Πρόσληψη δεκαεννέα (19) αναπληρωτών νηπιαγωγών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) και είκοσι τριών (23) αναπληρωτών δασκάλων του ενιαίου πίνακα γενικής εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2013-2014
27/01/2014Υποβολή δικαιολογητικών για προφορική ή γραπτή εξέταση μαθητών και αποφοίτων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
06/02/2014Η δυσαριθμησία είναι μια Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία που αφορά την εκμάθηση και κατανόηση της αριθμητικής και της περαιτέρω ανάπτυξης των μαθηματικών δεξιοτήτων.
Τα χαρακτηριστικά της διαφέρουν από άτομο σε άτομο. Στη συνέχεια παρουσιάζονται 6 γενικά συμπεράσματα που ισχύουν για όλα τα παιδιά που έχουν διαγνωσθεί με δυσαριθμησία.
- Η δυσαριθμησία δεν είναι μια απλή μορφή δυσκολίας στα μαθηματικά. Είναι μια Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία που επηρεάζει την ακαδημαϊκή επιτυχία του μαθητή στα μαθηματικά σε μεγάλο βαθμό και τον ακολουθεί σε όλη του τη ζωή. Τα άτομα με δυσαριθμησία δυσκολεύονται να κατακτήσουν πολλές έννοιες και κανόνες που αφορούν το μάθημα των μαθηματικών.
- Η δυσαριθμησία δεν είναι μια σπάνια Μαθησιακή Δυσκολία. Τελευταίες έρευνες δείχνουν πως το ποσοστό εμφάνισης της δυσαριθμησίας στο μαθητικό κοινό κυμαίνεται από 5% -9%. Τα αγόρια είναι πιο πιθανό να την παρουσιάσουν απ’ ότι τα κορίτσια.
- Η δυσαριθμησία δείχνει τα σημάδια της από το νηπιαγωγείο. Οι ερευνητές έχουν ανακαλύψει μια συσχέτιση μεταξύ της δυσαριθμησίας στο δημοτικό σχολείο και τη δυσκολία ορισμένων παιδιών να κατακτήσουν τις προμαθηματικές έννοιες στο νηπιαγωγείο.
- Η δυσαριθμησία σχετίζεται με τις ικανότητες εκτελεστικής λειτουργίας (executive function skills), όπως είναι η οργάνωση και διαχείριση του χρόνου, η συσχέτιση νέων πληροφοριών με κατεκτημένες, κτλ. Οι μαθητές με ελλιπείς τις ικανότητες αυτές τείνουν να παρουσιάζουν πιο συχνά δυσαριθμησία.
- Ένα πρόγραμμα παρέμβασης για μαθητή με δυσαριθμησία θα πρέπει να περιλαμβάνει την ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων, σαφείς οδηγίες και ευκαιρίες για εξάσκηση και ενεργή συμμετοχή στο μάθημα των μαθηματικών.
- Οι έρευνες για τη δυσαριθμησία είναι ελάχιστες σε σχέση με αυτές που αφορούν τις υπόλοιπες Μαθησιακές Δυσκολίες.
Σχετικά άρθρα:
Προειδοποιητικά σημάδια της δυσαριθμησίας ανά ηλικία
Δυσαριθμησία- Βασικά Χαρακτηριστικά
Φώτης Παπαναστασίου
Ειδικός Παιδαγωγός
MSc Σχολική Ψυχολογία