Προσβάσιμο πλέον στα ΑμεΑ το Μνημείο της Ροτόντας
23/10/2014Πώς να βοηθήσω μαθητές με δυσλεξία κατά τη διάρκεια διδασκαλίας; (Μέρος Α)
24/10/2014Τα παιδιά που είναι σωματικά ενεργά παρουσιάζουν μια ταχύτερη ανταπόκριση του εγκεφάλου τους κατά την ανάγνωση , από τους λιγότερο γυμνασμένους συνομηλίκους τους, αναφέρουν οι επιστήμονες . Έχουν επίσης καλύτερες γλωσσικές δεξιότητες οι οποίες διακρίνονται είτε διαβάζοντας απλές φράσεις ή φράσεις που περιέχουν γραμματικά λάθη.
Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόις, χρησιμοποίησαν το ηλεκτροεγκεφαλογράφημα (EEG), χρησιμοποιώντας ένα κάλυμμα ηλεκτροδίων στο τριχωτό της κεφαλής για να συλλάβουν μερικές από τις ηλεκτρικές ωθήσεις που σχετίζονται με τη δραστηριότητα του εγκεφάλου. Οι ενδείξεις από τα ηλεκτρόδια δείχνουν ότι τα μοτίβα κύματος σχετίζονται με διάφορες εργασίες, όπως η ανάγνωση. Αυτά τα μοτίβα ποικίλουν ανάλογα με το άτομο που αξιολογείται και τη φύση της αποστολής.
Για παράδειγμα, αν ένα ατόμο ακούει ή διαβάζει μια λέξη σε μια πρόταση που έχει νόημα, η συνιστώσα της κυματομορφής του εγκεφάλου που είναι γνωστή ως το N400 είναι λιγότερο έντονη από ό, τι αν διαβάζει μια φράση που λέει ανοησίες. Μια άλλη κυματομορφή, η P600 συνδέεται με τους γραμματικούς κανόνες της πρότασης. Οι ερευνητές εξέτασαν αυτές τις δύο κυματομορφές και διαπίστωσαν ότι τα παιδιά που είχαν καλύτερες επιδόσεις στην ανάγνωση, είχαν υψηλότερο εύρος των N400 και P600 κυμάτων από τους λιγότερο γυμνασμένους συνομηλίκους τους .
Τα εγκεφαλικά κύματα των γυμνασμένων παιδιών ήταν πιο ενισχυμένα κατά την ανάγνωση μιας κανονικής ή μιας γραμματικώς εσφαλμένης φράσης. Οι ερευνητές ισχυρίζονται επίσης ότι επεξεργάζονται τις πληροφορίες πιο γρήγορα από ό, τι τα λιγότερο γυμνασμένα παιδιά. Το πιο σημαντικό, είπαν οι ερευνητές , είναι ότι οι διαφορές στην εγκεφαλική δραστηριότητα αντιστοιχούσαν στην καλύτερη απόδοση στην ανάγνωση και την κατανόηση της γλώσσας στα παιδιά που ήταν πιο γυμνασμένα.
πηγή: news.gr