Τα πολύ πρόωρα παιδιά διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο ψυχιατρικών διαταραχών
10/05/2015Βοήθημα για τις προφορικές εξετάσεις μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες
17/05/20155 τρόποι να βοηθήσετε το δυσλεξικό παιδί:
- Το δυσλεκτικό παιδί έχει κυρίαρχο το δεξί ημισφαίριο του εγκεφάλου, σε αντίθεση με το αριστερό που έχουν οι περισσότεροι άνθρωποι και βάσει του οποίου έχει οικοδομηθεί ο Δυτικός πολιτισμός. Αυτό σημαίνει ότι: Αν εσείς έχετε κυρίαρχο το αριστερό ημισφαίριο, ίσως είναι η ευκαιρία να κατανοήσετε και να καλλιεργήσετε το δημιουργικό, δεξί ημισφαίριο του εγκεφάλου σας. Αν έχετε κυρίαρχο το δεξί αλλά δεν το γνωρίζετε, μέσα από το παιδί σας μπορείτε να μάθετε και να αποδεχθείτε τον εαυτό σας.
- Το δυσλεκτικό παιδί δεν κατανοεί το χρόνο γραμμικά. Δυσκολεύεται να μάθει την ώρα, να είναι συνεπή, να οργανώνεται. Μην οργανώνετε το χρόνο του γι΄ αυτόν, μην το απορρίπτετε όταν ξεχνά, μην το αναγκάζετε να σκέφτεται όπως εσείς. Αυτό που εσείς θεωρείτε μειονέκτημα (και είναι ως προς τη λειτουργία του συστήματος και τις απαιτήσεις του) είναι ένα από τα μεγαλύτερα προτερήματα του. Μπορεί να αφοσιώνεται στο παρόν, μπορεί να «βλέπει» τη μεγάλη εικόνα, ψάχνει νόημα και σκοπό, δεν εκτελεί μηχανικά. Δείτε και κατανοήστε τον κόσμο μέσα από τα δικά του μάτια, προτού επιχειρήσετε να του επιβάλετε τον δικό σας.
- Το δυσλεκτικό παιδί δεν κατανοεί σύμβολα, αριθμούς, δε σκέφτεται λεκτικά ή λογικά (αναλυτικά). Σκέφτεται με εικόνες, συναισθηματικά και βιωματικά. Μαθαίνει κιναισθητικά. Αντιστρέφει ή ξεχνά γράμματα και δεν εφαρμόζει τους κανόνες γιατί η εικονική σκέψη είναι πολύ πιο γρήγορη και πλούσια από τη λεκτική. Είναι άθλος η λεκτικοποίηση της εικόνας αφού ο αργός ρυθμός του χεριού και της γραφής δεν προλαβαίνει τη διαδικασία της εικονικής σκέψης. Έχει τεράστια φαντασία η οποία καταπιέζεται από τον περιορισμό του λόγου, τη μηχανική και θεωρητική μάθηση που βασίζεται στη μνήμη. Περιορίζεται από την έτοιμη εικόνα που του προσφέρει η τεχνολογία, την αποκοπή του από τη φύση, το περιβάλλον του και τον εαυτό του. Τολμήστε να μπείτε στον απέραντο, πολύχρωμο κόσμο του της σύνθεσης και αρχίστε να εξερευνάτε μαζί τον δικό του τρόπο σκέψης. Κλείστε την τηλεόραση και τον υπολογιστή και διαβάστε μαζί βιβλία κοινού ενδιαφέροντος. Κάντε συχνές εκδρομές στη φύση και αφεθείτε, χωρίς στόχευση, στη στιγμή. Παρακολουθήστε το παιδί σας. Βρεθείτε ουσιαστικά μαζί του. Εξερευνήστε τον εσωτερικό σας κόσμο μαζί: τα συναισθήματα, τις σκέψεις, τα όνειρα, τους φόβους σας.
- Το δυσλεκτικό παιδί είναι απόλυτα ικανό να γράφει, να διαβάζει, να κατανοεί ότι διαβάζει, να είναι αποτελεσματικό, να έχει όραμα και να πετύχει αυτό που θέλει πραγματικά. Αρκεί να έχει την αυτοπεποίθηση να το κάνει με τον δικό του τρόπο. Μην κατεβάζετε τον πήχη επειδή είναι δυσλεκτικό. Βοηθήστε το να αποκαλύψει και να καλλιεργήσει τα ταλέντα του. Ολόκληρο το σύστημα το σπρώχνει έξω και μακριά από τον εαυτό του. Εξαρτάται από σας αν θα το αποδεχθείτε ειλικρινά και απόλυτα γι” αυτό που είναι (και όχι παρόλο που είναι αυτό που είναι).
- Το δυσλεκτικό παιδί δυσκολεύεται να θέτει στόχους, να ακολουθεί οδηγίες, να εστιάζεται στα «πρέπει» και στις υποχρεώσεις του. Φοβάται τη σύγκριση και την κριτική (όπως κάθε παιδί, απλά τα εισπράττει περισσότερο) και δεν μπορεί να έχει την ίδια απόδοση ή εικόνα καθημερινά. Προτού βιαστείτε να ονομάσετε, να κατατάξετε και να συμπεράνετε, μάθετε ότι υπάρχουν άγνωστοι σε σας λόγοι που συμβαίνουν όλα αυτά. Τολμήστε να εξερευνήστε μαζί του την αθέατη πλευρά των συμπεριφορών του. Σε αυτά τα «μειονεκτήματα» κρύβεται μια τελείως διαφορετική θέαση, ένας διαφορετικός τρόπος αντίληψης και λειτουργίας, που δεν χωράει στους διαχωρισμούς άσπρο – μαύρο, σωστό – λάθος.
πηγή: www.ifokids.gr