Αναπτυξιακή εξέλιξη των δεξιοτήτων γραφής και τρόποι βελτίωσης της λαβής του παιδιού
02/04/2017Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η ημερίδα «Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, ΔΕΠΥ & Αυτισμός»
03/04/2017Γύρω στην ηλικία των τεσσάρων, πολλά πράγματα αρχίζουν να συμβαίνουν ή να αλλάζουν σε ένα νήπιο. Σύμφωνα με μια έρευνα που δημοσιεύθηκε στις 21 Μαρτίου 2017 , μπορούμε να κατανοήσουμε μερικά πράγματα ακόμα .
Από την ηλικία των τεσσάρων και μετά, τα παιδιά αρχίζουν να συνειδητοποιούν ότι οι άλλοι άνθρωποι μπορεί να έχουν διαφορετικές απόψεις από αυτά.
Σύμφωνα με το paper αυτό, οι ερευνητές στηρίζουν ότι μπορούμε να εντοπίσουμε στο βιολογικό μηχανισμό που προκαλεί αυτό το άλμα της συνείδησης του παιδιού.
Η ικανότητα να αποδίδουμε νοητικές καταστάσεις για τον εαυτό μας και τους άλλους και να κατανοούμε ότι οι άλλοι έχουν πεποιθήσεις, επιθυμίες, προθέσεις και προοπτικές που διαφέρουν από το ένα δική μας , ονομάζεται “Θεωρία του Νου” ( theory of Mind, εικ.1).
Παιδιά ηλικίας 4 ετών ή λιγότερο, φαίνεται να στερούνται αυτής της ικανότητας κάτι που τα κάνει εγωκεντρικά όντα. Αν θέλουν ένα παιχνίδι ή κάτι να φάνε, το συνηθίζουν να ουρλιάζουν όσο πιο δυνατά μπορούν . Αλλά εννοείται ότι δεν μπορεί να τα κατηγορήσουμε! Απλά δεν έχουν φτάσει στο σημείο εξέλιξης που θα τα βοηθήσει για διαφορετική αλληλεπίδραση με τους άλλους ανθρώπους.
Για παράδειγμα, όταν οι ερευνητές έδειξαν σε ένα 3 χρονών παιδί ένα κουτί με σοκολατάκια που περιείχε μολύβια αντί για σοκολάτες και το ρώτησαν τι άλλο περίμενε να βρει στη συσκευασία, η απάντηση του παιδιού ήταν «μολύβια».
Ένα χρόνο αργότερα, όταν το παιδί ήταν 4 ετών, το ίδιο το παιδί στο ίδιο ερώτημα ανέφερε ότι περίμενε να έχει σοκολάτες διότι αυτό είναι που προδιαθέτει να περιμένουμε από το κουτί.
εικ.1 – Credit: MPI CBS
|