Παρά την ανησυχία τους και τα ελλιπή μέτρα προστασίας οι εκπαιδευτικοί και οι εργαζόμενοι στα σχολεία της ειδικής αγωγής «έβαλαν πλάτη» υποστηρίζοντας πως τα ειδικά σχολεία θα πρέπει να παραμείνουν ανοιχτά στη διάρκεια της πανδημίας. Η συμβολή τους είναι ουσιαστική, και πολλές φορές καθοριστική για την εξέλιξη των μαθητών, καθώς τα παιδιά με αναπηρία και αυτισμό χρειάζονται σταθερότητα και συνέπεια στην καθημερινότητά τους.
Είναι ενδεικτικό ότι στο πρώτο κύμα της πανδημίας που τα ειδικά σχολεία ήταν κλειστά παρατηρήθηκαν στα παιδιά «παλινδρομήσεις», ενώ σε πολλές περιπτώσεις ήταν αδύνατο να παρακολουθήσουν τα μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης.
Απροστάτευτοι
Η λειτουργία όμως των ειδικών σχολείων απαιτεί αυστηρά μέτρα προστασίας και τακτικά τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. Μπορεί το υπουργείο Παιδείας να «διαφημίζει» τη διενέργεια τεστ από τον ΕΟΔΥ, μαθαίνουμε όμως ότι υπάρχουν σχολεία στα οποία ο ΕΟΔΥ δεν έχει περάσει ούτε απ’ έξω. Όσο για τα «ανοιχτά παράθυρα» στο κρύο και την κακοκαιρία; Οι εκπαιδευτικοί «κάνουν ό,τι μπορούν».
«Η δουλειά μας είναι ιδιαίτερη. Διότι μην ξεχνάμε ότι η επαφή με το παιδί είναι μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Πώς θα ησυχάσει ένα παιδί σε κρίση αν δεν το πάρεις αγκαλιά; Πώς θα φάνε τα παιδιά που δεν μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν αν δεν τα ταΐσουμε;» μας εξηγεί η Μάγδα Πακτίτη, εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής στο Ειδικό Σχολείο Δραπετσώνας, υπογραμμίζοντας την ανάγκη να γίνονται τακτικά τεστ.
Την ώρα όμως που όλα τα σχολεία στις «κόκκινες περιοχές» έχουν κλείσει λόγω της σταδιακής αύξησης των κρουσμάτων, τα ειδικά σχολεία παραμένουν ανοιχτά. Η απόφαση αυτή έχει επιτείνει την ανησυχία των εκπαιδευτικών και των μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ καθώς εδώ και μήνες έχουν ενημερώσει τους αρμόδιους ότι τα ειδικά σχολεία δεν προστατεύονται σε καμία περίπτωση σε περιοχές αυξημένου κινδύνου. Έχουν μάλιστα προτείνει συγκεκριμένα μέτρα για τη διασφάλιση των μέγιστων συνθηκών προστασίας εργαζομένων και μαθητών.
Ιδιαίτερες ανάγκες
Για να κατανοήσει κάποιος την αγωνία των εργαζομένων και τους κινδύνους, αρκεί να αναφέρουμε ότι στην συντριπτική τους πλειοψηφία οι μαθητές αδυνατούν να φορέσουν μάσκα, συγχρωτίζονται μέσα σε σχολικά λεωφορεία με μαθητές από άλλους δήμους, ενώ πολλοί παρουσιάζουν αυξημένη ευαλωτότητα λόγω κι άλλων υποκείμενων νοσημάτων.
Ταυτόχρονα, τα ωρολόγια προγράμματα περιλαμβάνουν εναλλαγή εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στα τμήματα ανά μία διδακτική ώρα και οι εκπαιδευτικοί μπαίνουν σε πολλά τμήματα του κάθε σχολείου, ενώ το Ειδικό Εκπαιδευτικό και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό έρχεται σε επαφή με όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες.
Σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες λειτουργίας, έρχονται να προστεθούν τα εκατοντάδες κενά που υπάρχουν στα ειδικά σχολεία.
Ημέρες δράσεις και αποχής από τα μαθήματα
«Κάνουμε έκκληση να επανεξετάσετε, την ύστατη αυτή ώρα, καθώς η κατάσταση σε πολλές περιοχές είναι δραματική. Ζητάμε να συμπεριληφθούν στο μέτρο αναστολής της δια ζώσης λειτουργίας σχολικών μονάδων και οι ΣΜΕΑΕ όλων των βαθμίδων για τις περιοχές όπως ορίζονται κάθε φορά από τους αρμοδίους» τονίζει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ), καλώντας σήμερα και αύριο σε συμμετοχή στις ημέρες δράσης για τα ειδικά σχολεία.
Η Ομοσπονδία χαιρετίζει ωστόσο την απόφαση να εντάσσονται κατά προτεραιότητα οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη ΕΕΠ και ΕΒΠ, αλλά και οι μαθητές άνω των 16 ετών των ειδικών σχολείων στην τρέχουσα εμβολιαστική περίοδο.
Αύριο Παρασκευή, στο πλαίσιο της απεργίας που κήρυξε η ΠΟΣΕΕΠΕΑ, ο Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής της Αττικής (ΣΕΕΠΕΑΑ) και σύλλογοι ειδικών παιδαγωγών και εκπαιδευτικών καλούν σε παράσταση διαμαρτυρίας στις 14:00, στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής (Τσόχα 15-17, Αθήνα), τηρώντας όλα τα προβλεπόμενα μέτρα προστασίας.
Την έλλειψη μέτρων από το υπουργείο Παιδείας για να είναι οι σχολικές μονάδες «ανοιχτές και υγειονομικά ασφαλείς» καταγγέλλει και η Ομοσπονδία των Δασκάλων, η οποία κήρυξε για αύριο 3ωρη στάση εργασίας για τις 3 τελευταίες ώρες του πρωινού-3 πρώτες του απογευματινού κύκλου.
Πηγή: alfavita.gr