό ή χρωματιστό χαρτί χωρίς όμως καθόλου γραμμές, με διάφορα γράμματα, μικρά και κεφαλαία. Ζητάμε από το παιδί να τραβήξει τη γραμμή, όπως θα έπρεπε να γράφεται το κάθε γράμμα σε σχέση με τη γραμμή ενός τετραδίου.
Μαγνητικά γράμματα
Πάρτε ένα σετ με μαγνητικά γράμματα και έναν πίνακα. Τραβήξτε μια γραμμή στον πίνακα και ζητήστε από το παιδί να τοποθετήσει σωστά τα γράμματα πάνω στον πίνακα.
Βρες τα λάθη
Δίνουμε στο παιδί λέξεις, προτάσεις ή ένα μικρό κείμενο με μερικά λάθος γραμμένα γράμματα (σε σχέση πάντα με τη γραμμή του τετραδίου). Για αυτή την άσκηση θα χρησιμοποιήσουμε χαρτί με γραμμές. Ζητάμε από το παιδί να σημειώσει με ένα μαρκαδόρο τα γράμματα που είναι γραμμένα λάθος και να τα γράψει σωστά.
Πηγή: paidagwgos.blogspot.gr